Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Hogyan építsek agyváltós...

Hogyan építsek agyváltós országúti kerékpárt?

Figyelt kérdés
Egy teljesen új kerékpárt szeretnék építeni, amihez egy carbon fixi vázat szeretnék használni. Az egyszerűség kedvéért a láncos hajtású agyváltók között keresgéltem olyan 7 és 11 fokozat között. (Elöl - az agyváltótól függően 1 vagy 2 tányéros osymetric tárcsával) A problémám az, hogy nem tudom milyen országúti fékváltókart tudnék használni, ami kompatibilis az ilyen rendszerekkel, illetve hidraulikus tárcsafékkel. A másik, hogy nem tudom, kell-e adapter a tárcsafékhez, és ha igen, akkor milyen. Valamint, hogy van-e a piacon olyan országúti kerék (olyan 700x23c körüli), ami megfelel erre a célra?

2016. okt. 2. 14:11
 1/6 anonim ***** válasza:

És ezt milyen koncepció alapján találtad ki?

Ezt megvalósítani nagyon drága lenne, igazából sosem térülne meg. Úgy vélem, hogy valami sportos, gyors, ugyanakkor alacsony karbantartású biciklit szeretnél, amit a hétköznapokban használnál, de túrázni is.

A karbon váznál megspórolt tömeg az agyváltónál elveszne, sőt, azoknál van némi veszteség a bonyolult váltómechanizmusban. Ezért szokták túra-, és városi biciklikre szerelni, mert ott nem a teljesítmény az elsődleges. Olajos fékhez meg nem tudom, hogy létezik-e egyáltalán országúti fékkar, de nem hiszem.

Lehet, hogy forgalmaznak agyváltóval szerelt kerékszettet, amin ilyen keskeny felni van (te a gumi méretét írtad, a felni mérete 13-622), de egyszerűbb dolgod lesz, ha megfűzeted.


Ha nem ragaszkodsz a karbon vázhoz, koskormányhoz, akkor egy ésszerű költségvetésű biciklid lehet másfél-kétmillió helyett 180-500 ezer közt, attól függően, hogy milyen szintű alkatrészeket válogatsz össze.

2016. okt. 2. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

[link]


Van majdnem ilyen egyben is, igaz ez nem karbon váz, meg mechanikus tárcsa, de legalább Rohloff váltó meg szíjhajtás..


Ha extraként választasz egyedi vázméretezést magadhoz, sárvédő felfogatást meg menő Brooks nyerget, másfél millió környékén leszel :)

2016. okt. 2. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 tothp ***** válasza:
Ez a vaddisznó hogy kapcsolgatja az egyébként egykaros rolhoff agyat 2 karral? (tudom, hogy egyébként 2 bowden fut az egy darab karhoz) Ráadásul semmiféle "gázórát" nem látok, hogy szerencsétlen dógozó lássa is, hányasban van.
2016. okt. 3. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Hát így: https://www.youtube.com/watch?v=HbXtgQQTbvs

(én is most néztem ennek utána)


De most elgondolkoztam, hogy egy Shimano inter 7 vagy 8 agyváltóval működhet-e működhet-e egy fokozatban megegyező fékváltókarral?


A kérdező szempontjából az még nem megoldás, esetleg bowdenes tárcsafékkel igen

2016. okt. 3. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 tothp ***** válasza:
Szóval, a hagyományos fék-váltó kar nem is jó hozzá.
2016. okt. 4. 03:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a segítséget, végül maradtam egy klasszikus váltónál, az ára és a súlya miatt is.
2017. ápr. 7. 21:45

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!