Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » NetBeans - tudsz segíteni?

NetBeans - tudsz segíteni?

Figyelt kérdés
Dolgozok egy programon és szükségem lenne egy olyan ha fügvényre ami azt csinálja: ha a szám1 EGGYEL kissebb mint szám2 akkor... Tehát az lenne a fontos hogy valahogy azt tudatni a NetBeans-el hogy csak akkor hajtsa végre a műveletet ha csak 1-el kissebb a szám. if (szam1<(1-el)szam2){}.

2019. febr. 10. 19:47
 1/6 anonim ***** válasza:

If szam1==(szam2+1)


Erre gondolsz?

2019. febr. 10. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

A legjobb lesz ha leírom pontosan miről is van szó.

Egy aknakeresőt szeretnék csinálni.

20 mezőből áll és random csinál egy 1-20 közötti számot ha a játékos az 5-ös mezőn áll és az akna a6-os on van tehát a szám 1-el nagyobb akkor nővelje meg a számot egyel.


00200

02020

00200

2019. febr. 10. 20:12
 3/6 tabaki ***** válasza:

#1:

Inkább: if (szam1 == szam2 - 1) vagy if (szam1 + 1 == szam2).

2019. febr. 10. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Ez jó lehet, köszönöm!
2019. febr. 10. 20:19
 5/6 tabaki ***** válasza:

Azért nekem nem eléggé világos a szándékod. Ha ez egy szokásos kétdimenziós pályát képzelek el, szerintem egyszerűbb a játékos helyét övező 3×3 kockában lévő összes aknát összeszámolnod, ahelyett, hogy mindet külön-külön viszonyítanád a helyéhez. Ilyesmit képzelek el (bocs, ha nem pont Javára sikeredik, gondolom, az elv érthető):

for(y = jatekosY - 1; y < jatekosY + 2; y++)

      for(x = jatekosX - 1; x < jatekosX + 2; x++)

            if (palya[y][x] == AKNA) palya[jatekosY][jatekosX]++;

...és igen, van benne egy fölösleges vizsgálat (maga a játékos helye), de ezzel együtt is simább és gyorsabb, mint kerülgetni.

2019. febr. 10. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 tabaki ***** válasza:

Ööö... A #2 hozzászólásod alapján úgy tűnik, mintha a pályát valamiért egydimenziós tömbben tárolnád, akkor a fenti számlálást másképp kéne megoldani, első ötletként valahogy így:

v = jatekos_helye - SORHOSSZ - 1; // a vizsgálat kezdőhelye

for (y = 0; y < 3; y++) {

      for (x = 0; x < 3; x++)

            if (palya[v + x] == AKNA) palya[jatekos_helye]++;

      v += SORHOSSZ;

}

2019. febr. 10. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!