Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » C++ programban kérhetek...

C++ programban kérhetek segítséget? Nem tudok rájönni mi a hiba.

Figyelt kérdés

Nagyon kezdő vagyok még, egy mátrixos számológépet szeretnék csinálni, ami összead, szoroz, ilyesmi. Komplex számokkal dolgozok, csináltam egy struktúrát hozzájuk, illetve definiáltam a komplex számok szorzását. Ezzel elvileg nincs baj, de itt a kód:

(v-vel jelöltem a szám valós részét, és k-val a képzetes részt)


komplex sz(komplex a, komplex b)

{

komplex c;

c.v=(a.v*b.v) - (a.k*b.k);

c.k=(a.k*b.v) + (a.v*b.k);

return c;

}



Ez a függvény.



Ez pedig a mátrixszorzás:


komplex AB[a1][b2];

for (int i=0; i<a1; i++)

{

for(int j=0; j<b2; j++)

{

AB[i][j].v=0;

AB[i][j].k=0;

}

}

for (int i=0; i<a1; i++)

{

for (int j=0; j<b2; j++)

{

for(int k=0; k<a2; k++)

{

AB[i][j].v=AB[i][j].v+sz(A[i][k],B[k][j]).v;

AB[i][j].k=AB[i][j].k+sz(A[i][k],B[k][j]).k;

}

}

}



De rossz értékeket ad vissza és nem tudok rájönni hogy miért. Valaki?


2016. febr. 5. 17:05
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
2016. febr. 5. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Első ránézésre jónak tűnik.

De miért nem lehet normális változóneveket használni, miért egybetűs, és miért nem írsz összeadást, ha már szorzást igen?

És hogy ellenőrizted le az eredményt? Mondjuk szorozz be két skalárt és teszteld le úgy, majd 2x1 stb.?

2016. febr. 5. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

összeadás is, meg kivonás is van és még sok egyéb de azokat nem éreztem idevágónak. A jelölést lehet megváltoztatom, igazad van.


Egyébként az a problémám, hogy ha külön használom a szorzás függvényt 2 komplex számra akkor jó eredményt kapok. De a mátrixszorzásnál ha 1x1-es "mátrixokat" próbálok összeszorozni akkor rossz eredményt ad és még mindig nem értem mi lehet a hiba sajnos.

2016. febr. 5. 18:27
 4/12 anonim ***** válasza:

Pasteld valahová az egész kódot, ebben szerintem nincs hiba.