Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » A Blizzard Entertainment...

A Blizzard Entertainment játékai miért csak a "darálásról" szólnak?

Figyelt kérdés

A legtöbb számítógépes játék, hű a nevéhez: arra való, hogy valamivel eltöltsd a szabadidődet, ha unatkozol.


A Blizzard azonban olyan játékokat csinál, amikben kezdetben alig lehet csinálni valamit, direkt úgy van megtervezve a játék, hogy csak az "endgame" számítson és, hogy az endgame elérésénél a játékod egy afféle "munkáddá" változzon, amiért még fizetést sem kapsz.


A World of Warcraft-ban, csak akkor lehet normálisan játszani, ha dögunalmas questekkel végigdarálod a karakteredet 90-es esre, majd teljesen a játéknak szenteled az életed és a csoportoddal úgynevezett "raid"-eken jelensz meg, amiknek órákat kell szentelned az életedből és mindig akkor jelensz meg rajtuk, ha éppen ráérsz, unatkozol, játszani akarsz, hanem afféle szociális kötelezettségeddé válik a játék társadalmában.

Persze, vannak olyanok, akik 10-es szinten felfedezik a világot, horgásznak, vadásznak, vagy 1-es szinten maradva szerepjátékoznak másokkal, de aki ilyenre vágyik annak meg minek a WoW, ha ott a Second Life meg hasonló szerepjátékok.


A Diablo 3 egy mégjobban lebutított "daráló" játékuk. Ha a WoW-ban nem vetted észre, hogy lényegében egész idő alatt egy virtuális kukoricadaráló mellett állsz és a kart tekered, ennél sokkal hamarabb leesik. A WoW-nál legalább pozitívumnak lehet felhozni, az olyan Second Life-szerű vonásokat, mint a Masszívan Multiplayer játékélmény, a Diablónál max 4-5 szereplő van egyszerre egy játékban.



A stratégiai játékaik (Warcraft, Starcraft) is hasonlóak. Ha nem vagy valami profi stratéga, aki még a munkahelyén is titokban Zerg támadási táblázatokat olvas az Excelben, akkor búcsút mondhatsz az online, mások ellen való játéknak, mert a játékostársadalom kiutál és trollnak nevez, hogy biztos azért léptél be a játékukba, hogy elronts mindent és az ellenségnek segíts stb.


Így van ez most a Starcraft 2-nél, meg így volt régen a Warcraft 3-ban is, különösen a DOTA-játékoknál.



A lényeg az, hogy a Blizzard direkt olyan játékokat csinál, amikben a játék idővel egy afféle másodállás, második élet lesz a játékos számára, amibe már nem szórakozási célból, hanem játéktársadalmi kötelezettségből lép be.



Ti is tapasztaltatok hasonlót a Blizzardnál? Mi a véleményetek erről?



2013. jún. 2. 16:24
 1/3 anonim ***** válasza:

Több féle gondolatot fogalmaztál meg, amikben nekem más a véleményem.


Először is, én a Wow-val, Diablo 3-mal és a Starcraft 2-vel még nem játszottam, viszont a Runescape-pel (~WOW), Diablo 2-vel (~Dio 3) és Starcraft 1-el (~SC 2) igen.


A Diablo 3 azért lett annyira darálós, mert az RPG játékok általában a darálásról szólnak. Hogy mennyi idő kell egy-egy ellen leveréséhez az változó, de az RPG-k célja az, hogy öld a szörnyeket. Speciel a Diablo 3 legalábbis gameplayekből látva tényleg nagyon darálós lett (-> kommentem vége).


A stratégiai játékoknál amit leírtál, hogy ha béna vagy, akkor kiutálnak, az tényleg így van, de én szerintem ez nem a játék hibája, hanem a játékos társadalomé, akik kiutálnak. (Ezek a játékok viszont csak nem a darálásról szól, ugye?)


Ha a WOW eleje és közepe szerinted kifejezetten unalmas, akkor nem jó a játék. Eleve, az elején kell megszeretnünk a játékot, mert ha nem, akkor nem jutunk el az end game-ig. Én speciel pont az elejét szeretem a játékokban, a végén, mikor már szinte mindenem megvan, már nem olyan érdekes.


Ez a kötelességből játék szerintem csak akkor jelentkezik, ha klánba is belépsz. Kivétel a WOW, mert ott bossokat biztos nem tudsz ölni egyedül, kénytelen vagy klánba lépni, és ha már benne vagy ugye... Ha nem akarsz kötelességtudatból játszani, akkor nem kell. Többnyire azért akkor is jól tudsz játszani, ha csak néha-néha lépsz be.


És végül, a kérdésedre válaszolva, hogy miért a darálásról szólnak. Sokan játszanak a Blizzard játékaival? Igen. Tehát sok pénzt keres a Blizzard? Igen. A céljukat sikeresen el is érték. Az embereknek ilyen játékok kellenek. Ha nem tetszene az embereknek, hogy csak a darálásról szólnak, akkor nem játszanának ezekkel. Az, hogy ha elérik, hogy még akkor is játsz "kötelességtudatból", mikor már egyébként nem akarsz, az csak egy plusz pont (nekik).

