15-20 emberrel mennyi idő megcsinálni egy olyasmi játékot mint a WoW?
Az csak attól függ pontosan mik az igények és pontosan mennyire jó a csapat.
Igazából lényegtelen szerintem, mert meglepődnék, ha unalomból lenne rá pár száz milliód.
De, biztosan elfogadnak.
Alig kapnap napi pár százat/ezret.
Na, mesélj, milyen zseniális ötleteid vannak, amik még soha, egyetlen MMORPG-ben sem szerepeltek! Nem kötözködésből, tényleg érdekelne. Az ilyen esetekben az emberke általában sorolja az ötleteit, én meg mondom, hogy aha, ez már tíz éve benne volt az X című játékban. Jó, de neki van egy másik ötlete is- igen, az is szerepelt 5 éve az Y című játékban. A valóban új ötlet olyan ritka, mint a fehér holló, és az esetek többségében annyira speciális, hogy a kitalálóján kívül senkit sem érdekelne.
A WoW-ot több, mint 200 ember fejlesztette 4 éven keresztül- matekozd ki, 15-20 emberrel meddig tartana.
Egy új MMORPG kifejlesztése, a szerverpark megvásárlása, fenntartása amúgy óriási összegbe kerül, nincs olyan magyar cég, ami tudná ezt fedezni.
Azért vegyük hozzá, hogy 12-16 évvel ezelőtt fejlesztette 200 hozzáértő ember 4 éven át. Manapság már jobban segg alá van tolva a technika, így kevesebből is kihozható. Viszot 15-20 emberből semmiképp, az anyagi fedezettsége a projektnek nonexiztens, márpedig az MMORPG műfaj a legdrágább mind fejlesztési, mind fenntartási költségeket nézve. Azt meg csak halkan jegyzem meg, hogy ha itt gyakorin kell tippeket kérnie a 15-20 ember egyikének, hogy merre és hogyan, akkor a szakmai hozzáértés szikráját se vélem sejteni, ami ehhez szükséges.
Szóval a kérdésre, hogy mennyi idő lenne megcsinálni,a válaszom: Egy örökkévalóság, és egy anyagi csőd.
Én sem gondolom, hogy van valóságalapja ennek a "van egy új MMORPG ötletem" dolognak, főleg mert napjában többször is hallhat az ember ilyet, de minimum minden héten.
Az viszont már nem állapot, hogy mindig jön 5-10 ember egy ilyen kérdéshez, aki szerint ötlet előtt legyen 200 embered meg sok száz milliód, mert csak így lehet nekifogni.
A kérdésben az szerepel: "olyasmi játékot mint a WoW"
Hát ilyen aztán pár ember is tud csinálni, mert az, hogy "olyasmi", az aztán tényleg bármi lehet. Máris csomó olyasmi játék van, aminek sosem volt 200 fejlesztője. És nem is fog kelleni 100 realm se, kezdésnek elég egy. Ahhoz meg nem is kell sok száz millió dollár, de talán még forint sem.
A grafikai részéről egyelőre nem sok szó esett, úgyhogy arról mondanék érdekességeket. Egy-egy karakter 3-4 hét alatt készülhet el, ha feltételezzük, hogy ért hozzá a grafikus, napi legalább 8 órában, és saját ötlettel kell dolgozni - ha a másolás a cél, akkor az idő kb feleződik. Realisztikus vonalon meg x2 mindenre, legalább. Animálva még persze nincs, egy mmo tól meg elvárja az ember a kismillió haszontalan emote ot.
Random propokkal elég gyorsan lehet haladni ha tényleg csak az okádék wow szint a cél, ezekből 3-4 et ki lehet tolni naponta akár, de ha kell normal map is akkor egyre redukálódik(mázlival, kevésbé ügyes grafikus mellett jó ha két nap alatt megvan egy).
Egyébként a 200 milliós költségvetés elég naiv, ha nem fizetünk adót, nem veszünk hardvert, mindenki otthonról dolgozik, és átlagban csak 300k val számolunk, akkor már évente 72 milliót sikerült eltapsolni - és egy év után sehol nem tartana egy ilyen projekt, de az 5 év is valószínűtlennek hangzik ennyi emberrel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!