Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Lehetséges lenne szárnycsapkod...

Lehetséges lenne szárnycsapkodó repülőgépet készíteni?

Figyelt kérdés

Akár utasszállító méretben gépsast, akár drón méretben gépszúnyogot.


Felmernél rá ülni?



2019. okt. 28. 10:36
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
87%

Drón vagy modell méretben már van.ú legegyszerűbb itt:

[link]


Az embert szállító nincs és nem is biztos hogy érdemes, meg egyébként kirázza a lelkedet is.

2019. okt. 28. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Nem is tudtam, hogy létezik, azt hittem feltaláltam a piaci rést és már csak fel kéne találnom :D
2019. okt. 28. 11:11
 3/12 anonim ***** válasza:
84%
A madaraknak a saját életmódjukhoz alkalmazkodott a szervezete. Menjünk egy lépéssel tovább, és nézd meg a harkályt. Te tudnál lyukat fúrni egy fába a homlokodra szerelt vésővel? Ugye, nem. Ő meg kibírja. Ne vágyj egy csapkodó szárnyú repülővel repülni, mert téged az utóbbi pár ezer év nem erre készített fel!
2019. okt. 28. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 Tislerics Máté ***** válasza:
90%

Lehetséges, de marhaság. A repülők azért használnak légcsavart vagy sugárhajtóművet, mert kevesebb rázkódással sokall jobb hatásfokú és kiegyensúlyozottabb haladást biztosítanak. A madarakat az evolúció alakította ilyenre, ami egy radnom folyamat, mi meg tudatosan a lehetőségeket felmérve jöttünk rá melyik a legjobb és legkönnyebben gyártható, működtethető, karbantartható megoldás a levegőben való helyváltoztatásra.


A légcsavar is eltolja a levegőt, ahogy a madár szárnya és így ér el helyváltoztatást, de ezt egyenletesen egy sima fogó mozgás hatására végzi és nem bonyolult izommozgások meg egzotikus szárnykialakítások révén. Tehát könnyebb, olcsóbb, hatékonyabb megoldás. Nyilván a szárnyak csapkodását is lehet forgómozgásból átalakítani, de minek, ha elég egy propellert csak rákötni a motorra (a sok mozgó alkatrész helyett, ami csak még nehezebbé, bonyolultabbá és drágábbá tenné az egészet). Ráadásul sokkal könnyebben tönkremenne és több karbantartást igényelne. Az utastér meg hullámozna minden szárnycsapásnál, amit valahogy pl. giroszkópokkal tompítani kéne. Ezt a madár is megteszi a nyakával. amihez szintén bonyolult idegrendszert és izmokat használ.

2019. okt. 28. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat, mindet zöldelltem. Tudom, hogy rázkódna, meg a bonyolultsága miatt nem lenne üzembiztos. Ha nagyon akarnánk, megtudnánk egy röpképes szárnycsapkodós Boeing 747 -est építeni csak úgy 1-2 repülés erejéig bemutatónak? Tegyük fel van egy csomó elszánt mérnök és 100 megatonna 500 eurós EU-s támogatás rá :D
2019. okt. 28. 14:05
 6/12 anonim ***** válasza:
100%
A probléma abban van, hogy aki nagyon érti, mit kell tenni, nagyon nem akarja megcsinálni. Aki meg nagyon akarja, nagyon nem érti. Márpedig valaminek az elkészítéséhez nem a pénz hiányzik elsősorban, hanem a tudás.
2019. okt. 28. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 Wadmalac ***** válasza:

Nem jó ez nagyban.

Nagyon nagy tömegeket kellene "lóbálni", vagyis oda-vissza felgyorsítani, lassítani. Ez egyrészt energiafaló, másrészt nagyon nagy dinamikus terheléseket ró a szerkezetre, a vázra, hajtásra stb.

Sokkal merevebb, terhelhetőbb elemek kellenének a merevszárnyú gépekhez képest, ahhoz meg azoknak is nehezebbeknek kéne lenniük.

Ha egy B747 a mostani hajtóművei komplett energiáját szárnycsapkodásra használná a mostani reaktív hajtás helyett, fel sem tudna emelkedni. Még a jelen tömegével sem, nem hogy a csapkodást lehetővé tévő plusz tömeggel.


Érdekes dolog viszont, hogy ha a kicsinyítés felé megyünk el a nagyobbítás helyett, egy bizonyos méret alatt a csapkodó szárny megoldás jobb lehet a forgó hajtásrendszereknél.

Ha egy repülőszerkezetet a fele hosszára kicsinyítesz, a térfogata és ezzel a tömege nyolcadára csökken, de szárnyfelülete csak negyedére, vagyis az adott tömegre jutó felhajtóerő javul.

Plusz miniatürizálásnál a propelleres hajtásoknál egyszerűbb lehet egy csapkodó mechanikai megvalósítás, a hatásfok-rontás meg a kis tömegek és nagy felületek miatt elenyészik.

2019. okt. 28. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
Köszi, zöld ment mindenkinek. 7-esnek külön köszönet :)
2019. okt. 28. 15:30
 10/12 A kérdező kommentje:
A 2. pont egy gépszúnyog, amit a kérdésben felhoztam. Feltaláltam újra a spanyolviaszt :D
2019. okt. 28. 16:43
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!