Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Pascalban az in-t lehet...

Pascalban az in-t lehet tömbváltozókra is használni?

Figyelt kérdés

úgy értem hogy ugye van amit az iskolában is tanítanak:


if 1 in [1,2,3,4,5] ......


ezt lehetne valahogy úgy alkalmazni, hogy:


var tomb: array of byte;

x: byte;


if x in tomb then // azaz ha az x-nek megfelelo ertek helyet foglal a tomb-ben



illetve ha lehet akkor hogyan kell, mert így ebben a formában "operator not overloaded".



2013. jún. 25. 14:40
1 2
 11/13 tabaki ***** válasza:

Mondjuk, azt nem értem, hogy egy GUI-alkalmazás miért ne jeleníthetne meg egy listázó szövegablakot a keresés előtt, de hagyjuk, viszont nekem akkor is kézenfekvőbbnek tűnik a hiányzó fájlok nevét rögvest egy stringbe kigyűjteni, valahogy így:


...

const

sorveg=chr(10)+chr(13);

...

var

hianyzok: string;

fajlnevek: array[1..listavege] of string; //ezt valahogyan feltöltöd

...

hianyzok:='';

for i:=1 to listavege do

if not fileexists(fajlnevek[i]) then hianyzok:=hianyzok+fajlnevek[i]+sorveg;

if hianyzok='' then

indulhat

else

hibalista;

...


Elnézést, ha elgépeltem valamit, gondolom, az elv érthető.

2013. jún. 28. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 A kérdező kommentje:

ez egy nagyon jo megoldas :) kicsit at kell ugyan írni, de az alapelv tetszik, hogy meg is tudom mondani, mit nem talal.


gui alkalmazásban meg azért nem tudok megjeleníteni, mert a guit úgy kell érteni, hogy {$APPTYPE GUI} és amugy meg csak sima program (nem úgy gui, hogy Lazarus gui (illetve abban írom de ez nem lényeges)) és ebbôl adódóan még nem találtam megoldást, mert ugye a CRT window parancsa itt nem jó az Interfaces Dialogs LCL package hozzáadva cuccos meg csak linuxon megy ugyebár :(. Ez mellesleg egy OpenGL cucc szóval eddig az a megoldásom van, hogy kiiratom az OpenGL ablakba :/

2013. jún. 28. 01:43
 13/13 tabaki ***** válasza:

Nehogy azt hidd, hogy ezt értem, én sima pascalban a jó ég tudja, mióta, csak szövegeset programozok (még a turbós időkben szórakoztam 256 színű képernyőn, de már az is elfelejtettem...). Kíváncsi volnék, hogy hogyan megy ez OpenGL-lel, ha küldenél valamit, örülnék. Nem éppen a programodat, csak valami próbát, amin látszik. De kifejezetten ez a problémás részlet is érdekelne, hátha még támad valami ötletem.

tabaki@uw.hu

2013. jún. 28. 02:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!