Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Egy junior programozónak...

Egy junior programozónak mennyire kell önállónak lennie, milyen szintű elakadás esetén kérhet segítséget a kollégáitól?

Figyelt kérdés

2021. jan. 23. 10:13
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
87%
Amit lehet, guglizz ki. Amit nagyon nem tudsz, csak azt kérdezd.
2021. jan. 23. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
0%
Ez a kérdés most komoly?
2021. jan. 23. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 A kérdező kommentje:
Egy kezdő elakadhat egy nagyobb lélegzetvételű problémában, lehet, hogy több óra guglizással sem találja meg a megoldást, akkor ehhez hogy viszonyulnak a többi kollégák? Azt mondják, hogy így jártál, kívül tágasabb, vagy odalöknek neki egy linket, esetleg pár szóban megmondják, hogy merre az arra.
2021. jan. 23. 10:33
 4/23 anonim ***** válasza:
89%

Nalunk kifejezetten ajanlott kerdezni, eleve kotelezo szolni pl. a reggeli standupon, ha el vagy akadva valamivel.

A projekt szempontjabol sokkal jobb, ha valaki kerdez egybol es segitseget kap 5 perc alatt, mint, hogy ul rajta orakat akar es addig nem halad semmit a munkajaval.

2021. jan. 23. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:
83%
Ha nem talalod neten, akkor kérdezz. Viszont kérdezd meg h zavarhatod e. Valószínű egybol igennel valaszol de ha valami kiveteles dolog közepén van nem fog. Enis szívesen szoktam segiteni értelmes kerdesnel, de volt olyan kollegam, hogy félórankent kérdezte a semmit, hálistennek nem maradt sokáig. (nem ezért) Na ezt ne csináld :D
2021. jan. 23. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 anonim ***** válasza:
26%
Kérdezni kell. Segítenek. A junior még tanuló pozi.
2021. jan. 23. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 anonim ***** válasza:
28%

Látom sok itt játszák itt az eszüket, de egy értelmes választ nem tudtak adni.


Vedd figyelembe: junior kb 2 év után leszel. Addig gyakornok vagy. Mi a különbség? Gyakornokként rész-részfeladatokat kapsz, telepítgetés, docker, akár önálló git commitolgatás, mergelés, kék gombot pirosra festesz, és ehhez hasonlók. Juniorként már azt fogják neked mondani, hogy "Figyelj Józsi, az XY projectre érkezett egy XY ticket, kérlek olvads el és kezdjél vele valamit mert határidő van"


Te - mint Józsi - kinyitod a ticketet, elolvasod ötször, hatodjára megérted, rájössz, hogy a projektet upgradelni kéne mert 3 hónapja nem nyúltál hozzá, nyomsz egy pullt, fennakadnak a szemeid, kiderül, hogy a keretrendszert is upgradelték, 4 óra alatt rendbeb*szod magadnak a projektet, elkezdesz dolgozni, megkeresed a kódban a problémát, rájössz a megoldásra, de ne megyértelmű amit az ügyfél kér, mert az ügyfél mindig hülye, ÉS ITT FOGSZ kérdezni, mivel nem azt nem tudod, hogy technikailag hogy valósíts meg valamit, hanem logikai bukfencet találtál és emiat kérdezel.


Remélem át tudtam adni, és érzed a különbséget. A seniorok jobb cégeknél nem kódolnak, hanem 1-2 mondatos válasszal lángot gyújtanak a mediorok / seniorok fejében, akik fényt kapva lekódolják azt amit eddig nem tudtak.

2021. jan. 23. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:
0%
8: Nagyon jót röhögtem, köszi!
2021. jan. 23. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 anonim ***** válasza:
32%
9 élesben nem mindig olyan mulatságos, de ez van
2021. jan. 23. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 anonim ***** válasza:
48%
#8 fejlesztésről van szó, nem IT supportról, milyen ticketekről beszélsz?
2021. jan. 23. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!