Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Kvíz program megírása?

Kvíz program megírása?

Figyelt kérdés

Sziasztok.

Akarok írni egy kvízprogramit ! :)

Egy egyszerűt.

Kiír egy kérdést és ha az a-t nyomom a választ fogadja ha b-t akkor a bé vállaszt. Lenne telefonos segítség c-válasszal.Ami 10% ban hibás lenne :D Hogyan kezdjek neki? Kezdő vagyok. Hogyan kezdjem?? Nem szeretném ha valaki megírná!! :D Én magam szeretném egy tapasztaltabb segítségével.



2012. febr. 16. 20:37
 1/5 anonim ***** válasza:

1. válassz egy programozási nyelvet.

2. kezdd el tanulni.

2/a. ismerkedj meg benne a vezérlési szerkezetekkel és a ki-, bemenet kezelésekkel

3. ess neki!

2012. febr. 16. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

A programozási nyelv c++.

Tudok számológép progit írni ami kiír egy menüt és lehet vállasztani mit csináljon. Tudok olyat hogy kéri a jelszót a program ha jó akkor kiír valamit ha rossz akkor más ír ki amit szeretném egy else ággal. Elegendő a tudásom?

2012. febr. 16. 20:41
 3/5 anonim ***** válasza:
39%
Szerintem mindketten helyesen írni tanuljatok meg először..
2012. febr. 16. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 iostream ***** válasza:

Na most ha konzolban akarsz olyat, hogy billentyű leütést érzékeljen, akkor ásd bele magad a conio.h-ba, játsz vele, nézegess tutorialokat, ez szabvány C++-al nem fog menni.


Hogy hogy kezdd? Csinálj egy kérdés típust, amiben benne van a kérdés, a lehetséges válaszok, illetve hogy melyik a helyes. Ebből csinálj egy tömböt, valahogy így:


struct Question

{

std::string q;

std::string ans1;

std::string ans2;

int right;

};


Question questions[] = {{"elso kerdes", "valasz1", "valasz2", 0}, {"masodik kerdes", "valasz 1", "valasz 2", 1}};


Randomot a cstdlib könyvtár srand, rand függvényeitől kapsz.


Mi kell még?

2012. febr. 16. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%