Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » A GLSL ben is meglehet csináln...

A GLSL ben is meglehet csinálni azt amit az OpenGL ben?

Figyelt kérdés

Néztem a neten írásokat erről de nem sikerült megértenem,hogy mi a kettő közti különbség.


El tudnátok nekem magyarázni.

És tényleg régóta szenvedek már ezzel a kérdéssel,nagyon örülnék neki ha elmagyarázná valaki úgy hogy megértsem.

Hogy megértsem azt,hogy pontosan mit is programoznak le GLSL ben és mit OpenGL ben.


2012. okt. 4. 23:45
 1/1 anonim válasza:

Ha megérted hogy hogy működik előbbi, vagy utóbbi, akkor ez már nem lesz kérdés. De azért íme röviden:

OpenGL: Ez egy api, amin keresztűl eléred a videókártyádat és különböző műveletekre veheted rá. Az OpenGL a gép processzorán fut és csak adatokat/parancsokat ad a videókártyának. OpenGL-ből több verzió is van, mint ahogy többféle képpen is lehet használni.

Fixed pipeline esetében csak tolod a videókártyának az adatokat, ő transzformál, raszterizál, árnyal és kivési neked a képernyőre.


A GLSL programok a videókártyán futnak és az opengl-től kapott adatokkal tudsz foglalkozni. OpenGL esetében 3 típusuk van, Vertex shader, Fragment shader, Geometry shader.

Vertex shader az első lépcsőfok, ő kapja a tárgy térbeli pontjait. A következő lépésként a geometry shader jön, ő a vertex shader átadott pontokkal tud foglalkozni. Majd jön egy fix művelet: raszterizálás. A raszterizálás végeztével jön a fragment shader (egy fragment egy pixelnek felel meg). A fragment shaderben lehet egy felület adott pontjára textúrát mintavételezni, fény-t számolni, stb.

Remélem érthető volt a lényeg:)

2013. jan. 7. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!