Mit kell érteni azon, hogy "kihajt"?
Képzeld el azt, hogy egy Suzukira ráteszel egy túlméretezett kamion kerekeket. Menni fog vele? Igen. Csak épp olyan szinten leterheled vele a kocsit, hogy az a-ból b-be eljutás csak nehézkesen, akadozva fog összejönni.
Ugyan ez igaz a hardverekre. Ha egy túlméretezett videokártyát teszel egy alul méretezett processzor mellé, akkor nem tudja majd "kihajtani" a processzorod a videokártyát.
Működni fog a PC-d, de mint a Suzuki esetében itt akadozni fog a futás.
Valóban arról szól, hogy a videokártya és a processzor összeillenek-e teljesítményben. Ha az egyik sokkal erősebb, mint a másik, akkor feleslegesen költöttél rá többet, mert a másik lesz a teljesítmény korlátja.
De sokat számít az is, hogy milyen játékot futtatsz, legfőképp, hogy milyen felbontáson.
Leggyakrabban ezt arra használják hogy egy processzor elég gyors e hozzá hogy a videókártya a gépben max teljesítményen tudjon üzemelni. Egy lassabb processzor lehet hogy nem tud egy játéknál 100 nál több FPSt kipréselni de a kártya meg akár 140 et is tudna. Ilyenkor érdemes vagy erősebb procira váltani vagy növelni a felbontást.
De egyébként ritkább esetekben egy lassú HDD vagy lassú/kevés RAM is visszafoghat más hardvereket.
Sőt egy gagyi alaplap is visszafog egy erősebb procit mert a VRM nem bírja a nagyobb terhelést és akár ki is fagy a rendszer de minimum visszaesik a CPU órajel
A grafika egy részét a processzor számolja, majd ezt továbbküldi a GPU felé ami elvégzi a meló nagyobb részét.
Ha a processzor "gyenge" akkor nem tud elegendő melót küldeni a GPU felé így a GPU terhelése nem éri el az ideális 95-98+%-ot. Ha elegendően erős a processzor akkor a GPU folyamatosan 100% körüli terhelésen megy ami jó, mivel azért fizetünk rettenetesen qrvakibszott sokat a videókártyákért most minden egyes fps-t kitapossunk belőlük.
A "kihajtás" annyit jelent, hogy képes a processzor annyi melóval ellátni a videókártyát, hogy az folyamatosan maximum terhelésen dolgozik.
Pl. ha kezdő futó vagyok, akkor egy 50 ezres futócipőt nem tudok kihajtani...
Tehát konkrétan arról van szó, hogy a processzor pörög ezerrel, de a videokártya meg unatkozik, mert a gyenge processzorra vár, holott fordítva jobb lenne.
Amikor a mag elkezd csírázni, és kis növénykévé cseperedik.
Valaki barom elkezdte használni ezt a szót, és azóta boldog-boldogtalan ebben a stílusban kérdezget.
Amúgy azt értik rajta, hogy a processzor, és a grafikus kártya "elegendőek-e egymásnak" ahhoz, hogy mindegyik optimális teljesítményen fusson. Ami egyébként önmagában is hülyeség, mert ezt nem úgy kell elképzelni, mint két lánccal összekötött futót, amiből ha az egyikük lassabban megy, az visszatartja a másikat is. Programozástechnikai kérdés, hogy milyen időközönként, és milyen adatokat kap a grafikus kártya, és az is, hogy annak mennyit kell számolnia. Ugyanazon konfigurációnál előfordulhat, hogy egyszer a grafikus kártya belegebed, de a proci meg "unatkozik". És ugyanezen konfigurációval másik programnál meg pont a fordítottja is előfordulhat. Lehet persze átlagolni, de azért erőteljesen túl van gondolva ez a kérdéskör.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!