Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » A csupaszárny repülőgépek...

A csupaszárny repülőgépek miért nem olyan elterjedtek? (pl:utasszálítás, teherszálítás) És miért nem gyártottak még hidroplán-csupaszárny repülőgépet?

Figyelt kérdés
Ismerem a B-2 lopakodót és a YB-49-es csupaszárny bombázókat...De miért nincs több,más feladatokat betöltő csupaszárny repülők?
2012. márc. 15. 12:28
 1/7 anonim ***** válasza:
mert instabilak
2012. márc. 15. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Mert hatalmas költségeket kellene belefeccölni a fejlesztésbe, ami nem érné meg. A hagyományos repülők hosszú idő után kezdenek kiforrott, biztonságos technikával rendelkezni, és a csupaszárny nem biztosít akkora gazdasági előnyt, ami mellett megérné ezt a munkát újrakezdeni.


A másik, hogy a csupaszárnyon hova raknád az ablakokat? :D

2012. márc. 15. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

Értem,de a jövőbeli üzemanyag hiány miatt a gazdaságosabb repülőket kell használni majd,és a csupaszárny gépeknek a szárnyfelülete is nagyobb,tehát nem csak gazdaságosabb,hanem netalántán több napelem is elférne rajta.Stabilításra csak annyit,hogy a B-2 nél is megoldották a problémát.

Ablakot meg csak az 1.osztály kap ;)

2012. márc. 15. 13:21
 4/7 anonim ***** válasza:
Igazad van, gazdaságosabb lenne. Egyébként folynak is a kutatások, fejlesztések a hadsereg(ek)nél. A kereskedelmi felhasználás szerintem akkor lesz esedékes, ha a katonai alkalmazása elég kiforrott lesz ehhez, és minden kutatási, technikai eredmény nyilvánossá válhat. És ha már annyira gazdaságtalanok lesznek a hagyományos gépek, hogy megéri (vagy szükséges lesz) belefeccölni pénzt az átállásba.
2012. márc. 15. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Az ablak hiánya nem vicc, a piackutatások azt mutatják, az utasok nem szívesen utazának olyan gépen, amiből nem lát ki. A másik, hogy csupaszárny gépnél bedöntéskor a tengelytől távol ülő utasokra nagyobb nehézségi gyorsulás hat, összehánynák magukat, rosszul lesznek, stb. Az instabilitást valóbban megoldották a B-2-nél aktív szabályozással, de ha valami elromlik, még mindig ott van a katapultülés. Plusz nehezebb megcsinálni a nyomástartó törzset, ha nem hengeres az alakja. Egyenlőre nem életképes a polgári repülésben a csupaszárny kialakítás.
2013. ápr. 23. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Ott a Concorde. Elég nagy újítás volt, és sokan ebben látták a jövőt, aztán egyetlen vétlen baleset elég volt, hogy évtizedekre eltűnjön a süllyesztőben. Ezt nem kockáztatja egyik cég sem.
2013. ápr. 24. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Hát a Concordnál azért más is közrejátszott, szinte a legelső út óta veszteségesen üzemeltettél, az utolsó évtiszedben már csak presztizsből. Egy lezuhant, mindenki meghalt, elég indok volt leállítani a veszteséget termelő típust.
2013. máj. 13. 04:11
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!