Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Miben jobb egy drágább váz...

Miben jobb egy drágább váz mint egy "normál" árú? (nem a gagyi vs. Márkás összehasonlításra gondolok, példák a kérdésben)

Figyelt kérdés

Szóval miért jóval drágább ugyanolyan felszereltséggel egy Specialized mint pl. egy Cube vagy egy Canyon, Trek mint pl. egy Merida, stb.

Jól sejtem, hogy a Spec., Trek amerikában készül és azért drágább (mármint az összeszerelés rész)? Miért számít pl. egy Trek felső kategóriásnak, egy Cube meg középkategóriásnak?

Pl.

Trek Emonda SL 5, karbon vázzal, Shimano 105-ös szettel 725 000Ft

Cube GTC Pro Disc, karbon vázzal, Sh. 105 szettel +tárcsafékkel ami ugye már eleve drágább 607 000Ft

Persze biztos vannak apró különbségek, nem teljesen ugyanaz a felszereltség, nem hasonlítottam alaposan össze, de a legdrágább alkatrészek ugyanazok, tehát a váz drágább.

Ez most csak két példa, a kérdésem lényege, hogy a felső kategóriás márkák mitől/miben jobbak a többitől?


2018. okt. 18. 23:29
 1/4 szlory ***** válasza:

Amire te gondolsz, vágom. A "normál" márka vs "prémium" márka között annyira vékony a különbség, hogy az már csak vájtfülűnek értelmezhető. Ezért általánosítani fogok picit, hogy átláthatóbb maradjak.


Biztos hallottad már, hogy "a márkát fizeted meg". Ez tökéletesen igaz. Különösen Specialized esetében. De Treknél is. Persze nagyon egyedi tervezést is kapsz bizonyos modelljeiknél, de általában véve túlárazottak, a márkanév miatt. A Trek javára váljon, hogy az ő karbon technológiájuk annyira nagy múltú, hogy örökélet garit adnak pl az OCLV mixükre. Az azért komoly fegyvertény lehet. Amúgy Taiwan mindkettő - legalábbis Trek tudtommal már csak ott gyártat. Amerikai kerékpáripar, mint olyan, már nincs. A SRAM, RaceFace, FSA, stb. - mind mind Ázsiába ment.


Hozod az Émonda vs Attain párbajt. Tovább löklek a "csesszétek meg" életérzés felé. Mindkét gyártó kb. ugyanabba a hobbisportoló kategóriába nevezte a lovát. Az Attain hátsó támvillája már az új trendet kapta, nem a felsőcsőbe ütközik, hanem lejjebb, ezért kényelmesebb. A belső kábelelvezetés is a bajoroknál jobb, egy evolúciós lépcsőt abban is meglép. A tárcsa dettó. És 100zal olcsóbb. Viszont nincs élettartam garid. És a Trek formásabb, aerósabb a szemnek.


A kettő közül picit rongyrázás a Treket vásárolni, racionálisan kevésbé indokolható (még egyszer: nem vájtfülűsködve!), így a Cube nyerő. Főleg most, hogy nem 600, hanem 500e jelenleg az ára! Minap találtam, most megnéztem, van is rajta szerintem ez a típus, amit linkeltél: [link]

2018. okt. 19. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Köszi, de nem tervezem egyiket se megvenni, sőt nem is tudtam, hogy létezik "Émonda vs Attain párbaj" :) csak hasraütésszerűen kiválasztottam a két márka legolcsóbb karbon országútiját, listaárát, így volt legegyszerűbb két hasonlót találni.

Egyébként arra gondoltam, hogy ahogyan a Cube vázakat is Taivanban gyártatják, de a kerékpárt már Németo-ban szerelik össze, talán a Trek, Cannondale, stb. is így működik és akkor érthető lett volna miért drágábbak, mert egy 15-20% árkülönbözet azért nem kevés.

Még azt is valamennyire el tudom fogadni, hogy a Cube kicsi és fiatal márka, de pl. a Merida már ugyanannyi éves, mint a Trek, szóval nem lehet azt mondani, hogy azért olcsóbb mert nincs nagy múltja.

2018. okt. 19. 15:36
 3/4 anonim ***** válasza:

Van amikor a fejlesztést veszedmeg.

Egy jó karbonvàz nem 1nap fejlesztés eredménye. Gyártódik 10prototípus és vagy lesz belölle valami vagy nem. De a fejlesztesnek volt költsége.

Ilyen volt a merida magnézium váza bevezették nagy dirrel-durral 3év mulva már seholsem voltak. Mert jött és nyeret a karbon.

Amit már a 90es években elkezdtek csiszolni,és 10+év kellet ahoz,hogy befusson.


A karbon technológia éllovasa a trek. Kicsit talán túlságosan is rámegy a minőségre. (Magasabb minőségi követelése van mint a NASA-nak). Nem biztos hogy van értelme.


És persze a névért is fizetsz. Az EB,VK,VB győzelmek hozzák vevőket a hipe pedig sokaknak tetszik,és felülnek "vonatra".

Az "ilyen bringát hajt a világbajnok" kétségtelenűl jól hangzik.

2018. okt. 21. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 szlory ***** válasza:

Kérdező: ez úgy megy, mint bármilyen presztízsmárkával. A Tesla is fiatal, mégis irracionálisan drága autókat vehetsz a villogáshoz. Hogy mivel válik valaki presztízsmárkává, az mindegy. Az embereknél érje el a célt, aztán kész is - mehet a kasza. Nézd meg a kedvemért, hogy a BMW-től milyen bringát vehetnél most magadnak és mennyiért. Utána rájössz, mi a szitu.


Amúgy ez az "árverseny" dolog kevésbé látványos. Mindenki igyekszik a bojban maradni, de ahogy az előző válaszoló mondta, bizony a versenyszponzoráció sokszor az elsődleges marketing. A Treknek az egyedi minőségi normái és főleg a régi montis időkben fellelhető egyedi tervezések.


A Merida a Trekhez vagy Cube-hoz képest elég mammut. Beszállított ő már annyi mindent, a "kis ázsiai banda" 2001 óta a Specialized közel felét is birtokolja. :D


Egyszóval sokszereplős ez az árazásos dolog.


Én azt mondom, hogy ha veszel (tehát nem most :D) valamit, akkor vedd azt, amiben hinni is tudsz. Különben nem ilyen gyártókat fogsz vásárolni, hanem a full noname, mert az viszont tényleg occsó lesz.

2018. okt. 25. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!