Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Mi lehet a gond?

Mi lehet a gond?

Figyelt kérdés

Van egy laptopom és egy internetszolgáltató által kölcsönzött, új modemem (nagyobb internetcsomag megrendelése miatt kellett), a modem egyben routerként is funkcionál.

A laptop egy CAT 5e UTP/Fiber patch kábel segítségével össze van kötve a modem egyik Ethernet kivezetésével,

amivel a Speedtest rövid időtartamú tesztje szerint jön a 100 Mbps, amire elő vagyok fizetve.

A modem 440 Mbps elméleti letöltési sebességre képes, UTP kábellel az internet letöltési sebességem 100 Mbps.

Ha nincs kábelösszeköttetés (csak sima Wifi van), akkor csak 3-4 Mbps a letöltési sebességem.

(Emeletes ház, sok Wifi)

A Wifi tehát olyan lassú, hogy arra NEM szeretnék átállni, mert azzal iszonyú lassú a letöltés.


A lassú Wifi letöltési sebesség miatt a laptopom tehát rá kell hogy legyen kötve a modemre UTP kábellel.

A modem egy Cisco EPC3928 nevű modell.

A következő fények villogás nélkül, állandóan, folyamatos zölddel jeleznek:

Power, DS, US, Online, On/Off.


Van még egy 4 részből álló Ethernet jelző-sor egymás mellett, ahol ugye egyszerre egy világíthat,

hiszen a laptop egyszerre egy modemes Ethernet kivezetéssel van összekötve.

Ennek normál esetben narancssárgán, folyamatosan villogva kell világítania.

Azonban nagyon gyakran megáll a villogó világítás, leáll a narancssárga fény és egyáltalán nem világít.

Ilyenkor elmegy az internet.

Majd kis idő múlva megint elkezd villogni a narancssárga fény és visszajön az internet.

Ez csinálja minden egyes nap kb ilyen intenzitással:

Kb. 5 percig normálisan villog, 10-20 másodpercre kialszik, majd megint megy kb. 5 percig.

Ez folyamatosan ismétlődik 2-3 órán át, majd pár órán át semmilyen probléma nincs, utána megint elkezdi az említett megszakadás-kapcsolódás ciklust.


A képernyő jobb alsó sarkában levő monitor szerű ikonon, ami az internet státuszát jelzi ezek vannak kiírva:

-Amikor éppen működik az internet:

(Router nevem), alatta "Internetelérés". Ha rákattintok az ikonra, akkor "Csatlakoztatva" van kiírva.


Amikor pillanatnyilag nem működik az internet, akkor ez a 2 változat van:

-Kikapcsolt wifinél:

"Nincs csatlakozás - Nem állnak rendelkezésre kapcsolatok".


Tesztként megpróbáltam egyszerre a bekapcsolt wifit és a kábelt is.

-Bekapcsolt wifinél:

"Nincs csatlakozás - Rendelkezésre állnak kapcsolatok". Kattintás után: "Azonosítás - Csatlakoztatva"


Ki és bekapcsolt wifi esetén is ugyanúgy jelen van az internet megszakadás probléma, mindegy, hogy melyiket írja ki.


Sok mindent próbáltam már az elmúlt napokban.

A modem konnektorját többször is kihúztam, majd fél perc után visszadugtam.

Vettem két új CAT 5e UTP/Fiber patch kábelt.

Kipróbáltam külön mind a 3 kábelt, a modem mind a 4 Ethernet kivezetésével, de a probléma továbbra sem szűnt meg.

A szolgáltató azt mondja, az ő részükről nincs hiba, mert az összes zöld fény világít.

Ez csak a mostani új modemnél van, a réginél nem volt.


Ha mégis a modem a hibás, akkor hogy bizonyítom a szolgáltatónál, hogy azzal van a probléma, mire lehet hivatkozni?

Mi lehet ez? Na és hogy lehet megoldani?


2018. jún. 16. 00:12
 1/1 anonim ***** válasza:

Próbáld meg másik kábellal, és/vagy a laptop LAN illesztőprogramját cseréld le


WiFi-hez meg esetleg próbálj a routerban másik WLAN csatornát beállítani (próbálgasd végig, melyikkel a legjobb a jel)

2018. jún. 16. 05:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!