Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Országúti bringák mennyire...

Országúti bringák mennyire bírják a terepen való kerékpározást?

Figyelt kérdés
Van egy Belfo Pantin francia 60-as évekbeli, felújított verseny/o.úti kerékpárom, félvárosi gumikkal. Arra volnék kíváncsi, hogy maga a váz (a gumi biztos hogy jó kisebb terepre) mennyire bírja a terepet, a rázósabb utakat? Teljesítményileg nekem jobb ez a bringa mountain bikeoknál (kényelmileg mondjuk nem, de az már részletkérdés, hogy veszek rá új nyerget meg miegymás), viszont a rázós utakat valamint erdei utakat (mondjuk nem vészesek, de elég rázósak egy-két helyen) nem bírom elkerülni. A kérdés az, hogy ezt mennyire bírja egy országúti? Illetve a másik kérdés, hogy vannak ilyen vastag küllős kerekek (pl ilyen: [link] ) ezek milyen erősek? Köszönöm a válaszokat előre is!
2017. ápr. 9. 18:16
 1/10 Alex Fly ***** válasza:
Ha azt vesszük, hogy kezdetben a cyclocrossra nem voltak külön kerékpárok, hanem az outira raktak egy szélesebb, mintásabb gumit, akkor nem lehet gond. De említhetném a híres Paris-Roubaix futamot, ahol szabvány outival egy átlagos erdei földútnál jóval rázósabb macskaköveken folyik a verseny. Az outi elsősorban a geometria és a felépítése miatt való kifejezetten a flaszterra, nem gyengébb, mint bármely más kerékpár (na jó, a downhill és hasonló destruktív szakágak kivételek).
2017. ápr. 9. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszod! Akkor nincs miért aggódnom! :)
2017. ápr. 10. 11:21
 3/10 Wadmalac ***** válasza:

Korrekt a válasz.

A lényeg a ballonosabb gumi, ez pótolja a rugózást, meg megakadályozza a lazább talajon elsüllyedést. Ennek határt szab a patkófékben a férőhely. Ilyen módon futhatsz olyan határra "rázós" terepben, ahol már az országúti nagyon nem jó.

De érdemes a testhelyzetet is figyelembe venni, én javaslom, hogy vegyes, jórészt terepes használatra "trekkingesíts", vagyis a koskormányt cserélt MTB-re, megfelelő fék- és váltókarokkal. Rázós terpen sokkal biztosabb kormányfogást ad.

Oké, hogy létezik a cyclocross sport, de a létrejöttének oka valamikor a terepkerékpár, az MTB feltalálásának hiánya volt. Csak mire lett MTB, már olyan történelme, hagyománya volt, hogy nem szűnt meg.

Szóval terepre tényleg nem ez az ideális kerékpártípus.

2017. ápr. 10. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Erősen tervbe van a "trekkingesítés", ugyanis a kormányt mindenféleképpen lecserélem (sokkal jobb az egyenes, szélesebb kormány nekem), illetve a gumikat is terepesítem, valamint rúgós nyeregcsövet is teszek fel, illetve tervezek egy 28-ashoz való teleszkópot is bár ez még odébb van, viszont elsősorban modernizálok, modern váltók (mondjuk ez már igényli a kormányt) hajtókarok, hajtómű, hátsó fogaskoszorú és aztán jönnek a "kényelmi" fejlesztések..
2017. ápr. 10. 15:22
 5/10 anonim ***** válasza:

azért egy régi pláne muffolt vázzal én ovatos volnék.

(És ne feledjük volt olyan év amikor Cippolini 4vázat használt el 1év alatt)

de igazából ha nem zuzolésznélkül a rázósabb részeken, akkor nem hiszem hogy gond lenne.

viszont annyi fejlesztés,és a modernizálást tervezel,hogy egy modernebb akár trekking vézat is beujjithatnál...nem lenne rossz vásár,mivel a régi szabványok kikopnak és egyszer csak ott álsz egy vázzal amibe nincsenek beleillő alkatrészek.

2017. ápr. 11. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 tothp ***** válasza:

Na ezzel vitába szállnék. El sem tudod képzelni, egy Muffos váz a maga rézforrasztásos megoldásával mennyire masszívabb, mint egy modern, hegesztett. Természetesen a hasonló kategóriákat összevetve.

Az hogy cippolini mennyit vágott gallyra, nem szempont. (egyébként sem tartom sokra az ürgét, a Touron is csak az elején villogott, ha jöttek a hegyek jó esetben lemaradt, de volt hogy ki is szállt)


Szóval forrasztott acélváz, kicsit "szélesített" kivitelben könnyű terepen elfér. Ilyen használatra én inkább a 36 küllős fűzött kereket javasolnám. Azt is a magasabb profilú felnivel.

2017. ápr. 11. 04:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
Vázat majd akkor akarok cserélni ha már ezt felfejlesztettem, ezt azért csinálom így, mert most ha vennék egy vázat amibe építgetném a cuccokat, és ez neadjisten' bedöglene, akkor ne kelljen plusz munkát végeznem, hogy még átépítgetem az a váz meg marad üresen (mert egyszerre nem tudok bele úgyse mindent megvenni, addig meg amíg nem készül el valamit használnom kell).. Attól meg nem félek igazából, hogy ész nélkül zúzok le egy hegyoldalról, de még aszfalton se, nem is éget a vágy hogy lejtőnél tekerjem mint egy hülye, csak elengedem had guruljon (elég jó lendületet tud venni magától is), inkább a körültekintő, biztonságos kerékpározás az én műfajom, elvégre nekem az a célom, hogy A-ból B-be eljussak, persze nem mentővel. :)
2017. ápr. 11. 13:41
 8/10 Wadmalac ***** válasza:

Amúgy a muffolt vázakkal nem szilárdsági probléma volt, csak súly.

Érthetően több anyagot tartalma zaz a váz, aminek minden csővégén 4-5 centi hosszon háromszoros a falvastagság.

Ha a súly nem gond, egy muffolt váz is simán elmegy.

Az ős-csepelek sem akarnak szétesni 30-40 év után sem.

2017. ápr. 11. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Alkatrézsekhez választani vázat az széplesz...pláne ha egy 50éves (vagy rosszúl értem) váznál.
2017. ápr. 12. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Utolsó: Nem is biztos hogy kell új váz (legalábbis egy jódarabig), pont a napokban olvastam, hogy egy illető 20 éve használja a bringáját és abban cserélgeti az alkatrészeket, szóval szerintem olyan könnyen nem kopik ki a váz, viszont tervezem, hogy építek majd egy MTB-Road keveréket, MTB vázra országúti cuccokat, vagy legalábbis O.úti hajtást a teljesítmény érdekében 26"-ra. Meg mondjuk nekem nem célom, hogy folyamatosan építgessem ezt, csak annyi hogy kicsit modernebb cuccokat rárakok, egy jódarabig elmegy velük.
2017. ápr. 12. 23:24

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!