Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Kezdő programozó vagyok...

Kezdő programozó vagyok segítség! Bővebben lent!?

Figyelt kérdés
Sziasztok, neki szeretnék állni a programozásnak, ugyanis idén akarok rakni emelt szintű érettségit informatikából, a programozásunk kívül minden nagyon jól megy. Iskolánkban sajnos nincs fakultáció, úgy hogy egyedül kéne nekivágnom. Csak az a baj, hogy nem tudom hol kezdjem. Tudnátok segíteni? Előre is köszönöm!

2014. szept. 1. 19:39
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
4%
Ez egy szakma, tanulni kell. Elindulni nehéz egyedül, mindenképp kellene egy iskola hozzá. Aztán utána már úgyis jórészt magadtól fogod tanulni.
2014. szept. 1. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 Tengor ***** válasza:
17%

9 hónap alatt megtanulni az emelt szintre programozni az szép kihívás. Ahogy írták egyedül nehéz - szerintem lehetetlen.

Milyen nyelven szeretnél megtanulni programozni? Java nyelven vállalok oktatást - bár a sikeres érettségit ilyen rövid idő alatt nem tudom garantálni.

2014. szept. 1. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
95%

Egyáltalán nem lehetetlen a dolog még egyedül sem.

Az érettségin nagyon-nagyon alap dolgokat kérnek, annyit tudást (nyelvtől függően) pár óra alatt is magára tud szedni az ember, ha van aki tanítsa.

Tanár nélkül lehet 1-2 hétbe is beletelik a dolog.



Ha már lehet (úgy tudom használható nyelv az érettségin), akkor érdemes a Python nyelvet elkezdeni.

Abban az összes feladat néhány sorban leírható, ráadásul van elég sok leírás és oktató anyag hozzá.

2014. szept. 1. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
61%

Nem ajánlok szakirodalmat, csak egy útmutatást. Nézd el nekem, hogy játékfejlesztős formára sikerült, de itt úgyis mindenki Crysis 26-ot akar csinálni két kattintással.


Szépen sorjában így lenne illő haladnod:


- Mi az a programozás, mire jó, miért jöttek létre a számítógépek?

- Tanulsz egy kis algoritmizálást, hogy pszeudokódban hogyan lehet megírni egyszerűbb programokat, megtanulsz egy-két vezérlési szerkezetet (ez ahhoz kell, hogy segítse a programozói gondolkodás kialakulását)

- Elsajátítod az egyszerűbb adatszerkezetek elvi működését (tömb, láncolt lista, verem, sor, hash tábla stb.)

- Választasz egy programozási nyelvet

- Hello World

- Kifejezések, utasítások

- Változók

- Egyszerű beolvasás konzolról

- Vezérlési szerkezetek

- Előre megírt függvények használata


Most tartunk ott, hogy meg tudsz írni egy "gondoltam egy számot, találd ki" játékot


- Függvények, eljárások írása

- Karakter/stringkezelés

- Fájlkezelés (szöveges és bináris)


Már meg tudsz írni egy Legyen Ön is Milliomost konzolosan


- OOP alapelvek megismerése

- Eseményvezérelt programozás, egyszerű ablakos szoftverek készítése


=== Ennél tovább nem igazán érdemes haladni, ha csak az érettségi a cél ===


- XML, JSON állományok létrehozása és feldolgozása

- Egy RDBMS rendszer megismerése (pl. MySQL, Microsoft SQL Server, Oracle...)

- Több szálon futó programok, párhuzamosítás

- Hálózati alapismeretek elsajátítása, főleg TCP és UDP

- Hálózaton kommunikáló programok írása


Már mehet a felhasználóbarát ablakos kvízjáték hálózaton multiplayerben


- Matematikai ismeretek elsajátítása, vektorok, mátrixok, koordinátageometria, koordinátatranszformációk mátrixokkal

- Számítógépi grafikai ismeretek, hogyan rajzol ki a gép egy pontot, vonalat, görbét, Window to Viewport transzformáció, 3D-s objektum leképezése 2D síkra, stb.

- DirectX vagy OpenGL közül választasz egyet

- Megpróbálod alkalmazni a grafikai ismereteidet

- Felhasználói interakció kezelése

- Textúrázás


És, már mehet a már immáron grafikus kártyát kihasználó multiplayer Pong vagy valami platformjáték


- Egyszerűbb 3D-s objektumok rajzolása, animálása

- Összetettebb 3D-s világ létrehozása

- Megpróbálsz megírni egy egyszerűbb grafikus motort (hogy lásd a lelki világát mondjuk a CryEngine-nek)


És már meg tudsz írni elméletben egy WoW-ot (csak épp egyedül kevés vagy hozzá).


Ha a játékban ellenséget is akarsz magadnak, akkor ismerkedj meg a mesterséges intelligencia alapjaival, hogy hogyan írunk le egy problémát (állapottér-reprezentáció), hogy milyen algoritmusok segítségével lehet utat találni a kezdetektől a célállapotig (erre jók a megoldáskeresők, pl. próba-hiba, hegymászó algoritmus, backtrack algoritmusok, ág és korlát, A, stb.), és ismerkedj meg a lépésajánló algoritmusokkal (minimax, negamax), amik egy adott állapotra meghatározzák a létező legjobb lépét.


Üdv, egy másodéves programtervező infós hallgató.

2014. szept. 1. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 A kérdező kommentje:
Python nyelvre gondoltam, azt mondták az könnyű! A későbbiekben pedig, C++ meg Java-ra gondoltam és így tovább. Egyébként Óbudai Egyetemre szeretnék menni informatikus mérnökre!
2014. szept. 1. 21:24
 6/19 anonim ***** válasza:

Nézd ezt:

[link]


Ne tévesszen meg, hogy egyetemi tananyag, ezeket első félévben tanulják, vehető felzárkóztató tárgynak is.

2014. szept. 1. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:

Ez az egyetemi tananyagot én is ajánlani tudom.

Én ezzel kezdtem a legelején amikor még egy sor kódot sem írtam. Ez hasznos, jó olvasmány, én is csak ajánlani tudom.

2014. szept. 2. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen, a kedvességeteket! Rendesek vagytok nagyon! :)
2014. szept. 2. 16:10
 9/19 anonim ***** válasza:
A Python, Java és C++ egy nagyon jó csomag, és a Python egy jó kezdő nyelv. Vigyázz a behúzásokra és a verziókra!
2014. szept. 2. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:

Szia!

EZ is jó könyv: [link]


A Python hátránya, hogy most van váltás Python 2 és Python 3 közt és jelenleg még mindkettő támogatott. Én azt javaslom, a régi Pythont tanuld, mert ahhoz több a dokumentáció és utána állj át Python 3-ra (nem sok különbség lesz, ha aktuális lesz az átállás, egy oldalban összefoglalom neked a különbségeket szívesen)

2014. szept. 4. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!