Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Mik azok az iterátorok? Nem...

Mik azok az iterátorok? Nem bírom megérteni.

Figyelt kérdés

Sokat tanulmányoztam őket a cplusplus.com weboldalon de nem sokkal jutottam előbbre velük.

Még kezdő vagyok de érzem hogy már ideje volna megtudnom pontosan mikor is használják ezeket mi az értelmük?


Nem értem őket egyáltalán.


2012. dec. 20. 22:18
 1/3 iostream ***** válasza:
100%
Iterátor: a mutató általánosítása. Mutatóval be lehet járni egy tömböt, iterátorral be lehet járni egy konténert. Nagyjából ennyi, a technikai részleteket már olvastad.
2012. dec. 20. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 Srapnel ***** válasza:
100%

Úgy lehetne felfogni, hogy az egy objektum, ami azt tudja, hogy "add ide nekem a következő elemet". A "vedd őket sorra" objektum.


Az a lényege, hogy egy kollekciót úgy járhass be, hogy nem érdekel, hogy épül föl a kollekció, csak az, hogy mik vannak benne és te egyiket a másik után le akarod kérdezni. Az iterátor az, amitől kérheted az elemeket.

2012. dec. 21. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 iostream ***** válasza:
100%

Mert ugye az a koncepció, hogy minden kollekciót (legyen az tömb, vector vagy bináris keresőfa) egy intervallum jellemez, amit az első és az utolsó utáni elemre mutató iterátor ír le. A legtöbb algoritmus csupán ezt az intervallumot akarja bejárni, és nem érdekli, mi van alatta.

Ugye mint említettem, az iterátor úgy működik, mint a mutató, és a mutatókról tudjuk, hogy mit lehet velük csinálni: dereferálni (* és ->), léptetni (++), visszafele léptetni (--) és alkalomadtán összeadni egésszel (ami negatív is lehet), kivonni belőle másik mutatót. Ez utóbbi három nem minden iterátorra jellemző, de az első kettőt mindegyik tudja.

2012. dec. 21. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu