Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan kell városépítős...

Hogyan kell városépítős játékot írni C++-ban?

Figyelt kérdés
Szeretnék írni egy városépítős játékot amiben van tűzoltóság, rendőrség, kórház, stb. Hogyan kell C++ írni egy városépítős játékot?

2021. ápr. 13. 09:48
1 2 3 4
 11/32 A kérdező kommentje:
Kód?
2021. ápr. 13. 10:29
 12/32 A kérdező kommentje:
játék kód?
2021. ápr. 13. 10:30
 13/32 anonim ***** válasza:
93%

Pár nyílt forrású projekt:

[link]

vagy még: [link]

amiknek érdemes nézegetni a forráskódját.

2021. ápr. 13. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/32 anonim ***** válasza:
69%
Ha szerinted a programozás az olyan, hogy te megtanultad, és kész vagy... Oh boy, sokat kell még tanulnod...
2021. ápr. 13. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/32 anonim ***** válasza:
76%

Hát, haver: ez olyan, hogy ha megtanultál egy földszintes vályogházat összerakni, attól még nem tudsz felhőkarcolót építeni acélból, de még csak 5 szintes téglaházat SEM.

Sokat kell még tanulnod, ha tényleg programozni szeretnél.

2021. ápr. 13. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/32 anonim ***** válasza:
94%
Azt sem árt előre kitalálni, hogy milyen megjelenítő könyvtárat szeretnél használni. Teljes 3D-s rendszert, mint OpenGL vagy DirectX? Esetleg elég 2D-ben mondjuk Qt vagy SDL? Vagy ennél is alacsonyabb szintre akarsz menni, és rendszerhívásokkal kezeled az IO-t és a kirajzolást? Vagy keresel egy kész játékmotort, mint pl. az Unreal Engine? Az, hogy C++, nem igazán határoz meg semmit, ez olyan, mintha azt kérdeznéd, hogy hogy kell ebédet főzni gáztűzhelyen.
2021. ápr. 13. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/32 anonim ***** válasza:
79%

A játékkészítés nem úgy működik, hogy gyorsan bepötyögsz valamit, és hoppá! van egy játékom.

A játékfejlesztő cégeknek általában van egy játékmotorjuk, amiben pont az a jó, hogy nem kell előre mindenkinek mindent leprogramozgatni, hanem előre létrehozott osztályokkal tudják könnyebbé tenni a munkát.

És az egyes modellek sem úgy készülnek, hogy a kóddal elkezdenek rajzolgatni, ez komoly grafikai tervezést igényel (2D-s játék esetében nyilván valami egyszerű photoshop program elsajátítása is elég).

Én a helyedben beiratkoznék egy tanfolyamra, mert könyvekből és tilitoli online videókból ezt sosem fogod úgy megtanulni, hogy bármilyen eredményt is elérj.

Szerintem nézz utána, hogy a mai városépítős játék mögött mekkora fejlesztői csapat áll. Le fog esni az állad, ugyanis egy ilyen színvonalú játékot (szinte) lehetetlen egyedül megcsinálni. Ha mégis, akkor már maga a játékmotor megtanulása MINIMUM 1 év lesz. Onnan pedig még rászámolhatsz 1-2-t arra, hogy megtanulj olyan grafikákat tervezni, hogy az ember ne hányja el magát, ha ránéz, normális hangeffekteket csinálni.

Innen maga az érdemi munka létrehozása 1 személynek kb. 1 évtized lesz, mivel ezeket a játékokat a többéves tapasztalattal rendelkező fejlesztő csapatok is évekig csinálják, és mint látod, még ez sem végeredmény, mivel egy játékot folyamatosan fejleszteni kell, mert lehet, hogy a play test során nem fogsz olyan végzetes hibákat észrevenni, amik miatt talán a rendszernek egy teljes részét át kell írnod - nyilvánvalóan ezért is érdemes csapatban dolgozni, ahol mindenkinek megvan a maga dolga, köztük a játékot tesztelőknek is, a barátaidra pedig ne nagyon számíts ilyen helyzetben.

Nem egyszerű, de ha ezzel sem tántorítottalak el a témától, akkor sok sikert!

2021. ápr. 13. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/32 anonim ***** válasza:
72%

Igaz, hogy a kérdező trollkodik, mert nem valószinű, hogy tudna programozni, de a 17-es válaszolónak 1-2 dologban ellentmondanék.


Az első talán a tanfolyam. Hát, én mindenkit csak bátorítani szoktam arra, hogy iskolában, tanfolyamon szerezzen ismereteket, mert hatékonyabbnak tartom az otthoni, egyedül tanulós szisztémánál. Ebben az esetben azonban úgy gondolom, hogy igenis elég a videó, a könyv, mert a legelső játékprogramokat íróknak még ilyesmi sem jutott, mégis meg tudták írni a játékaikat. A játékprogram fejlesztés azért eredendően más, sokkal könnyebb műfaj a programozásnál. A sémák már kidolgozottak, játszva eltanulhatók. Pláne, ha konkrét irányultság is van, nem csak úgy általánosságban a játékfejlesztés a cél.

Grafikázni megint nem éri meg a tanfolyamosdi, mert akiben van stílus, arányérzék, szépérzék, annak menni fog, akiben meg nincs, annak nem fog menni három tanfolyam után sem. Max. kevésbé lesz hányadék a munkája, de ez egy mai igényszinthez még abszolút nulla.


A másik dolog, amit megkérdőjelezek, az idő. Egy 2.5 D-s /izometrikus/ városépítős játékprogram egy profi csapat számára nem tart évekig, még egy évig sem, ha vannak legalább öten-hatan.

2021. ápr. 13. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/32 A kérdező kommentje:
Nem trollkodok!
2021. ápr. 13. 13:16
 20/32 anonim ***** válasza:
90%
Akkor kitehetnél pár dolgot, amit idáig programoztál.
2021. ápr. 13. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!