Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Turbó Pascalban lehet kígyós...

Turbó Pascalban lehet kígyós játékot készíteni?

Figyelt kérdés
2013. febr. 2. 11:38
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
2013. febr. 2. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
Igen, mért ne lehetne?
2013. febr. 2. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

tervezésben segítene valaki?

a feladat kígyós játék,ha eszik akkor nő ha neki megy a falnak akkor vagy saját magának akkor vége.

milyen részekre lehet bontani? azt meg else tudomképzelni,ha neki megy a falnak akkor vége az hogy oldható meg?

2013. febr. 2. 14:39
 4/12 anonim válasza:

én ezt úgy oldottam meg, hogy csináltam egy kétdimenziós 4000x2 tömböt, amiben letároltam a kígyó elemeinek a pozícióját(x,y koordinátáit). kell egy változó, amiben a kígyó hosszát tartod, 2, amiben a felszedendő objektumét


a mozgazás pedig egy szimpla fordított ciklus:

for i:=hossz downto 2 do

begin

t[i,1]:=t[i-1,1];

t[i,2]:=t[i-1,2];

end;


kell egy változó az utoljára leütött iránnyílnak is, és a vezérlést is meg lehet írni:

if keypressed then gomb:=readkey;

case gomb of

#37: t[1,1]:=t[1,1]-1;

#38: t[1,2]:=t[1,2]-1;

#39: t[1,1]:=t[1,1]+1;

#40: t[1,1]:=t[1,2]+1;

end;


a falhoz ütközést igazából a legegyszerűbb:

if (t[1,1]=>80) or (t[1,1]=<0) or (t[1,2]=>40) or (t[1,2]=<0) then (*a játék vége opció*)


érdemes csinálni egy boolean értéket a játék végére, és nem kell annyit írogazni, egyszerű csak azt módosítani


a kiíratás meg valahogy így néz ki:

while not jatekvege do

begin

for i:=1 to hossz do

begin

gotoxy(t[i,1],t[i,2]);

writeln(chr(219));

end;

end;


a saját magába ütközést is meg lehet oldani egy ciklussal:

for i:=1 to hossz do

if (t[1,1]=t[i,1]) and (t[1,2]=t[i,2]) then (*a játék vége opció*)

mivel a t[1,1] tárolja a kígyó fejét, ha ezt vizsgálod a felszedésnél hasonlóan, mint saját magába ütközésnél, csak a hossz értékét növelni kell 1-el és máris megnőtt a kígyód

2013. febr. 2. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:
durva :-D
2013. febr. 2. 15:42
 6/12 A kérdező kommentje:

elmagyaráznád? 'a falhoz ütközést igazából a legegyszerűbb:

if (t[1,1]=>80) or (t[1,1]=<0) or (t[1,2]=>40) or (t[1,2]=<0) then (*a játék vége opció*)'

2013. febr. 2. 18:09
 7/12 norbxy válasza:

a tömb 2 dimenziós

első eleme x a másik y

ő vett egy ablakot(ahol játszhatsz) ami 80*40 méretű, és ezt vizsgálja hogy nagyobb vagy kisebb, ha nagyobb akkor nekimentél!

2013. febr. 2. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 norbxy válasza:
bocs nem eleme hanem dimenziója
2013. febr. 2. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
Mi itt a dimenzió?
2013. febr. 3. 07:41
 10/12 norbxy válasza:

1,2,3,1,2,1,1,1,1

2,1,3,4,1,3,1,2,5

ez egy 2 dimenziós tömb ha az 1,2 az első pár 2,1 a második 3,3 a harmadik stbstb

de használd a google-t mert ilyen kérdés egy olyantól aki már játékot akar írni elég vicces:D

2013. febr. 3. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!