Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan tudnám megoldani ezt?...

Hogyan tudnám megoldani ezt? (Többi lent)

Figyelt kérdés
Szeretnék egy Paint-szerű programot készíteni opengl, visual c++-al. Odáig jutottam hogy az egér koordinátákat átkonvertáltam opengl koordinátákba és így most már tudom a pontos helyet, de nem tudom hogy lehetne minden egérmozgatásnál kirajzolni egy pixelt hogy ugye rajzoljunk.
2012. márc. 30. 19:33
 1/1 anonim ***** válasza:

Végülis egér pozíciót kell tudni lekérdezni, egér gomb állapotot lekérdezni, ha lenyomtad az egérgombot és mozgatod akkor, általad megírt eljárásnak kell végrehajtódni.


Kis elméleti alap:

Van az Opengl ablak ami egy diszkrét véges felbontású képet tartalmaz valamennyi időpillantban. Tegyük fel hogy mindig ha megmozdul az egér pont az ő pozíciójánál kirajzol egy pixelt, ekkor azt látnád hogy elég szakadozott vonalat rajzol, minnél gyorsabban mozgatod az egeret annál hiányosabb lesz a vonal, ez az egérpozíciójának időbeli véges (diszkrét/kvantált) mintavételezésének köszönhető.


Adok egy kis gondolkodási lehetőséget.

Milyen ötleted van arra hogy az egérrel rajzolt vonal még se legyen szakadozott?

Egyébként ennek a matematikai alapjait már a 60-as 70-es évekbe kidolgozták, alapjaiban az akkor kidolgozott geometriai transzformációkat használják, a mai grafikus kártyák is.

Nem akarlak elijeszteni ez esetben nem kell semmi bonyolult dologra gondolni, középiskolai szintű matek sem kell hozzá, csak egy kicsit gondolkodni.

2012. márc. 30. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!