Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » C++, ki melyik értékadási...

C++, ki melyik értékadási stílust preferálja és miért?

Figyelt kérdés

class MyClass_1

{

int m_data;

public:

MyClass_1() {};

~MyClass_1() {};


int GetData() const { return m_data; }

void SetData(const int& data) { m_data = data; }

};


class MyClass_2

{

int m_data;

public:

MyClass_2() {};

~MyClass_2() {};


int Data() const { return m_data; }

void Data(const int& data) { m_data = data; }

};


class MyClass_3

{

int m_data;

public:

MyClass_3() {};

~MyClass_3() {};


int Data() const { return m_data; }

int& Data() { return m_data; }

};


int main(int argc, char *argv[])

{

MyClass_1 mc_1;

int data_1 = mc_1.GetData();

mc_1.SetData(data_1 * 2);


MyClass_2 mc_2;

int data_2 = mc_2.Data();

mc_2.Data(data_2 * 2);


MyClass_3 mc_3;

int data_3 = mc_3.Data();

mc_3.Data() = data_3 * 2;


return 0;

}



2015. szept. 6. 16:59
 1/9 anonim ***** válasza:

Hát én rég C++-ztam, de ebből az első tűnik leginkább egyértelműnek.


A 3-as a C#-os propertyt próbálja utánozni, csak mondjuk nem tudom, hogy itt hogyan tudsz például Set-nél ellenőrizni vagy módosítani, így kb tök ugyanaz, mint egy publikus változó.


A 2-es nem rossz, de szerintem kevésbé olvashatóbb, mint az 1-es.


Tanulság: Mennyivel szebb a C# property. :)

2015. szept. 6. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
21%

Mindegyik példád rossz. Ne írj boilerplate code-ot! Semmilyen haszna nincsen, de fizetsz a használatáért. A fordítót függvényhívásokkal terheled ezekhez a triviális getter/setter párosokhoz. Ezek nem csak, hogy nem csökkentik a hozzáférést, de még triviálisak is. A jó getter setter-nek van tartalma, nem egy ilyen hülyeség.


OFF: A konstruktor destruktor definiálásodról nem is beszélve. Komolyan mondd el légyszíves minek írtál üres destruktort? Nézd át újra az objektumok életciklusának a kezelését, mert valami nagyon nincsen meg.

2015. szept. 6. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
10%
Nyilván ezek csak szemléltető példák, hogy nem lehet ezt felfogni?
2015. szept. 6. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
A fordítót terhelem, wtf. Szegény bele ne rokkanjon már a kódgenerálásba. Annak ellenére, hogy ez csak szemléltetés, megnyugtatlak a kész kódban egy get/set függvény sem fog meghívódni, mert a fordító veled ellentétben ismeri az "inline függvényeket.
2015. szept. 6. 18:52
 5/9 anonim ***** válasza:

Tényleg én nem ismerem az inline függvényeket? :D Azt mondd meg, hogy a sokadik Get...().Get...() hívások után mikor nem inline-olódik tovább? Mi a határ, hány utasítás után áll le a fordítód? És egyetlen nem átlátszó hívásnál az inlining véget ér.


Tanuld meg inkább, hogy mikor kell konstruktort destruktort írni. Többre mész vele.

2015. szept. 6. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

#1

Ha írsz a primitív típusokhoz egy wrapper classt akkor így:

template<typename T>

class PrivateMember

{

T m_data;

std::function<bool(const T& v)> m_pred;

public:

PrivateMember(const T& data, std::function<bool(const T& v)> pred) : m_data{data}, m_pred{pred} {}

~PrivateMember() {}


T& operator=(const T& rhs)

{

if(!m_pred(rhs))

return m_data = rhs;


throw std::exception{};

}


operator T() { return m_data; }


T& operator*=(const T& rhs) { T temp = m_data * rhs; if(!m_pred(temp)) return m_data = temp; throw std::exception{}; }

};


class MyClass_3

{

PrivateMember<int> m_data;

public:

MyClass_3() : m_data{5, [](const auto& i){return i < 0 || i > 10; }} {};

~MyClass_3() {};


const auto& Data() const { return m_data; }

auto& Data() { return m_data; }

};


int main(int argc, char *argv[])

{

MyClass_3 mc_3;

int data_3 = mc_3.Data();

mc_3.Data() *= 2; // OK

mc_3.Data() = data_3 * 3; // ERROR


std::getchar();

return 0;

}


#5

Nem fogom lemásolni, de ha érdekel:

[link]

Másrészt meg menj hangyákat szedni ahelyett, hogy leegyszerűsített példákba kötsz bele, mert komolyabb dolgokhoz tudatlan vagy.

2015. szept. 6. 20:30
 7/9 anonim ***** válasza:
Hát azért ez erősen a szúnyogra ágyúval tipikus esete.
2015. szept. 6. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

OFF

"Mi a határ, hány utasítás után áll le a fordítód? És egyetlen nem átlátszó hívásnál az inlining véget ér."


Ha ilyen van, ott meg már rég nem ez a getter fog teljesítménybeli problémát okozni..


ON

Az első és második között lévő különbséget találgatom egy ideje, de nincs meg. (a név ne számítson már).

Inkább setter, mint ez a referencia dolog. De ha azt nézed, pl java-ban, a getterrel is csak referenciát tudsz adni, mondjuk egy List-nél, ki is van adva az egész, de ez nem feltétlen baj.

2015. szept. 8. 00:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

Az első és második közti különbség az olvashatóság.

Első verziónál nem egyértelmű, hogy az most értéket állít be, és nem kiszámít valamit amihez a 10-es számot használja fel.


rate(10) | setRate(10)

2015. szept. 8. 12:08

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!