Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » A tudomány mai állása szerint...

A tudomány mai állása szerint műszakilag, technikailag lehet-e olyan kerékpárutat építeni pl. Szeged környékén, amit 1-2 éven belül nem tesznek tönkre a fagyökerek, nem lesznek rajta 5-6cm széles hosszirányú repedések?

Figyelt kérdés
2019. okt. 24. 19:44
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Természetesen. Csak pénz kérdése.
2019. okt. 24. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
79%

Nem pénz kérdése. Hozzáértés és gondosság kérdése.

Bizonyos helyeken ez nem kivitelezhető, mert a fa növését nem tudjuk korlátozni. De vannak a problémát megkerülő módszerek.

2019. okt. 24. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
68%
Olcsóbb, ha minden kerékpáros kap egy terepjárót.
2019. okt. 24. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 EagleHUN ***** válasza:
100%

Kivitelezhető de ahogy írják pénz és szakértelem kérdése azaz jelentősen drágíthatja a dolgot.


Egy kissé azért kellemetlenül vicces hogy a rómaiak olyan utakat építettek 2000 éve melyek némelyike még ma is használható mint szekér/kocsiút. Volt annyi szakértelmük. Igaz ők a sok pénzt rabszolgákkal és ostorral helyettesítették.

2019. okt. 25. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 Wadmalac ***** válasza:
100%

A mai kerékpárút-építési technika a legtöbb helyen simán arra alapszik, hogy a kerékpárok talajterhelése jelentéktelen. Ezért minimális alapra minimális bitument húznak.

Ez a legolcsóbb és a pályázati pénzek begyűjtéséhez még gyönyörű állapotban lehet fotózni.


Majd ha úgy írnák ki az állami támogatási pályázatokat, hogy tíz év múlva felmérve nem-megfelelőség esetén vissza kell fizetni a támogatást kamatokkal, jobban csinálnák.

2019. okt. 25. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%
Betonalappal biztos sokáig jó lenne (nem vagyok útépítő, csak találgatok) A Baja-Szeged között bringaúton valamiféle zúzottköves alapot raktak le, azt megúthengerelték és arra került az aszfaltcsík. Tavalyelőtt építették az első felét, tavaly fejezték be, de már pár helyen van gyökérborda, bár alapvetően 99,8 %-ban sima. Viszont Szeged maga is egy érdekes állatorvosi ló: remek példa a város, hogy ha van szakmai és politikai akarat, akkor ezernyi helyen ki lehet jelölni kerékpárutat/sávot, viszont bringával átkelni Szegeden egy kész túlélőtúra, olyanok az állapotok... A kerékpárút a beruházásokon csak egy pántlika, nem ez a prioritás, megépítik, átadják, aztán egy darabig jó lesz.
2019. okt. 26. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 Wadmalac ***** válasza:
100%

Igen, a tömörített murvára húzott vékony bitumen (és a legtöbb kerékpárút ilyen) nem stabil. Gyökér sem kell a gyűrődésekhez, repedésekhez, elég az éves hőmozgás.

Közelünkben egy kb. km-es szakaszon a tömörített murvára járókő került. Szerintem csajok jobban értékelik, mint én a tempófüggő vibrációját, de tény, hogy egy év alatt kevésbé látszik rajta az elhasználódás, mint a bitumenes szakaszokon.

2019. okt. 28. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!