Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Miért lett az SSD olyan...

Miért lett az SSD olyan nagyon fontos a játékokhoz? Tényleg ennyire szükséges? Ti nektek miről futnak a játékok?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Először is van SSD-m, igaz, nem mai. Egy Samsung 850 EVO 2.5 250GB, rendszernek, meg a programoknak. Eddig én HDD-ről játszottam (WD20EZBX), de mivel nem kaputelefon a konfig, ezért nem éreztem olyan brutális időt töltésben.


Persze a konfig sem friss, Ryzen 5 1600, meg egy GTX 1060 6GB, 32GB RAM.


Viszont mostanában egyre több cikk ajánlja az SSD-t játékra, "it's a must", a rendszerkövetelményben is ott szerepel az SSD, miközben elvben még mindig csak a töltési időn javít, nem? Az FPS az nem ettől függ.


Azért is kérdezem, mert sok adat van a gépemen amit pakolnék vagy külső vinyóra (mert most útban van kicsit), vagy marad, de akkor SSD. De hogy akkora gamer meg nem vagyok, hogy hűtőbordástul 36.000 Ft-ot fizessek egy terrás SSD-ért.


Szóval nekem most tényleg ennyire kell egy SSD, hogy egy AC Mirage meg egy Crew Motorfest meg a régi játékok fussanak? Vagy csak ügyes marketing?


Samsung 980 PRO 1TB M.2 (MZ-V8P1T0BW) amivel barátkozom, függetlenül attól, hogy az alaplapom (ASUS PRIME B350-PLUS Alaplap) csak 3. generációs M.2 PCI-e-t kezel. Mert olyan minimális a Pro és nem Pro közt az árkülönbség, hogy inkább megvenném a Prot, mert ha meg egyszer cserélek lapot, akkor meg azért szívom a fogam, hogy miért nem vettem meg a Prot. Csak félek, hogy a hűtőbordával nem fog beférni a helyére, útban lesz a gyári Ryzen hűtő, vagy nem is tudom.


Tudom hatalmas dilemma, csak picit le vagyok maradva a hardver témában mint a konfigon is látszik és nem tudom, hogy most tényleg egy "must" az SSD, vagy jó az a HDD is, vegyem meg inkább a külső merevlemezt és tegyem rá a cuccaim oszt' jól van.



2023. okt. 5. 21:02
 1/8 anonim ***** válasza:
88%
Új játékokhoz nagyon erősen ájánlott. Annyival már nem drágább az SSD, mint a merevlemez.
2023. okt. 5. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Az SSD és a HDD között a legnagyobb eltérés a sebesség(meg talán az elérési idő). Amíg egy HDD-ből ki tudsz hozni 80-180MB/sec közötti olvasási sebességet, addig a SATA SSD-k 450-650MB/sec között olvasnak míg az nvme SSD-k típustól és alaplaptól/processzortól függően 1500-7000MB/sec között.


A két általad említett játék 40GB helyet igényel,van néhány "modern" játék ami 100GB felett. Akkor elkezdesz belapátolni a RAMba és a VRAMba 8-10GB-okat akkor nagyon nem mindegy hogy ezt 120MB/sec-cel csinálod vagy 3500MB/sec-kel.


Egy rendes nvme SSD az igencsak sokat dob a rendszeren.

2023. okt. 5. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Régi játékokhoz nyilván nem kell.

Főleg az új, sok helyet foglaló és azt állandóan pörgető (pl. open world) játékokhoz ajánlott. Ha egyben betölti a pályát és utána nem nagyon nyúl a háttértárhoz, akkor max a betöltési időn nyersz pár másodpercet. Igazából nincs túl sok játék, amihez kifejezetten KELL az SSD.

2023. okt. 5. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
74%

Kezdjük ott, hogy az egész géped gyorsabb lesz tőle. Én raktam nem ilyen, hanem sokkal régebbi gépbe SSD-t, egy sima filléres SATA SSD-t. Hát megtáltosodott, az egész rendszer fluidabb lett tőle.

Nem új a géped, de azért még ne temesd😉 Mindent tud ami kell.

Igaz csak 1 M2-es hely van a lapon, de az elég. Megfelelő BIOS verzióval bármelyik AM4 processzor bele mehet R5 5600,R7 5800x3d.

