Kezdőoldal » Szórakozás » Filmek, sorozatok » Az Universal miért nem csinál...

Az Universal miért nem csinál Jurassic world krimi sorozatot?

Figyelt kérdés
Ha már úgy is univerzumot épít, szerintem a Dominon máltai szegmensével eléggé megágyazott egy krimi sorozatnak, ami illegális dinoszauruszokkal kapcsolatos tevékenységekkel foglalkozhatna.

2022. dec. 13. 20:23
1 2
 11/18 A kérdező kommentje:

"A sárkányok nem theropoda szerűek."


A House of the dragonban és úgy az egész tűz és jég világában azok.

Az egyik típusuk koponyáját is róluk mintázták. (A sorozat ideje alatt már csak három típus maradt, ebből egy theropda szerű koponyával is rendelkezik, a másik kettő inkább emlős. De ugye a sárkányok kimérák/hibridek.)

A wyvernek a tűz és jég dalában "a kréta végi" kihalást túlélt nem-madár dinoszauruszok, amely fajt George R. R. Martin talált ki. Tehát a tűz és jégben nem csak a madarak élték túl a kihalást, hanem más dinoszaurusz csoportok is, így a wyvernek is és egy "tetovált gyíknak" nevezett csoport is. Ezek az állatok mind Sothoryoson élnek, habár a "tetovált gyíkokat" Essoson néhányan háziállatként tartanak. Amikor Dany sárkányairól elterjednek a pletykák, akkor sokan azt hiszik, hogy csak "tetovált gyíkokról" beszélnek és nem sárkányokról.


Később a valyriaik a wyverneket használják fel, hogy sárkányokat teremtsenek vérmágiával.

A tűz és jégben a wyvern egy hétköznapi, kisebb termetű állat, ami Sothoryoson él és territoriálisan viselkedik. A sárkányok nagy termetű, tűzokádó lények, de alapszabásban a wyvernekre hasonlítanak, mivel a valyriaiaknak fontos volt a repülés képességének megőrzése, de kigyomlálták a wyvern agresszív territoriális viselkedését.

És igen, George R. R. Martin Michael Crishton Jurassic parkját is az inspirációi között tartotta számon. A vérmágia lényegében ugyanaz, amit az Ingennél csinálnak a dinoszauruszokkal, csak varázslattal.


A pteroszauruszok alapszabása nem egyezik meg a sárkányokéval. Ellenben bizonyos dinoszaurusz csoportéké igen.

[link]

Habár nem tudom, hogy ezek a dínók mennyire voltak ismertek a 90-es években, amikor elkezdett írni.


Nem tudom, hogy mire gondolsz tetrapoda alatt (mert az négy végtagú alapszabás, ami pont igaz Martin sárkányira, de amit írtál az hat végtag), de Martin nem ír hat végtagú gerincesekről, mivel az nem tudományos.

https://www.youtube.com/watch?v=pNDugbZ6w5s

5:00 perctől

2022. dec. 14. 12:41
 12/18 Hintalow ***** válasza:
57%

Amúgy miről szól a kérdés? :D

Mert valami krimire kérdez rá, de a kérdeződ láthatólag csak az érdekli, hogy a Jurassic park dinoszauruszai hogy aránylanak az RRMartin féle univerzum sárkányaihoz... :D


Amúgy azért nem nagyon csinálnak ilyeneket, mert eléggé kifulladt a franchise, a végére tényleg nosztalgiát túladagoló látványparádévá silányult.


Már az első trilógia 2 és 3 része is lejtmenet volt, ami nem is csoda, hiszen az eredeti sztori Chrichtonnál erősen egy szatíra, az ember természetbe beavatkozásának káros hatásairól, a dinók csak "körítés voltak" ha jól emlékszem eredetileg nem is kihalt állatok lettek volna a sztori az író fejében.


Szóval ez a vonat szerintem már elment, ott van a Jurassic World Evolution 1-2, amik a management játékok mezőnyében kiemelkedőek, ott ki lehet élni a JP lázat :)

2022. dec. 14. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 A kérdező kommentje:

[link]

"tetovált gyík" vagy "sétáló gyík"

A hüllők közt a dinoszauruszokra jellemző a leginkább, hogy képesek két lábon járni.

Nyilván a dinoszaurusz szót nem használják rájuk, mert Westeroson nem létezik a görög nyelv, de szerintem Martin eléggé egyértelmű:

"terrible walking lizards with scythes for claws".

A terrible lizardból jön a mi elnevezésünk.

(Habár nyilván nem gyíkok.)

2022. dec. 14. 12:55
 14/18 A kérdező kommentje:

"Amúgy miről szól a kérdés?"


Ha nem tűnt volna fel, akkor egy hozzászólásra reagáltam.

2022. dec. 14. 12:56
 15/18 A kérdező kommentje:

"eléggé kifulladt a franchise"


Igen, mint sok minden más is, aminek jelenleg is készítik a folytatásait meg a nem tudom hány mellékszál filmjeit. A filmipar a bőrlehúzásokról szól ma. De ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne valamin szórakozni.


