Kezdőoldal » Számítástechnika » Weblapkészítés » Kezdő grafikusként szeretném...

Kezdő grafikusként szeretném magam hirdetni, elvállalnék alkalmanként munkákat, de nem szeretnék fix, kötött munkahelyre jelentkezni most sem (még diák vagyok), és később sem. Hogyan tudom magam megoldani, hogy megfelelő számú ügyfelem legyen?

Figyelt kérdés
Szabadúszók..?

2013. ápr. 28. 00:29
 1/5 anonim ***** válasza:
94%
Sok referencia munka kell, akár olyan áron is, hogy eleinte ingyen dolgozol.
2013. ápr. 28. 00:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Csinálj meggyőző portfóliót. Javaslom erre a Behance-t (www.behance.net), regelj a LinkedIn-re is esetleg, Twitterre. Aktívkodj ezeken a közösségi oldalakon, csatlakozz a grafikusi közösségekbe. További jó, ha saját honlapod is van, de az nem muszáj ezek mellett. Akár fejvadászok is betalálhatnak vagy állásajánlatok, esetleg projekt alapú melók - tapasztalatból írom. Eleinte a referencia bővítés céljából valóban sokszor elég olcsón kell dolgozni, de én azt mondom, azért ingyen ne, kivéve ismerősnek, stb. Mindig mérlegeld, hogy megéri-e a belefektetett munka a végeredményt és a belőle származó profitot.
2013. ápr. 29. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Ahogy előttem is írták, a referencia elengedhetetlen, de az is kérdéses, hogy milyen jellegű grafikákat szeretnél csinálni. A kérdéskategóriából arra következtetek, hogy webgrafikáról van szó, ott pedig mindig előny, ha a tech oldalára is rálátsz a dolgoknak, tudsz igényes markupot (HTML5, CSS3) írni, és van egy állandó partnered, aki tud programozni. Ezzel máris kapósabbá válsz, és színesebb lehet a portfóliód.


Az is valószínű, hogy még ha nem is akarsz állandó, kötött munkahelyet, rövidebb távon érdemes szerezni egyet. Sokat számít az ügyfélkör, a kapcsolatok miatt, és persze a tapasztalat is sokat ad az értékedhez.