Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Valaki esetleg van annyira...

Valaki esetleg van annyira pro a Java programozásban hogy tud segíteni megoldani egy gyakorló feladatot? Zh felkészítő gyakorló feladat és érdekelne egy megoldás amiből meg lehetne nagyjából érteni

Figyelt kérdés

7. feladat

Játékszoftvert szeretnénk gyártani, és mielőtt kimegy a divatból, még gyorsan hozzunk létre

egy Harry Potter játékot. Most ebből csak néhány részletet kell megvalósítania.


A játék minden figurája egy egyedi sorszámmal és egy névvel hozható létre. Mindegyikre

jellemző az életeinek száma. Ezek kezdőértéke minden figura esetén azonos. Mindegyiknek

lesz valamekkora hatása() (int), és mindegyik hibázik(). Hibázáskor életeinek száma eggyel

csökken. Az életek száma az utód osztályokban módosítható, de máshol nem. (De az adattag

private!)


A mugli figurák nem sokat tudnak. Hatásuk egy, a muglikra egységesen jellemző állandó

érték.


A varázsló és a boszorkány figurája alig tér el egymástól. Mindkettőnek van varázsereje

(int) és mindkettőhöz kerülhet majd varázspálca, de nem feltétlenül a figura létrejöttének

pillanatában. (Szükség esetén új pálcát is kaphat az illető.) Mindkettő varázsol(), ekkor

varázsereje eggyel növekszik. Mindkettőnek ugyanúgy számolható a hatása, mégpedig így: a

hatás az illető varázserejének és a varázspálcája varázserejének a szorzata. Ha azonban ez a

hatás elér egy egységes határt, akkor életeinek száma eggyel megnő, de a varázserő egységnyivé

válik.

A kétféle figura csak annyiban tér el egymástól, hogy a varázsló kviddicstjátszik(), ekkor

kviddicsmeccseinek száma eggyel növekszik. A boszorkány pedig időnként seprűtvásárol(),

ekkor seprűinek száma növekszik eggyel. (Gondolja végig az öröklést!)


Egy varázspálca sorszámával, anyagának nevével és varázserejének nagyságával adható

meg.


Állítsa be a statikus adatokat, és olvassa

be a figurák adatait a figurak.txt fájlból.

(Adatszerkezet soronként: varázsló/

boszorkány/mugli; név.) A sorszám a

beolvasás sorrendje.

Lehetőleg névsorba rendezve írassa ki a

figurákat, és válassza külön a boszorkányokat

és varázslókat.

Rögtön (azaz nem külön esemény

hatására) varázsoltassa is őket.

Ez a következőt jelenti:

n-szer (n lehet konstans, de NE égesse

be) ismételje meg a következőt:

válasszon ki véletlenszerűen egy figurát. Ha az illető varázslásra képes figura, akkor hozzon

létre egy varázspálcát, és adja a figurához. A pálca sorszáma legyen a figura sorszáma, ereje

legyen egy véletlen érték (előre megadott határig változhat), anyaga most lehet mindnek

ugyanaz a String érték (de NE égesse be). (Ha a pálcához egyedi sorszámot rendelt, az is jó.)

Ezek után a figura varázsoljon.

A varázslás után írassa ki az összes élet számát és a legnagyobb hatás értékét.


A figurákat tartalmazó listára kattintva a lista alatt jelenjen meg, hogy hány élete van az illető

figurának, és hány egység a hatása.

Külalak: felület: 600*400-as, listák: a figura neve.



2014. okt. 11. 14:53
 1/3 anonim ***** válasza:
Te meddig jutottál el? Hogyan gondolkoztál eddig? Nem olyan nehéz ez, elég sokmindent leírtak a szövegben, amit gyakorlatilag csak másolni kell. :)
2014. okt. 11. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Írtam privátban ott könnyebb megbeszélni :)
2014. okt. 11. 15:48
 3/3 uno20001 ***** válasza:
81%
Ez nem a "kérjünkPMbensegítséget" weboldal.
2014. okt. 11. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!