Mennyire nehéz egy Windowsos játékot átírni Androidra?
Rengeteg jó játék van, ami nem érhető el telefonra, pedig simán elfutna rajtuk. Például: Euro Truck Simulator 2, Call of Duty 1-2-3, half life, és még rengeteg ilyen játék van, aminek nagyon kicsi a gépigénye, jellemzően 2010 előtti játékok.
Vagy azért nem portolják át okostelefonra, mert sok vele a munka? Vagy az adott motor nem futna arm chipseten?
"Vagy azért nem portolják át okostelefonra, mert sok vele a munka?"
Ez a válasz.
A telefon és a gép két teljesen különböző architektúra. Az architekturális különbségeket az oprendszer, illetve az API sem fedi el, tehát gyakorlatilag teljesen újra kellene írni ezeket a játékokat.
Az megint más kérdés, hogy telefonon is irányítást is másképp kell megcsinálni, az megint csak plusz munka lenne.
Emulálással megoldható elméletben, de nagyon lassú lesz.
Ezeknél régebbi játékokra pl. ott a DosBox, az jól megy
Kevés az olyan telefon amiben x86-64 proci (pl Ryzen5 5600G) proci van. Ha több millió ilyen telefon lenne megérné átírni.
De armra átírni mission inpossible.. gyakorlatilag 0 ról újra az egész..
Leginkább a grafikus videóvezérlő architektúra okoz gondot, az X86 még a kisebbik gond. Szerintem CPU szinten kivitelezhető, mert van köztük metszett és az appokat manapság megírják pont ezért mindkettőre.
Viszont pl. egy DX12-es címet nem igen fogsz átírni ARM GPU-ra, kb. teljesen esélytelen. Egyszerűen egyes dolgokra nincs utasításkészlet.
Valószínűleg az is közrejátszik, hogy az irányítást nehéz lenne átvinni érintőképernyőre, ha lehetséges egyáltalán. De vannak azért kivételek:
5
Mondjuk erre lehetne alkalmazni a dxvk-t (vagy ennek az opengl-es megfelelőjét). Nem tudom, hogy van-e ilyen projekt androidra viszont
Mondjuk igen, ha jól tudom, a telefonokban levő gpu-nak nincs dedikált memóriája, hanem a ramból van neki osztott. Másrészt nagyon energiatakarékos, nyilván nem gamingre találták ki.
5: pont ezért írtam 2010 előtti címeket mert akkor még dx9, dx10 ment. Motorból pl az unity a leggyakoribb androidnál, arra kellene átrakni az adott játékot, ha nem megoldható az eredeti motor használata.
Egyébként psp-s címeket le lehet emulálni jó teljesítménnyel, Windows-t még nem próbáltam. Tudtok valami emulátort, ami használható?
Az összes eddig felsorolt érv hibás.
Az a kettő különösen, ami a processzor illetve a grafikus chip különbözőségét hangsúlyozza, mint lehetséges okot.
Az 5-ös is téved, amikor olyat állít, hogy "egyes dolgokra nincs utasításkészlet".
Azért nem írják át ezeket a játékokat ARM procira, mert nem éri meg. Nem lenne vásárlói potenciál, kereslet. A játékok PC-s fanjai köréből kikerülő pár ezernyi fanatikus meg egyszerűen túl sovány bevételi forrást jelent.
Ezt próbáltad már? [link]
A demóban pont valami régi játékot tol.
Box86/Box64 emulátort meg Wine-t használ a háttérben.
Amúgy ha elég elhivatott vagy, magad is összerakhatsz valami ilyesmit. A qemu-system-x86_64 elvileg lefordul arm-ra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!