Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Garanciálisan beszerelt új...

Garanciálisan beszerelt új alkatrészre (képernyő) vonatkozik olyan alkatrész-garanciának, ami kötelezi a szervizet az alapvető, készülékgarancián túli javításra? (részletek lent)

Figyelt kérdés

Képernyőproblémákkal vittem vissza az Asus laptopomat a hivatalos márkaszervízbe (Fixdirect Kft.) körülbelül még február végén, a készülék 2 éves garanciája április végéig volt érvényes. Cserélték a kijelzőt, de sajnos április vége felé ismét vissza kellett vinnem a laptopot, ugyanezzel a problémával. Május elején vettem át újra a laptopot, 2 hetet sem kellett várnom, hogy megint kijöjjön a dolog (pixelkiégések, ugrál a kijelző stb.). Mára oda jutottam, hogy szinte használhatatlan a gép, percekig kell keresnem a szöget, ahol olvasható a kijelző.


Kissé idegesen vettem fel a főnökkel a kapcsolatot, aki annyit tudott ígérni, hogy ingyenesen átvizsgálják, mert munkalap nélkül nem lehet kérni az ASUStól ingyenes javíttatást (ugyebár mára már lejárt a készülék 2 éves garanciája). Nyilván ezt nem érzem fair-nek, mert ha 2,5 hónap, számtalan kellemetlenség és szervizjárat alatt sem tudtak egy egyszerű dolgot megcsinálni, akkor nem vagyok hajlandó kifizetni nekik 40.000 forintot egy újabb LCD-cserére.


Van ilyen esetekben valamilyen garancia a beszerelt alkatrészre (amiről esetleg nem tájékoztatnak, de érvényesíthetném a jogaimat ezen keresztül egy ingyenes cserén át)? Mit tennétek egy ilyen esetben?



2016. jún. 15. 14:06
 1/4 A kérdező kommentje:
Az kimaradt, hogy az ASUS-os javíttatás az átvizsgálás valószínűleg nem lenne ingyenes.. Csak annyit ígértek, hogy rákérdeznek majd, hogy megoldható-e.
2016. jún. 15. 14:19
 2/4 Lajos54 ***** válasza:

Konkrétan ebben az esetben ugyan nem vagyok benne biztos, de úgy tudom, hogy a komolyabb javítások idejével meghosszabodik a garanciális idő. Fődarab cseréje esetén (pl. a kijelző annak számít) a cserélt alkatrészre a garancia "újra indul". Amennyiben a későbbi meghibásodás oka a cserélt fődarabra vezethető vissza (tehát nem konkrétan az hibásodik meg, de az okozza a hibát) ugyanúgy érvényesíthető a garancia.

Ha a szerviz nem hajlandó ezt elismerni, összeszedve a szükséges dokumentumokat (átvételi lapok, eredeti garanciajegy stb.) érdemes a fogyasztóvédelemhez fordulni.

2016. jún. 15. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Szia.


Nálam okosabb emberek leírták:

[link]

2016. jún. 15. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


Ilyen esetben (és ezt elmondták nekem is) a garancia a javítás idejével hosszabbodik meg. Ez sajnos pár nap volt csak.


Végigolvastam ami a linken van, de nem találtam olyat, ami szerintem rám vonatkozna. De lehet, hogy csak rosszul értelmeztem

2016. jún. 16. 10:40

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!