Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » C# xna-ban készítek egy...

C# xna-ban készítek egy sokoban játékot. A pályát egy 2 dimenziós tömb segítségével építettem fel de a tömbben nem tudom hogyan kéne mozgassam a játékost, ötletek?

Figyelt kérdés
A kirajzolás megvan látom is a pályát a játékost stb. Viszont a mozgatás menetére nem tudok rájönni ebben szeretnék egy kis segítségét kérni ötletek formájában. tehát a kérdésem az lenne hogyan tudnám mozgatni a játékost ebben a tömbben?

2016. márc. 11. 13:06
1 2
 11/11 anonim ***** válasza:

Tényleg nem értem mi okoz ekkora problémát.

Van a játékosnak is egy koordinátája.

Amerre mozgatni akarod, megnézed, hogy arra szabad-e a pálya.

Ha x és y a játékos koordinátája és jobbra akarod mozgatni, akkor x+1 és y-t kell ellenőrizni.

Ami nehezíti kicsit a dolgot, hogy a határokra figyelni kell, hogy ne indexelj ki a tömbből, tehát a 10 index van mindkét irányba, akkor 0-nál ne lehessen balra és 9-nél ne lehessen jobbra menni.

Illetve pontosan ha tolni kellene, akkor azt is meg kell vizsgálni, hogy a következő után mi van.

2016. márc. 17. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!