Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » A matematika mely ágát/ágait...

A matematika mely ágát/ágait tartjátok a legfontosabbnak a programozásban?

Figyelt kérdés

Tisztázzunk egy-két dolgot:

1) Tudom, hogy szoktam viták menni itt, hogy egyátalán kell-e matematikai ismeret a programozáshoz, és ha kell, milyen szintű.

2) Azt is tudom, hogy különböző területeken eltérő eszközökre van szükség.


Én leginkább alátámasztott VÉLEMÉNYEKRE lennék kíváncsi a kérdésemmel kapcsolatban.


2021. jan. 5. 18:12
 1/9 anonim ***** válasza:
41%
Predikatumkalkukus, amibe beletartozik a Boole algebra. Ez az informatika alapja.
2021. jan. 5. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
93%
Én úgy látom, hogy az esetek 80%-ban el lehet lenni a négy alapművelettel, de összességében azért szükség van egy erős középiskolai szintű matek tudásra. Speciálisabb esetekben (például jelfeldolgozás, irányítastechnika) kellhet az egyetemi szint.
2021. jan. 6. 02:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
67%
Lepontoztok? Boole algebrát, nap mint nap használjatok...
2021. jan. 6. 03:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Gráfelmélet
2021. jan. 6. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
0%

Elég hülye, provokatív kérdés. Mindenki a matematikának azt az ágát tartja a legfontosabbnak, amelyik a munkájához szükséges.


A kérdező szerintem inkább azt szeretné megtudni, vagy igazolva látni, hogy a programfejlesztéshez nem is nagyon kell más, csak a négy alapművelet.

A programok relatív nagy része elvan a matematika elemi szintjével. Egy szövegszerkesztőbe, egy számlázóprogramba milyen függvény is igényelne többet?

De a világon nem csak szövegszerkesztő meg számlázó program létezik. Van igény CAD programokra, amelyekben ott van szinte minden, amit az ember a matematikáról tud. Egyes szimpla 3D-s megvalósítások is igénylik a középiskolai szinten túlmutató matekot. Aztán ott vannak a szimulátorok, a kozmosz emulációk, ahol az einsteini fizika szerint számolandók ki a környezeti együtthatók, az égitestek pályaadatai, a gravitációs állandó és minden más. A játékprogramok bizonyos tipusainak bejárható világai sem érik be kevéssel. De egy meghatározott űrtartalmú, formavilágú ásványvizes palack tervezése esetén sem ússzuk meg magasabb szintű matek nélkül.


Ám aggódásra semmi ok, mert alaptézis, hogy a legbonyolultabb matematikai feladat is megoldható pusztán összeadások sorozatával.

Szóval, matek analfabéták is ringbe léphetnek.



Legfeljebb,

ki lesznek ütve.

Na bumm..

2021. jan. 6. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

"Elég hülye, provokatív kérdés. Mindenki a matematikának azt az ágát tartja a legfontosabbnak, amelyik a munkájához szükséges.



A kérdező szerintem inkább azt szeretné megtudni, vagy igazolva látni, hogy a programfejlesztéshez nem is nagyon kell más, csak a négy alapművelet."


Sok válaszodat olvastam már itt utolsó, a stílus, illetve a válaszaid hasznosságának mutatója alapján nem nehéz beazonosítani.

A kérdés se nem hülye, se nem provokatív, írtam, hogy véleményt kérek.


És nem, azt sem találtad el, hogy mit is szeretnék megtudni, szóval a logikus gondolkodást, következtetések levonását még gyakorolni kell. Nyugodt lehetsz, az is biztos, hogy magasabb szintű matematikai ismereteim vannak, mint neked, nekem nem okozna a matematikát használni.


Jobb lenne, ha máshol élnéd ki a frusztrációidat, mert rohadt unalmas.

2021. jan. 6. 14:36
 7/9 anonim ***** válasza:
0%

"szóval a logikus gondolkodást,"


A kérdésed olvastán én a helyedben mellőzném azt a szóösszetételt, hogy logikus gondolkodás.


"Nyugodt lehetsz, az is biztos, hogy magasabb szintű matematikai ismereteim vannak, mint neked, "


Ezt öröm hallani. Csak az a baj, hogy nem tudni, melyik ujjadból szoptad ki azt az infót, hogy én hol is állok matematika terén. Már, hogy legyen is hasonlítási alapod.

2021. jan. 6. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Sok minden jól jöhet de szakterülettől erősen függ, hogy mi mennyire.


IT sec - pl. számelmélet,

Game dev. - pl. lineáris algebra, numerikus módszerek

stb.


Általánosságban adatszerkezetek, algoritmusok, gráfok és az ezekhez tartozó elmélet.

2021. jan. 6. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
2021. jan. 7. 03:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!