Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Mi történik, ha repülés...

Mi történik, ha repülés közben telefonál valaki?

Figyelt kérdés

Nem poénnak szánom, komoly a kérdés.


Szerintem nem történik semmi. Viszont akkor miért van repülőgépes mód a telefonokban és miért tiltják a telefonálást repülés közben a társaságok? Nem tudom elhinni, hogy a repülőgépbe olyan műszereket raknának be, amiket egy egyszerű telefonálás meg tud zavarni. Ráadásul a távközlési telefontornyok amúgy is teleszórják a légkört jelekkel, ha az nem zavarja meg a repülőgépeket, akkor maga a telefon, ami veszi ezt a jelet miért zavarná meg?



2021. márc. 26. 23:16
1 2 3
 21/26 anonim ***** válasza:
100%
Nekem az az elméletem, hogy biztos, ami biztos alapon van ilyen szabály.
2021. márc. 27. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/26 anonim ***** válasza:
100%
Igen, szerintem is, a régi szabályokat már nem vonják vissza. Ha csak egy ezrelék az esélye, hogy néhány mobil problémát okoz, átlagosan 1000-ből egy esetben meg kéne, hogy történjen. Tegyük fel, hogy csak 10.000-ből egy esetben történik probléma. Ha szerencsések vagyunk, 1000 problémából 1 okozna balesetet. Ezen elv alapján 10 millió polgári repülésből egy katasztrófával végződne. Nem nagyon ástam bele magam a témába, de azt megnéztem, hogy 2019-ben, amikor még nem volt koronavírus, 38,9 millió repülés volt. Tegyük fel, hogy ennek a fele polgári járat. Most van 19,45 millió repülésünk évente, amiből a tízmilliós elmélet alapján 1-2 katasztrófával végződik. Nem egy jó üzlet. Főleg, ha belevesszük, hogy a légi szerencsétlenségeknek évente átlagosan kevesebb, mint ezer áldozata van. így már 20-30%-kal többen halnának meg évente.
2021. márc. 28. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/26 anonim ***** válasza:
Akárhány ezrelékkel is kalkulálnánk, eddig nem okozott problémát.
2021. márc. 28. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/26 Wadmalac ***** válasza:
63%

Ahogy #23-ban Zoligyerek írja, soha még komoly probléma nem állt ebből elő. De ha 300 utasból 300 nyomná a netet, abból esetleg lehetne.

És nem fent, a 10-11 km-es repülési magasságon , mert ott egy gramm térerő nincs.


Pont lent, a fel- és leszállásnál, ami a repülés legkritikusabb szakasza.


Amúgy ha nagy bajt nem is, kellemetlenségeket már okozott sokszor.

Ugyanis a pilóta-torony kommunikációt, ILS leszállásokat bezavarhatja. Ugyan az ILS (műszeralapű leszállási rendszer) más, 100-400 MHz frekvenciákon dolgozik, az ilyen-olyan mobiljelek be tudják zavarni.

Nem egy egészséges dolog, ha tömör alacsony felhőalapon, vakon célra tartásból felhőréteg alá lépve a pilóta rácsodálkozik, hogy a kifutópálya nem is pont előtte van.

Leesni nem fog, átstartol, húz egy kört és újra bejön, de elég dühítő és fárasztó lehet.

2021. márc. 29. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/26 A kérdező kommentje:

"De ha 300 utasból 300 nyomná a netet, abból esetleg lehetne."


Ha mobilnetről beszélünk. Egyébként a wifi kapcsolat engedélyezett a repülőgépeken.


"Ugyan az ILS (műszeralapű leszállási rendszer) más, 100-400 MHz frekvenciákon dolgozik, az ilyen-olyan mobiljelek be tudják zavarni."


Hogyan? 100-400 MHz között nem működik mobilkészülék.

2021. márc. 29. 11:34
 26/26 Wadmalac ***** válasza:
63%

"Hogyan? 100-400 MHz között nem működik mobilkészülék."

Egen. Has minden rendszer digitális adatforgalú lenne, nem is lenne gond.

De az ILS rendszer "őskori" találmány, a repterek nagy részén még analóg.

Az analóg jelet (és annak érzékelő-rendszerét) meg felharmonikusokkal be lehet zavarni randán.


"Egyébként a wifi kapcsolat engedélyezett a repülőgépeken."

A saját beszerelt wifijükön ugyebár, amit ők vizsgálnak be maguknak.

2021. márc. 29. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!