Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Egy játékban az online/LAN...

Egy játékban az online/LAN funkció elkészítése nehéz?

Figyelt kérdés
Gondolok itt arra, hogy itt már rendesen bele kell menni a hálózatokba. Feltöltés,letöltés, ezredmásodperces kirajzolgatások, számítógépkapcsolatok,portok,protokolok....Mennyire nehéz ez, egy mezei programozónak? Vagy ehhez külön tudás kell?

2014. szept. 5. 21:24
 1/5 Solarian ***** válasza:
Egy már létező játékhoz akarsz lan/online fonkciót írni, vagy mi? :O
2014. szept. 5. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Nem. Rengeteg UDK tutorialt néztem, és rájöttem, hogy tök könnyen lemodellezhetném az iskolát, és hogy milyen vicces lenne, ha ott lehetne DM-ezni, vagy coop, vagy akármi. De hiába tudom megcsinálni az iskolát, esetleg tanárokat belerakni, mint ellenséget, ha nem tudom megcsinálni, hogy más is bejöhessen a játékba.
2014. szept. 5. 22:19
 3/5 anonim ***** válasza:

Egy ilyen hálózati kommunikáció két fél közt zajlik le, a kliens és a szerver közt. Leggyakrabban a TCP protokollt használják, így azt mutatom be.


A szerver először is megnyit egy egyirányú adatáramot, ahová a kliens be tudja írni az elérési adatait, valamint a kliens is létrehoz egy egyirányú adatáramot, ahová a szerver tudja beírni az adatot. A kliens ezt követően visszajelez a szervernek, hogy minden rendben történt, megkapta az információkat, amin keresztül csatlakozhat. Ezt nevezik háromfázisú kézfogásnak:


[link]


Ezt követően megnyílik a kétirányú adatáram, ahol a kliens és a szerver egymás közt adatot tud cserélni. Ez a magas szintű nyelvekben olyan egyszerűen van megvalósítva, mintha egy fájlt írnál. Csak ez a fájl éppen a kétirányú adatáram.


C# nyelven például így tudsz létrehozni egy szervert:

http://pastebin[pont]com/y4sn0e4h


És így néz ki a kliens:

http://pastebin[pont]com/y4GTaiMJ

2014. szept. 5. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
köszi :)
2014. szept. 5. 22:30
 5/5 anonim ***** válasza:
Real Time-hoz inkább UDP-t használnak, és csak a szükséges adatokhoz kell TCP (pl chat).
2014. szept. 6. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!