Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Milyen engine-t ajánlanátok...

Milyen engine-t ajánlanátok egy 2D-s játék fejlesztéséhez?

Figyelt kérdés
Unreal, Unity vagy valami más? Tapasztalt Java fejlesztő vagyok, de játékot még nem fejlesztettem. Hobbiprojektként indulna, aztán ki tudja. A grafika minősége nem annyira lényeges, viszont azt akarom, hogy "éljen" a játék, tehát minden NPC-t (egyszerre néhány tucat, nagyon maximum 100) szimulálni szeretnék.
2023. júl. 8. 18:49
 1/7 anonim ***** válasza:
34%

A Unity C#-hoz jó, az meg kb. olyan mint a Java, könnyebben megtanulnád.

Az Unreal inkább gyorsabb, mert C++ nyelven van, de Java után C++ nehezebb, mint egy C#. C++ esetén már le kell nyúlni a memóriába, manuálisan kezelni azt, ellentétben a garbage collector-os nyelvekkel. Más szemlélet, amit érdemes figyelembe venned a választásnál.

2023. júl. 9. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Unity jobb 2D eszközökkel rendelkezik, jobb választás rá.

Unreal c++ nem ugyanaz mint a hagyományos c++, rengeteg dolgot megcsinál helyetted - mint pl az említett memóriakezelést. Valamivel hosszabb kódot írsz Unrealben, meg kell tanulni néhány alapszintű c++ koncepciót, de ennyi a különbség alapvetően, semmiképp sem katasztrófa ráállni ha tudsz bármilyen oop nyelvben kódolni, nem kell tőle félni egyáltalán.

De 2D hez tényleg jobb választás a Unity, 2014-2015 ben, amikor elkezdtek nagy számban csöpögni hozzá a 2D eszközök is előrébb volt ilyen téren mint ma az Unreal. Pl 2D fizika a mai napig nincs Unrealben, 3D fizikát kell két tengelyre limitálnod(de pontosságban ez köszönőviszonyban nincs egy Box2D-vel, de legalább lassabb) hozzá, de említhetnék ezer más dolgot is.

A dolog szimuláció része mindkét esetben rajtad múlik, meg lehet írni mindkettőben jól és rosszul is, és egyik sem fog érdemben kész megoldást a kezedbe adni.

2023. júl. 9. 01:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
0%
2D játékhoz nem kell semmilyen engine.
2023. júl. 9. 07:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

#2 Fizika nem nagyon kell a játékba, nem akarom elárulni az ötletemet, de ilyen manager stílusú játékról van szó, technikailag és látványra olyasmi lenne, mint a SimAirport vagy a Honey I Joined a Cult.

A Unityre mennyire jellemző, hogy megcsinálja helyetted a dolgokat, pl. a memóriakezelést? Nehezebb ráállni Javáról, mint Unrealre?

2023. júl. 9. 09:19
 5/7 anonim ***** válasza:
#4 egy példát írtam ami teljesen általános elvárás egy motortól amit 2D fejlesztésre használnál, semmi ezoterikus nincs benne, és rengeteg ilyen van még. Unreal egyszerűen nem erre van, természetesen össze lehet vele rakni ilyen cuccokat, de akkor kalapáccsal fogsz csavart betekerni. C# ban ha akarsz sem tudsz kézzel memóriakezelést írni, ez nem Unity specifikus, az egyik oka amiért a nyelv egyáltalán létezik hogy ne kelljen memóriakezeléssel szpni ha nem muszáj.
2023. júl. 9. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
0%

"Fizika nem nagyon kell a játékba"


Akkor minek az engine?

2023. júl. 9. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
A Godot nagyon egyszerű főleg 2D-hez.
2023. júl. 11. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!