Az Universalnak nem kötelessége, hogy ugyanazt a víziót valósítsa meg, mint Michael Crichton. Crichton megírta a Dr. Moreau szigetének saját verzióját, hogy a genetika és orvostudomány mire lehet majd képes és mik a veszélyei ennek. Én nem hiszem, hogy a természetbe való beavatkozás volt a lényeg, hanem az, hogy létrehoztak olyan produktumokat, amiknek nem látták előre, hogy mi lesz a hatása. Létrehoztak valamit, mert már megtehették, de nem gondoltok bele a hosszútávú hatásokba.

Azt hiszem egy gyógyszer vagy táplálék is van benne, amit a Biosyn fejleszt és annak is súlyos mellékhatásai lettek Dél-Amerikában (?). Már régen olvastam.

Circhton inkább ezt kritizálhatta, már a gyógyszeripart és hasonlókat, mert orvosként erre volt rálátása.

Sokszor szerintem a természet teljesen mellékes volt. De mindegy.

2022. dec. 14. 13:10
 16/18 A kérdező kommentje:

15. Plusz ez 30 éve volt. Amit anno Crichton baljósnak látott, az manapság megmentheti a Földet. Itt a génmódosításra gondolok. Akkor ez gyerekcipőben járt, mindenki tojt a gmo-tól és hasonlóktól. Nyilván orvosként Crichton is óvatos volt.

De azóta eltelt 30 év, a világ változott és ma már millió előnyét látjuk a génalapú gyógyszerfejlesztésnek vagy mezőgazdaságnak.

Még természetvédelmi érdemei is vannak, hiszen így elő lehet állítani olyan állatokat, amik nem pukizzák tele csúnya gázokkal az atmoszférát, nem kakkantanak toxikusat vagy éppen lehet olyan korall hibridet létrehozni, ami nem készül ki a pH és hőmérséklet változásától, nem hagyja ott az alga partner és nem pusztulnak el a korallzátonyok.


Szóval már csak ezért sem kell ragaszkodni a crichtoni vízióhoz, mert egy klímakatasztrófa van a nyakunkon és a génmódosítások nélkül szomorú világ jönne.

Amit Crichton üzen a regénnyel szerintem már elavult. És pont most lenne az ideje annak, hogy az Universal ezt updatelje.

2022. dec. 14. 13:16
 17/18 anonim ***** válasza:

Nem, továbbea sem theropodák. Az, hogy T.rex koponyáról mintázták a sorozatban a Drogonhoz hasonló sárkányokat még nem lesznek theropodák, ahogy a lóról és kutyáról mintázottak sem lesznek emlősök, mert ugye ez következik a logikádból.

Továbbá nézzük a fogalmakat. A theropodák, a dinoszauruszok azon csoportja, amik két lábon járnak, lábukon 3 ujj és egy elcsökevényesedett karom van és hüllőmedencéjűek. Nyílván ez utóbbit nem lehet megtudni a sárkányoknál, de a többit lehet elemezni. Szóval két lábon járnak a sárkányok? Nem, a szárnnyá alakult elülső végtagjaikat (hoppá, pterosauria vonás) is használják. 3 és 1 elcsökevényesedett ujjuk van? Nem, 4 teljesen kifejlett lábujjuk van.

Szóval ezekkel teljesen kizárható, hogy a sárkányok theropodák lennének, főleg a kétlábon járás miatt.

Míg a pterosauriákkal sokkal több bennük a közös, főleg az azhdarchid pterosauriákkal (Quetzal, Hatzegopteryx, stb), a tartást sem mondanám kifogásnak. Ott van a 4 lábujj, a bőr szárny, és a hasonló sétálás is. Arról nem is beszélve, hogy a Los Angelesi természettudományi múzeum a House of the Dragonnel promózta a pterosauria kiállítását.

De eleve, ez egy meddő vita, mert se nekem se neked nincs igazunk. Teljesen egyedi anatómiájú fantasy lényeket akarunk besorolni valódi lények közé.

A kiméra egy jó szó, de mivel a sárkányok (ahogy egyébként gyönyörűen kifejtetted, nagy pacsit rá) Wyvernek és Tűzférgek vérmágia általi keverékei, így valószínűleg sem Theropodának sem Azhdarchid pterosauriák közé sem mennek el. Lehetne mondjuk az új klád a drachomorpha vagy valami.

2022. dec. 14. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 A kérdező kommentje:

Nem azt írtam, hogy theropodák szerintem. Azt mondtam, hogy theropoda szerűek. Ha az előbbit írtam mégis, akkor bocs.

Nyilván a sárkányokat nem lehetne már besorolni, mert mesterséges, turmix, hibrid lények. Van ami wyvernre hasonlít (pl. Dany sárkányai), van ami wyrmre (pl. Caraxes).

A wyvernekre írtam, hogy theropodák, amik Martin világában hétköznapi állatok inkább, mintsem fantasy lények. Olyanok mint egy óriás, ami alapból fantasy lény lenne, de úgy van a világba illesztve, mint valami, ami természetesen úton jött létre, mert az anatómiája próbál realista maradni (ugye az órásoknak elefántszerű, vaskos lába van).

Mindegy. Ez csak az én véleményem, igazad van.

Barth írt a sárkányokról és wyvernekről egy természetrajzi könyvet. Talán egyszer megírja Martin igazából és akkor majd többet lehet tudni.

Vagy az is segítene, ha a sorozatban mutatnának egy valódi wyvernt vagy a csontvázát.

2022. dec. 14. 19:56
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!