Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Ki volt a hibás az ausztráliai...

Ki volt a hibás az ausztráliai f1-es futam utolsó körös balesetében?

Figyelt kérdés
ápr. 2. 16:27
A kérdező szavazást indított:
Alonso
Russell
Mindkettő
Egyik sem
8 szavazat
 1/1 anonim ***** válasza:
100%

A szabály viszonylag egyértelmű. Az autó keresztirányú és hosszirányú mozgása is valamelyest limitált. Oldalirányba a fehér vonal a pálya része, és bármely ív választható. Védekezés közben viszont csak egy ív védhető le. Második irányváltás esetén már nem lehet használni a pálya teljes szélességét.

Hosszirányba a szabály világosabb is és nem is. Lényegében indok nélkül tilos lassan menni. És Alonsonak nem volt semmilyen technikai hibája, ami miatt lelassított. Egyébként rögtön a baleset után, azt rádiózta, hogy nem működik a gázpedál, hirtelen reakció volt, senki sem vette be, a csapat és ő sem említett ezzel kapcsolatban semmit, mert ma, amikor az autó utolsó csavarját is ellenőrzik, nem lehet hazudni hibáról.


Szóval egyértelmű, lassan ment, nem volt rá oka, puff büntetés.


De kibontva kicsit jobban: Alonso azzal védekezett, hogy csak jobban akart kigyorsítani, ezért hamarabb fékezett. A féktáv hossza 35-40 méter normál esetben ott. Alonso manővere, több mint 150 méteren keresztül tartott, és az ideálistól 100+ méterrel hamarabb fékezett/lassított, egy köztes gázadással. A telemetria és Alonso gázadása is mutatja, hogy a manővert Alonso indokolatlanul korán kezdte meg, a manőverhez nem volt szükséges, hogy egy 40 méteres féktávot kb 105 méterrel korábban kezdjen meg. Normál esetben 280-ról lassít 220-ra, ez -60km/h, amit el kell dobni a kanyar előtt. Érdekességképp Monzában a legalacsonyabb leszorítóerővel 360km/h-ról 70-re lassítanak 120 méteren belül.

Tehát Monza -290km/h 120méteren

Alo-Melbourne -60km/h 150méteren


És a kulcsmondat. Ez a fokú lassítás, irreálisan szükségtelen volt. Alonso manővere közel sem kívánta meg ezt a fokú manővert. Alonso annyival fékezett hamarabb, amennyivel egy másik pályán max sebességgel megállt volna. Ez nem csak kimerítette a szükségtelen lassan haladást, de még potenciálisan veszélyes is volt. Tehát az indokolatlan lassan haladásért kapott 10 másodpercet és amiért ez veszélyes volt, azért még 10-et. Így lett ebből áthajtásos, ami gyakorlatilag +20 mp lett. (Az FIA nem vette figyelembe, hogy Russell a falban kötött ki - a turbulencia a fizikai törvényei miatt vannak. Tehát a büntetéskiosztás ettől függetlenül történt)


Ez a hivatalos Verzió, nem vélemény.


Gyorsan mielőtt valaki jönne 2003-mal. Nürburgring Alonso-Coulthard. Egy viszonylag hosszú féktávon (utolsó sikánnál) Alo hamarabb fékezett, de csak picivel, pár méterrel. Coulthard kirántotta az autót Alonso mögül és ott helyben véget is ért a versenye. Coulthard felnyomta az FIA-nal Alonsot, hogy féktesztelte - ismétlem, egy hosszú féktávon pár méterről van szó. Hogy Alonsot ne húzza el az FIA, a Renault delegáció erősen kampányolt az FIA-nál, végül bemagyarázták, hogy Alonso ezt nem szándékosan tette, technikai problémái voltak (guminak baja volt) és ezért kellett pár méterrel hamarabb lassítania. Az FIA végül elfogadta ezt a magyarázatot és Alonso megúszta.


Ezt csak azért írtam le, mert akkoriban plusz pár méterért akarták a fejét venni egy amúgy hosszú féktávon. Most egy rövid féktávon fékezett kb 105 méterrel korábban. Ha ezt akkoriban csinálja, akkor eltiltják futamokra. Csak azért írtam le, nehogy valaki kitalálja, hogy régen minden jobb volt. Lehet, csak akkor emlékezzünk ezekre is.

ápr. 2. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!