Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Videójátékprogramozáshoz,...

Me Gusta vagyok kérdése:

Videójátékprogramozáshoz, milyen nyelv szükséges? Illetve milyen sorrendbe? Kezdő vagyok

Figyelt kérdés
Szóval, kezdő vagyok programozás terén, ezért is szeretnék tanácsokat. Tudom lehet, hogy itt az oldalon is volt már, ilyen kérdés, de, ha valaki ért hozzá az leírná pontosan.
2014. nov. 11. 15:56
 1/5 anonim ***** válasza:
86%

Szépen sorjában így lenne illő haladnod:


- Mi az a programozás, mire jó, miért jöttek létre a számítógépek?

- Tanulsz egy kis algoritmizálást, hogy pszeudokódban hogyan lehet megírni egyszerűbb programokat, megtanulsz egy-két vezérlési szerkezetet (ez ahhoz kell, hogy segítse a programozói gondolkodás kialakulását)

- Elsajátítod az egyszerűbb adatszerkezetek elvi működését (tömb, láncolt lista, verem, sor, hash tábla stb.)

- Választasz egy programozási nyelvet

- Hello World

- Kifejezések, utasítások

- Változók

- Egyszerű beolvasás konzolról

- Vezérlési szerkezetek

- Előre megírt függvények használata


Most tartunk ott, hogy meg tudsz írni egy "gondoltam egy számot, találd ki" játékot


- Függvények, eljárások írása

- Karakter/stringkezelés

- Fájlkezelés (szöveges és bináris)


Már meg tudsz írni egy Legyen Ön is Milliomost konzolosan


- OOP alapelvek megismerése

- Eseményvezérelt programozás, egyszerű ablakos szoftverek készítése

- XML, JSON állományok létrehozása és feldolgozása

- Egy RDBMS rendszer megismerése (pl. MySQL, Microsoft SQL Server, Oracle...)

- Több szálon futó programok, párhuzamosítás

- Hálózati alapismeretek elsajátítása, főleg TCP és UDP

- Hálózaton kommunikáló programok írása


Már mehet a felhasználóbarát ablakos kvízjáték hálózaton multiplayerben


- Matematikai ismeretek elsajátítása, vektorok, mátrixok, koordinátageometria, koordinátatranszformációk mátrixokkal