Kezdőoldal » Szórakozás » Filmek, sorozatok » A Titanic gépházában aki...

A Titanic gépházában aki vezető megkapta az ütközés előtt a parancsot, gondolta hogy valami nagy baj lehet?

Figyelt kérdés
szóval az ő szemszögükből zajlik a monoton éjszakai munka, és így a semmiből kap egy teljes gőzzel hátra parancsot, azt hogy fogadhatta? hasonló nagy pánikkal kezdhettek el tüsténkedni mint a leghíresebb filmben?
márc. 8. 20:35
 1/5 anonim ***** válasza:
59%
Tehát teljes gőzzel halad előre a hajó és az éjszaka közepén lükvercbe kapcsoltatják az egészet? Nem, biztos tök nyugodtan csináltak mindent.
márc. 8. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
nem hiszem hogy teljes gőzzel haladt, de ja, csak úgy a nagy semmi közepén miért egy ilyen parancs, mit gondolhatott l
márc. 8. 21:26
 3/5 anonim ***** válasza:
#2 a sebességrekordra hajtottak, és a filmben legalábbis teljes gőzt utasított a cégtulajdonos.
márc. 8. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
értem, akkor méginkább furábban hathatott...
márc. 8. 21:32
 5/5 anonim ***** válasza:

Nem hajtottak sebességrekordra, a Titanic nem is lett volna alkalmas, hogy megdöntse az Atlanti-óceán átkelési rekordját. Azért hajóztak gyorsan, mert a szénraktárban égett a szén (öngyulladás), oltani nem tudták, hát belapátolták a kazánokba, a gőzt meg el kellett használni.


Kis Wikipédia keresés után azt találtam, hogy a Kék Szalagot a Titanic idejében a Mauretánia viselte, 4 nap 10 óra 51 perccel, 26,06 csomóval (48,26 km/h). 1909-1929 között tartotta a rekordot. A Titanic maximális sebessége 24 csomó volt (44,4 km/h). A Kék Szalag nyertes hajók eredményei között ott a Lusitania, ami 1907-ben 4 nap 19 óra 52 perccel, 23,99 csomóval (44,43 km/h) állított rekordot. Szóval a Titanic is kb. ezt tudta volna, 9 órával volt lassabb a leggyorsabb hajónál.


A "legenda", hogy a sebességrekordot kergették onnan indulhat, hogy a Titanicnak 4 kéménye volt, a 4 kéményhez nagyobb sebességet társítottak, de az utolsó kéménye nem üzemelt, esztétikai okok miatt volt, egyfajta raktárként üzemelt tudtommal. Három kéményén jött csak ki füst, azok voltak összeköttetésben a kazánnal.


Itt egy dokumentumfilm, a Titanic gépészeiről szól, hogyan próbálták megmenteni a hajót, az ő munkájuknak köszönhető, hogy az ütközés után közel 2 és fél órán keresztül fentmaradt a hajó, nem borult az oldalára (a legtöbb süllyedő hajó oldalra borul) illetve szinte végig volt áram (világítás).


[link]

márc. 10. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!