Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Lövöldözős játékot milyen...

Lövöldözős játékot milyen nyelvbe lehet megírni? Kezdő vagyok még.

Figyelt kérdés

#programozás #CoD #prog.nyelv
2014. okt. 29. 11:41
 1/9 Tengor ***** válasza:
100%

Bármilyen turing teljes nyelven. Más kérdés, hogy melyiken egyszerűbb, de ez meg attól függ, hogy használsz-e és ha igen, milyen keretrendszert.

Ne azzal kezd a programozást, hogy te lövöldözős játékot akarsz készíteni!

2014. okt. 29. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
27%

Szépen sorjában így lenne illő haladnod:


- Mi az a programozás, mire jó, miért jöttek létre a számítógépek?

- Tanulsz egy kis algoritmizálást, hogy pszeudokódban hogyan lehet megírni egyszerűbb programokat, megtanulsz egy-két vezérlési szerkezetet (ez ahhoz kell, hogy segítse a programozói gondolkodás kialakulását)

- Elsajátítod az egyszerűbb adatszerkezetek elvi működését (tömb, láncolt lista, verem, sor, hash tábla stb.)

- Választasz egy programozási nyelvet

- Hello World

- Kifejezések, utasítások

- Változók

- Egyszerű beolvasás konzolról

- Vezérlési szerkezetek

- Előre megírt függvények használata


Most tartunk ott, hogy meg tudsz írni egy "gondoltam egy számot, találd ki" játékot


- Függvények, eljárások írása

- Karakter/stringkezelés

- Fájlkezelés (szöveges és bináris)


Már meg tudsz írni egy Legyen Ön is Milliomost konzolosan


- OOP alapelvek megismerése

- Eseményvezérelt programozás, egyszerű ablakos szoftverek készítése

- XML, JSON állományok létrehozása és feldolgozása

- Egy RDBMS rendszer megismerése (pl. MySQL, Microsoft SQL Server, Oracle...)

- Több szálon futó programok, párhuzamosítás

- Hálózati alapismeretek elsajátítása, főleg TCP és UDP

- Hálózaton kommunikáló programok írása


Már mehet a felhasználóbarát ablakos kvízjáték hálózaton multiplayerben


- Matematikai ismeretek elsajátítása, vektorok, mátrixok, koordinátageometria, koordinátatranszformációk mátrixokkal

- Számítógépi grafikai ismeretek, hogyan rajzol ki a gép egy pontot, vonalat, görbét, Window to Viewport transzformáció, 3D-s objektum leképezése 2D síkra, stb.

- DirectX vagy OpenGL közül választasz egyet

- Megpróbálod alkalmazni a grafikai ismereteidet

- Felhasználói interakció kezelése

- Textúrázás


És, már mehet a már immáron grafikus kártyát kihasználó multiplayer Pong vagy valami platformjáték


- Egyszerűbb 3D-s objektumok rajzolása, animálása

- Összetettebb 3D-s világ létrehozása

- Megpróbálsz megírni egy egyszerűbb grafikus motort (hogy lásd a lelki világát mondjuk a CryEngine-nek)


És már meg tudsz írni elméletben egy WoW-ot (csak épp egyedül kevés vagy hozzá).

2014. okt. 29. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Köszi mindkettőtöknek! Melyik programozási nyelven kezdjek el tanulni szerintetek?
2014. okt. 29. 12:05
 4/9 anonim ***** válasza:

Tökmindegy, ha az elméleti alapokat nem tudod, akkor mindegyikben szívni fogsz. Tessék, egy jó jegyzet:

[link]


Ha ezt tudod, utána lehet agyalni, hogy melyik nyelven. Én azt mondom, hogy legyen a C.

2014. okt. 29. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Bármi, csak ne C.
2014. okt. 29. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

> Melyik programozási nyelven kezdjek el tanulni szerintetek?


Az, hogy nyelvet válassz még odébb van. Először az elméleti alapokkal legyél tisztában. Kövesd az #2 válaszoló leírását és kezd az elején. Sajnos ha az alapok nincsenek meg, nem tudsz önállóan problémát megoldani, még akkor sem ha a netes tutorialok bemásolása már megy. Előszór olvasni kell, sokat. Ha ez kiveri nálad a biztosítékot és elveszíted az érdeklődésedet akkor bizony nem szabad tovább erőltetni.


Bármelyiken. Tanulónyelvnek a Python-t ajánlják, bár ha tényleg lövöldözős játékot szeretnél csinálni, akkor hosszútávon kicsit hardver közelebb gondolkodásmód kell neked, ezért én is a C-t ajánlanám. Ha ez kiveri nálad a biztosítékot és elveszíted az érdeklődésedet akkor bizony nem szabad tovább erőltetni.


Vagy felrakhatod a Unity3D játékmotor Free verzióját és szórakozhatsz vele egy kicsit, eleinte látványos dolgokat tudsz majd csinálni, aztán rájössz, hogy mint mindent ezt is tanulni kell. Ha ez kiveri nálad a biztosítékot és elveszíted az érdeklődésedet akkor bizony nem szabad tovább erőltetni.


Off: A jó öreg #2 válasz :) Bárcsak lenne mód, hogy automatikusan küldje a GyK rendszere, ha hasonló kérdés bukkan fel.

2014. okt. 29. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Játékokat többnyire C++-ban írnak, és Luában szkriptelnek, de a C++ elsőre a nehezebb nyelvek közé tartozik. Kezdésnek a Pythont ajánlom, bár a Lua sem nehéz. A Pythonhoz van játékkönyvtár is, bár lassabb, mivel szkript nyelv.
2014. okt. 29. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Ez így van.


Egy gipszkarton falat fel lehet húzni gyorsan és nem kell hozzá különleges szakértelem. Egy acélszerkezetes hidat emelni már kell pár mérnök. A C++ is ilyen, okkal nehéz, komoly dolgokra való.

2014. okt. 29. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! :)
2014. okt. 29. 22:32

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!