Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Hogyan tegyem anyukám internet...

Hogyan tegyem anyukám internetezését, facebookozását biztonságosabbá?

Figyelt kérdés
Telefonon (android) és windowson is facebookozik. Az a probléma, hogy már elmúlt 60 éves. Már többször leültem vele a gép előtt elmagyarázni, hogy mire kell figyelni, ha rendelni akar valamit. Például, ha nem magyar telefonszám van, angolul van félig az oldal (nem beszél amúgy a magyaron kívül más nyelvet), email címnek is valami .com van megadva, stb.... De mintha csak a falnak beszélnék örökösen. Örökösen rendelni akar mindenféle drága ruhákat, cipőket olyan oldalakról, amikre ha rákeresek, kiderül, hogy nincs is elérhető létező kapcsolatuk, silány elméretezett minőségű darabjaik vannak, utolérhetetlenek, és rengetegen szidják őket, igazából simán feljelenteni lehetne őket a fogyasztóvédelemnél a sok negatív kommentet olvasva. Gyakorlatilag nincs olyan nap, hogy ne kelljen vele ezeken vitatkozni, és mindig meg is sértődik, de én meg nem akarom, hogy ellopják a pénzét, viszont energiám sincs erre minden egyes nap. Legutóbb már mikrót is úgy rendelt, hogy valami google fordított oldalról, és rengeteg komment írta, hogy hibás gépeket szállítanak ki, de azt sikerült visszamondani. Olyan is volt, hogy az internetbank jelszavát akarták a véglegesítésnél elkérni, és ez csak azért derült ki számomra, mert odahívott, hogy az neki mi is! A probléma az, hogy általában facebook hirdetésre kattintva ugranak ezek az oldalak be neki. Nem létezik valamilyen beállítás ezekre, hogy ne jelenjenek meg a főoldalán hirdetések? Ha a facebook nem dobná fel ezeket a hirdetéseket neki, akkor nem lenne ebből állandó probléma.

2022. júl. 3. 09:57
1 2
 11/11 A kérdező kommentje:

Néha ellenáll, hogy de így meg úgy jó, de mindig rákeresek arra a jelenlétében, hogy "xy.hu vélemények" és felolvasom a különböző találatokat, amik néha erre az oldalra, néha az eladó facebook oldalára vezetnek, stb. és természetesen mindig rengetegen leírják, hogy nincs visszatérítés, elnagyolt méretek, silány minőség, a csodaszép köszönőviszonyban sincs a termékkel élőben, a telefonszám külföldi és sosem veszik fel, vagy nem is létezik, és hasonlók sora. Aztán a kb. 20 negatív komment után jött egy pozitív, és rögtön elkezdte azt felnagyítani, holott előtte 20, utána 10 negatív véleményt olvashattunk, meg akadékoskodik, hogy de az pólót rendelt, a második csizmát, a harmadik kalapot, ő meg szandált akarna... A reagálását én leginkább úgy érzem, hogy idővel elfogadja, hogy nem fogunk onnan rendelni, aztán nem kommentál különösebben, csak néha odaszúr egyet-egyet nekem, hogy nem rendeltem meg neki a különleges cipőjét/ruháját, stb., és milyen kár értük, végül én töltök el az életemből több órát azzal, hogy egy igazi webshopból keressek olyasmit, amit látott. A mikrós eset óta szerencsére többnyire odahív, csak hát én sem vagyok mindig elérhető, amikor neki éppen rendelési rohama van. Már volt, hogy sikerült normális, ellenőrzött webáruházba tévednie, már rendeltem neki ilyenből arckrémeket és például tegnap cipőt is, csak az a baj, hogy 10-ből 9 esetben valami totálisan fake csaló lehúzó webshoppot sikerül a facebooknak reklámoznia.

A telefonálását, számítógéphasználatát nem korlátozhatom, nem is akarnám, és nagyon szereti az okostelefonját is, viszonylag tudja is kezelni. A covid alatt jött rá ez az rendelési láz, és azóta is tart, de ezzel nem is lenne önmagában sok baj, amíg nem százezres tételeket akar elkölteni, a fő probléma az, hogy állandóan ezekbe a kamuoldalakba botlik és majdnem kiadja néha minden jelszavát. Unokázós csalók is hívták már éjjel, ott is majdnem kiadta minden adatát. Megébredtem a vezetékes telefon csörgésére, és félálomban hallottam, hogy valakivel telefonál és sorolja a neveinket, születési helyünket, mire gyorsan kipattant a szememből az álom és átrohantam hozzá, rászóltam, hogy miféle csalóval beszél, aki az adatainkat kéri, és hirtelen mintha ő is felébredt volna, megkérdezte, hogy ki keresi őt, és erre letette a telefont a férfi... Holott ezekről az unokázós csalókról annyi hír volt mostanában mindenfelé....Egyszerűen nem tudom mit kellene tennem, mivel téríthetném észhez a mai modern csalások kapcsán, amik ha nem a webshopokban, akkor telefonon próbálják utolérni.

2022. júl. 3. 17:43
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!