2013. jún. 2. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

A Diablo sorozat Hack& Slash kategória, azaz a hentelésről szól, a karakterfejlesztésről (harci/hentelési tapasztalat útján), a tárgykeresésről és a karakter felszereléséről. Meg ugyanez a haverokkal közösben művelve. Miért hentelős a hentelősnek tervezett játék? Hm... Nem is tudom. Miért van víz a tengerben? :)))


A starcraft stratégiai játék. az első rész besorolásásnál tényleg nem nagyon volt olyan rendszer, ami alapján autzomatikusan besorolt volna. Viszont játszhattál haverokkal és gép ellen is. Akár LAN-ban is. Ott meg könnyen megtalálhattad a saját korlátadidnak megfelelő közeget. A Starcraft 2-ben a ladder játékokban már van erősség számítás. Pár játék után a neked megfelelő erősségű ellent kapsz. Ha sokat buksz gyengébbeket kapsz és lejjebb is rak a gyengébbek közé: ha fejlődsz feljebb kerülsz. Kb 50% win rate-d lesz ha beáll az egyensúly. Senki nem utál ki, hosz ez játék. Sok egység, kombináció, map, épület van és a termelés, irányítás és timing is nagyon fontos. A réászánt idő, készség és tapasztalat alapján szépen skálázódik a játék. Itt is játszhatsz custom game-eket, csapat és Free-for-All tipusú meccseket. Kiutálni és trollnak nevezni nem fognak, de ha makacsul ragaszkodsz hülyeségekhez,a kkro lehet kapsz egy idő után pár csípős megjegyzést a fórumokon. Viszont tudnak segíteni ha valami nagyon nem megy.

2013. jún. 8. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Nagyon érdekes kérdéseket vetettél fel, tetszik nagyon, tök jó, hogy van akinek ilyesmi jut az eszébe.

Egy apró korrigálással kezdenék. A DotA nem Blizzard termék. És akkor folytatnám a véleményemmel. Egyet kell értsek veled abban, amit a WoWról írtál. Ha PvE-zel és nem PvP-zel, tényleg egy olyan közösség része leszel, ahol elvárásoknak kell megfelelni. Mivel a WoW havidíjas, a Blizzardnak valahol érdeke ez, hiszen neki abból jön a pénz, hogy te birka módjára odaszögezed magad a monitor elé.


A Diablo III-at nem nagyon akarom ragozni fölöttem elég jól leírták. A Diablo I-II-III mind hack'n'slash stílusú játék volt, szóval a darálás van központban. Nem nagyon kell gondolkodnod benne, a képességek egy kaszton belül is hasonló erejűek, nem igazán tudsz rossz skill setet belőni. Kifejezetten arra való, hogy stresszesen, idegesen hazamész a munkából/suliból, és az idegességedet a szörnyek dalárásával éled ki. Meghalni nehéz, és ha sikerül is, nem veszítesz semmit. A drop rate-k nagyon kicsik, tehát ha jó cuccokat akarsz, nagyon sokszor kell végigjátszani ugyanazt a 4 actot. Erről szólt az 1 is, a 2 is. Ez a koncepciója a játéknak, és úgy látszik, nagyon sok embernek be is jön.


A StarCraft II-ről alkotott álláspontoddal sajnos nem értek egyet. Ez sokkal több, mint darálás. Nem kell támadási táblázatokat olvasgatnod. Az alsó 1-2-3 ligában valóban, ha betanulsz egy stratégiát, és azt másodpercre pontosan végre is tudod hajtani, győzöl. De az utána lévő ligákban tapasztaltam meg, hogy egész más értelmet nyer a játék. Nem a tökéletes stratégia a lényeg, hanem a probléma megoldó kézszéged. És itt a tételmondatom. Sokkal fontosabb, hogy az ellenfél egy-egy lépésére te hogy reagálsz, hogyan és milyen gyorsan tudsz alkalmazkodnod ellenfeled lépéséhez, hogy aztán te diktálhasd a játékot. Sokkal érdekesebb lesz.

Azzal azért mégis egyet értek veled, hogy rendkívül gyors játék, különösen a kiegészítő óta. De ezt is borzasztó egyszerűen meg lehet magyarázni, maga a Blizzard magyarázza meg. A StarCraftot egy e-sportnak írták. Az e-sport követelménye pedig a percenként 120 kiadott parancs, a sebesség, a tökéletességre való törekvés. Nem tapasztaltam még, hogy kiutáltak volna, vagy letrolloztak volna, bár azt is hozzá kell tenni, hogy én főleg 1v1-eket játszom, hiszen arra írták a játékot, az van középpontban. Ott csak magadra számíthatsz, és pont ez tetszik, a DOTA és más moba alapú játékokkal ellentétben.

Emellett a Blizzard mindegyik játékáról nyugodt szívvel elmondhatjuk, hogy ha nem is teremtette meg a műfaját, de remekül helyt áll benne. Különösen sok energiát fordítanak a balansz fenntartására, mindegyik játékukhoz több javítás érkezik évente, mint bármelyik másik játékhoz, amivel találkoztam. Rengeteg WoW kópia terjeng a játéktársadalomban, a StarCraft a legjátszottabb stratégiai játék, és a Diablo is remekül helyt áll a Hack'n'Slashben.


Összességében igazat adok neked - ha professzionális játékos szeretnél lenni, bizony sok időt kell belefektetned. A Blizzard célközönsége nem én vagyok, és ahogy érzem a kérdésedből nem is Te. Aki hetente csak néhány órát játszik, azok számára ezek a játékok több terhet adnak, mint felszabadult játékélményt. A Blizzard célközönsége az a 18-24 év közötti társadalom, akik naponta több órát is rászánnak, hogy ezzel akár pénzt is keressenek. Koreára a legjellemzőbb, de más országban is vannak olyan játékosok akik főállásban abból élnek, hogy jól StarCraftoznak, és nem is élnek rosszul. Rengeteg pénzdíjas verseny van, streamelési lehetőségek pénzes előfizetőkkel, stb. A LoL-on kívül én más ilyen játékot nem ismerek, (de biztosan van).

2013. jún. 13. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!