Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » (C#) Sziasztok! Egy 2D-s...

(C#) Sziasztok! Egy 2D-s platformon dolgozok, amit szeretnék multiplayeres-é tenni, hogy egy általam futtatott szerverről lehessen játszani. Nincs sok tapasztalatom a témában. Tudnátok esetleg egy két példát mutatni?

Figyelt kérdés
Az algoritmus egyszerű, de semmire sem megyek az elmélettel, ha nem ismerem a megfelelő eszközöket. Minden játékosnak információt kell küldenie a szervernek, ami továbbküldi azt a többiek felé. Csak annyit kérek tőletek, hogy mutassatok egy példát, vagy esetleg küldjetek egy linket. Eddig sikeresen használtam asp.net-es szervert, amivel csupán az a baj, hogy localhost, így más nem férhet hozzá, csak saját gépen lehet elérni. Consolba is csináltam ilyet youtubos példán keresztül, ott IP címet is kellett megadni, mégse hozott eredményt. Akárhányszor próbálkozok, mindig ugyan az az eredmény. Mentsetek meg, mielőtt kitépem az összes hajam!! :D
2012. jan. 20. 15:28
 1/8 iostream ***** válasza:

[link]


google első találat.

2012. jan. 20. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Köszi :D de a google se ér úgy semmit, ha nem tudod, mit írj bele.
2012. jan. 20. 16:35
 3/8 iostream ***** válasza:
már nem egy nyelven keresgéltem ilyet, és mindig annyit írtam be, hogy server client <eszköz>, legyen az eszköz Python, Qt vagy C#
2012. jan. 20. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Nem tudom megfelelően kifejezni a hálámat, kedves válaszoló :D
2012. jan. 20. 16:53
 5/8 anonim ***** válasza:

Azért nem ilyen egyszerü a dolog, hogy "leszedek a netről egy server client implementációt, oszt' jóvan".

Egyáltalán nem biztos, hogy neked TCP alapú kommunikációra van szükséged, sőt, ha kvázi real-time kommunikációt igénylő játékot akarsz irni, mint pl. FPS játékok, akkor felejtsd is el a TCP-t, UDP-t kell használnod.

2012. jan. 22. 00:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 iostream ***** válasza:
Nézd, ha egyáltalán nem vágja a hálózatolást, akkor a TCP szerintem egyszerűbb. Ha problémái vannak a szinkronizálással, akkor majd tovább keresgél, de egy "2D-s platformról" van szó, szóval gyanítom, hogy nem lesz ilyen.
2012. jan. 22. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Igen, nekem egyenlőre egy kezdő lökés kellett, és már megállapítottam hogy az első netes játékomhoz elég lesz. Hisz ezen az elven tudok a szerverhez üzeneteket küldeni, z meg képes továbbküldeni az a kliensek felé (pl.másik játékos koordinátája stb.). Ez egyenlőre elég :D köszi mindenkinek!
2012. jan. 22. 13:00
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

Hát az biztos, hogy a TCP egyszerűbb, ebben nincs vita :)

De egy 2D-s platform nem tudom, miért indok arra, hogy jó a TCP, nem csak FPS-eknél van szükség real-time kommunikációra, egy 2D-s lövöldözős játéknál is ugyanazok a problémák lépnek fel TCP esetén.


Kérdező, elég bonyolult területre tévedtél a játékok hálózati programozásával :)

Mivel nekem gyanús, hogy előbb-utóbb megszívod majd a TCP-vel, ha esetleg érdekelne kicsit mélyebben a dolog elmélete:

[link]

2012. jan. 22. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!