Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » Mit tehetek, ha garancia...

Mit tehetek, ha garancia lejárta előtt visszavittem az üzletbe egy terméket, ami már lejárt?

Figyelt kérdés

Előző hét hétfőn visszavittem a fejhallgatóm, ami kábeltörés áldozata lett és nem szól a bal oldala.

Az 1 év garancia 9 napra rá járt volna le. Elkérték a telefonszámom akkor és mondták, hogy majd felhívnak, de azóta sem tették, viszont a garancia már tegnap lejárt..

Ez esetben mit tehetek? Ettől függetlenül még kicserélhetik, hogy lejárt a garanciaidő? (Mivel én nem hibáztam, ugyanis még időben bevittem, csak ők nem foglalkoztak vele idő előtt.)

Vagy innentől már nem tudnak ők sem tenni semmit és visszaadják, ahogy bevittem? Ha igen akkor nagyon mérges leszek és többet nem fordulok meg abban az üzletben..



2015. aug. 6. 16:17
 1/7 szántóvető ***** válasza:
kaptál papírt hogy leadtad a szervizben?ilyen munkalapra gondolok.azon rajta van a leadás dátuma tehát gariba meg kell hogy csinálják.kivéve ha nem rendeltetésszerű használatot állapítanak meg.
2015. aug. 6. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
A leadási határidő számít, de kábeltörésre a garancia nem szokott vonatkozni.
2015. aug. 6. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Nem kaptam semmi papírt róla, csak annyi történt, hogy bevittem, 1 papírra ráírta a telefonszámom és "majd hívnak"..
2015. aug. 6. 16:23
 4/7 anonim ***** válasza:

A hiba jelzéséig számít a garancia hossza.

Szóval ha 9 nap még vissza volt,mikor jelezted a hibát akkor él a garancia.


A vállalkozó a kijavítás vagy a munka újbóli elvégzésének határidejét a ptk. előírásaira tekintettel köteles megállapítani és a fogyasztót a vállalt határidőről legkésőbb a bejelentést követő harmadik munkanapon köteles tájékoztatni.


Hogyan kell kezdeményezni az ügyintézést?


Tekintettel arra, hogy a szavatossági jog kötelezettje minden esetben a forgalmazó, a hiba bejelentését a vásárlás helyén kell megejteni. A törvény előírja, hogy a fogyasztó a hiba felfedezése után a lehető leghamarabb köteles érvényesíteni szavatossági jogát. Ez az idő maximum két hónap lehet, de ebben az esetben bizonyítania kell, hogy a késedelmet rajta kívül álló ok idézte elő. A bejelentés gyorsaságára azért is célszerű nagyon figyelni, mert a forgalmazók gyakran védekeznek azzal, hogy túl későn hozták be a hibás terméket, ezért a kár nagyobb az indokoltnál. Az a célszerű, ha a fogyasztó a hiba észlelését követően azonnal felkeresi a vásárlás helyét. Amennyiben ebben akadályozva van, a bejelentésig ne használja a cikket, mert ezzel támadási felületet biztosít a vállalkozás számára. A bejelentésről a forgalmazó jegyzőkönyvet köteles felvenni, hasonlóan a jótállási igény érvényesítéséhez

2015. aug. 6. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Ha nem tudod bizonyítani hogy akkor vitted be, akkor jó eséllyel direkt kivárják a gari végét és majd azt fogják mondani hogy később vitted be, ergo fizess. De eredménytől függetlenül tényleg ne vásárolj többet ott, ezek alapján eléggé lehúzós sufni szaga van.
2015. aug. 6. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Szombaton észleltem a hibát, de mivel hétvégén zárva van, így hétfőn vittem be, tehát nem halasztottam.

Sajnálatos, ugyanis 5500Ft volt és nem szívesen szeretnék még ennyit kiadni csak azért, mert lusták voltak..

2015. aug. 6. 16:48
 7/7 anonim válasza:

Tisztelt Kérdező!


A termék szavatossági javításra való átadásakor Önnek átvételi elismervényt kellett volna kapnia a vállalkozástól ( [link]


Kijavításra vagy a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni:

a) a fogyasztó nevét és címét,

b) a dolog azonosításához szükséges adatokat,

c) a dolog átvételének időpontját, továbbá

d) azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti.


Az előzőekben előírtak a szavatossági vagy jótállási igényről felvett jegyzőkönyvben is teljesíthetők.


Amennyiben ezt a vállalkozás elmulasztja, úgy e tekintetben panaszbejelentéssel élhet az illetékes Kormányhivatalnál.


A Ptk. szerint nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. (vagyis az egy éves jótállás elévülési ideje megállt akkor, mikor beadta a készüléket).


A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ha a terméket kicserélik Önnek, akkor az egy éves jótállás újrakezdődik.


Felhívjuk figyelmét, hogy az egy éves (egyébként önkéntes, nem jogszabály által előírt) jótállást követően még egy év szavatossági időszak biztosított a termékkel kapcsolatban. Vagyis ha a termék gyártási eredetű hibával romlik el, akkor a további plusz egy évben is kötelesek a hibát ingyenesen javítani, ill. cserélni.


A vállalkozásnak továbbá törekednie kell arra, hogy a kijavítás, vagy a kicserélés 15 napon belül megtörténjen. Érdemes tehát ezt az időszakot kivárnia, s azt követően érdeklődni a szavatossági jog rendezhetősége felől.


Üdvözlettel: NFH Fórum admin1

[link]

2015. aug. 13. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!