A Titanic gépházában aki vezető megkapta az ütközés előtt a parancsot, gondolta hogy valami nagy baj lehet?
Nem hajtottak sebességrekordra, a Titanic nem is lett volna alkalmas, hogy megdöntse az Atlanti-óceán átkelési rekordját. Azért hajóztak gyorsan, mert a szénraktárban égett a szén (öngyulladás), oltani nem tudták, hát belapátolták a kazánokba, a gőzt meg el kellett használni.
Kis Wikipédia keresés után azt találtam, hogy a Kék Szalagot a Titanic idejében a Mauretánia viselte, 4 nap 10 óra 51 perccel, 26,06 csomóval (48,26 km/h). 1909-1929 között tartotta a rekordot. A Titanic maximális sebessége 24 csomó volt (44,4 km/h). A Kék Szalag nyertes hajók eredményei között ott a Lusitania, ami 1907-ben 4 nap 19 óra 52 perccel, 23,99 csomóval (44,43 km/h) állított rekordot. Szóval a Titanic is kb. ezt tudta volna, 9 órával volt lassabb a leggyorsabb hajónál.
A "legenda", hogy a sebességrekordot kergették onnan indulhat, hogy a Titanicnak 4 kéménye volt, a 4 kéményhez nagyobb sebességet társítottak, de az utolsó kéménye nem üzemelt, esztétikai okok miatt volt, egyfajta raktárként üzemelt tudtommal. Három kéményén jött csak ki füst, azok voltak összeköttetésben a kazánnal.
Itt egy dokumentumfilm, a Titanic gépészeiről szól, hogyan próbálták megmenteni a hajót, az ő munkájuknak köszönhető, hogy az ütközés után közel 2 és fél órán keresztül fentmaradt a hajó, nem borult az oldalára (a legtöbb süllyedő hajó oldalra borul) illetve szinte végig volt áram (világítás).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!