Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Sok mag = nagyobb latency?

Sok mag = nagyobb latency?

Figyelt kérdés

Inkább zenében utazom, a valós idejű használat inkább emiatt érdekel (ugye ha dobpad, szintibillentyűzet kicsit is késve szólal meg, az eléggé öli az érzést a végeredményből), és már az első generációs Ryzenekkel szemezgetve olyan cikkekre bukkantam, hogy játékban is túl nagy a sok mag miatti overhead, más cikkek zenére is egyenesen leírták árát figyelembe véve is. Kutakodtam tovább, és a 2. generációs Ryzenek siralmas szűk keresztmetszeteit taglaló cikkek sorai (na meg kommentjei) közt megemlítették, hogy ugyanúgy para egy i9 is realtime dolgokra, főleg ha sok-sok mag van benne. További gond, hogy a max órajel is visszafogottabb sok maggal, ami miatt a jó IPC se szépít látványosan.


Kicsit jövőbe nyúló a tulajdonképpeni kérdésem. Valahova nőni fog a gépigény a játékok hatalmas piacán is, tehát a mai munkaállomásokéhoz hasonló nyers erő valószínűleg kelleni fog CPU-ban is, talán hamarabb is, mint szeretnénk. A mai 16-18 magos i9-en meg a 16 magos Threadripperen szerintetek van annyi tere a fejlesztésnek, hogy a sok mag miatti overheadek nagyjából eltűnjenek? Úgy értem így folytatják majd, vagy kikeveredve a magszám meg a Cinebench nyújtotta pénisztoldozósdiból ráállnak a magonkénti erősödésre?



2018. aug. 26. 18:17
 1/2 anonim ***** válasza:

A sok-sok magos CPU-k alapvetoen nincsenek kihasznalva, csak ha valami virtualizaciot vagy kifejezetten rengeteg thread futtatasara irt alkalmazasokat hasznalsz. Ha realtime programokat akarsz futtatni, akkor bizony a sok mag inkabb hatrany, mint elony, pont a scheduling overhead miatt.


Erre valok a celhardverek, celszoftverekkel, nem a PC-re irt ilyen-olyan zenegyarto cuccok.

2018. aug. 26. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:

Ne érts félre, egy Sandy i5 is bőven jó, ha meg jó fizikai modellezős plugineket használva időnként freezelsz (audioba lapítasz) egy-egy keményebb sávot, akkor a mai dawok legtöbbje csak új teret ad a kreativitásnak (sok jó mai trekken érezni ezt a kedélyes túlszerkesztési hajlamot, és jó kezekben tök jó is szokott lenni). A jövő a kérdéses, mert ma az a helyzet, hogy a legerősebb négymagos a legjobb audio műhelybe, meg kb ő az, akihez nagyon kell egy samplermentes munkastílus, hogy felmerüljön a kimeneti buffer 1-2 ezredmasodpercesről 5-8-ra emelése, és a hang 10ms alatt tesz meg 3,4 métert, 10 ms összkésleltetéshez 5ms kimenőbufferrel kb a legolcsóbb midi-usb kábellel meg alaplapi hangkártya+asio4all mellett lehetséges legrosszabb eset a mai hardverekkel.


A jövő felől vannak kétségeim. Érted: az biztos, hogy egyre vastagabb kell mindenből, sosincs vége, a kérdésem arra irányul, hogy most merre léphetnek majd, mert kb sarokban vannak azzal, hogy a játékpiac mint meghatározó húzóágazat követelni fogja a combos procit (legalábbis gondolom nem mentesíti a nagy GPU meg AI cucc annyira, sőt, inkább felnőnie kell azokhoz is), a sok magos megoldás szükségszerűen rosszabb oda, az egyes magok IPC-je és órajele is mintha az aszimptótát nyalogatná. A kvantumszámítógép kb ilyen Galaxis útikalauz stopposoknak szinten használható, más megoldással meg mintha nem is találkoztunk volna, vagy tévedek?

2018. aug. 26. 19:18

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!