De kb 20.000-ért egy R5 3600 nem is annyira durva és az is sokat dobhat rajta, ha kell.

PCIe 3.0 van csak, ez se egy akkora baj. Nem sok játék veszít rajta 4.0 videokártya esetén se. Így akár egy 4060-at is bele dobhatsz, ha egyszer akarsz.

Nagyon jó géped van fejlesztheted ha akarod igényed és anyagi lehetőségeid szerint akár brutális gamer konfiggá.

2023. okt. 5. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Így van, a betöltési időn nyersz vele csak. DE! A játékok nagyon megduzzadtak, a RAM és főleg a VRAM mérete viszont ezt nem követte le. Így a játék kénytelen gyakran a háttértárhoz nyúlni, hogy betöltse a következő képernyőt ahova éppen menni készülsz. Ezt kétféleképpen teheti, vagy egy töltőképernyő alatt, vagy pedig ahogy haladsz folyamatosan előtölti a következő részt, így folyamatos lesz a játékélmény, nem szakad meg töltőképernyőkkel. Viszont mivel hatalmasak a játékok, viszonylag kis rész fér el a memóriában, gyorsan ki tudsz menni a betöltött részről. Ilyenkor a játék kénytelen megállni, hogy megvárja a betöltést. HDD-ről ez sokáig tart, így romolhat a játékélmény. Az SSD viszont piszok gyors (egy 3.gen NVMe SSD olvasási sebessége alig lassabb a 20 éves gépem RAM olvasási sebességénél), így van annyi időelőnye a betöltésnek, hogy nem akad meg a játék. Ha nem duzzadtak volna meg ennyire a játékok vagy a RAM és VRAM mérete is lekövette volna ezt, nem kéne SSD. De ez már csak egy átmeneti időszak, a HDD-nek azért van még létjogosultsága, mert ugyanakkora kapacitást közel feleannyiért ad. De ez nem lesz örökre így, az SSD ára zuhan, a HDD meg lassan eléri a fizikai korlátot kapacitásban és sebességben egyaránt, nem tud hova terjeszkedni, így egy évtized múlva várhatóan befellegzik a technológiának.
2023. okt. 6. 07:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Mivel a mai játékok már 10-15 giga adatot töltenek be ram-ba, és sokszor pont a memóriaspórolás miatt már inkább be se töltik a memóriába, hanem közvetlenül a tárhelyről olvassák be szükség esetén (tomb rider vagy jedi sorozatok szűk helyen átmászós részei valójában csak a töltőképernyőt hivatottak helyettesíteni) nagyon kell a sebesség, mind a szekvenciális olvasás, mind a random kis fájlok tekintetében. Ezért mára megjelentek olyan játékok is, ahol a hivatalos gépigényben nem ajánlásként, hanem követelményként jelenik meg az SSD (pl starfield: Additional Notes: SSD Required(Solid-state Drive))


Illetve maga a windows is egy hulladék, egyáltalán nincsen kihasználva az ssd-k sebessége, mert szar az I/O műveletek rendje jelenleg. Van megoldás, directstorage API, csak éppen nincs implementálva kb sehova (forspoken pl).


Tehát az irány egyértelmű. A HDD-k nem tudják biztosítani a megfelelő gyorsaságot ahhoz az adatmennyiséghez, ami ma szükséges egy játékhoz. Lehet HDD-ről játszani, de akkor fel kell készülni a hosszú betöltőképernyőkre, adott esetben hiányzó textúrákra, akár megakadásra (várakozás betöltésre).


Merevlemezeket már nem igazán fejlesztik, nem történt érdemi előrelépés az elmilt időszakban.

2023. okt. 6. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Azért is mert elkezdtek játékokat úgy fejleszteni amik ki tudják az SSD sebességét használni. Pl a Hogwarts Legacyban egy SSD-s PCn vagy új generációs konzolon bármiféle töltési képernyő nélkül ki be tudsz járkálni a Roxfort hatalmas kastélyából. Ez HDD-val minimum úgy néz ki hogy kicsit várnod kell az ajtó előtt és van hogy még így sem tud mindent időben betölteni de olyan is van hogy konkrétan egy töltőképernyőre kell várni PS4 en vagy Xbox One-on
2023. okt. 6. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a kielégítő válaszokat!
2023. okt. 7. 17:04

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!