Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » PDTDI vagy Kompreszor etanol?...

PDTDI vagy Kompreszor etanol? (utóbbi akár turbo etanol is lehet vagy turbóbenzin is)

Figyelt kérdés
2014. aug. 8. 22:53
1 2
 1/11 A kérdező kommentje:
kompresszor*
2014. aug. 8. 23:00
 2/11 anonim ***** válasza:
Mivaa.?
2014. aug. 8. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

tehát a kompresszor etanol: ugye kompresszor benzin egy olyan valami ahol nem a kiömlő kipufogó gáz mozdítja meg a tuurbót hanem motor hajtású, vezérelt eszköz, de mivel ugye nem benzinnel hanem etanollal lenne hajtva ezért kompresszor etanol...

tehát kompresszor etanol-t vagy pdtdi-t vennél?

2014. aug. 9. 00:07
 4/11 anonim ***** válasza:
Miért nincs olyan opció, hogy egyiket sem ? :D
2014. aug. 9. 01:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 Wadmalac ***** válasza:

Elég nehéz összeraknom, mire mész ki, de megpróbálom.

Gondolom, lóerő, fogyasztás, ár, szervízköltség szempontjából lennél kíváncsi arra, hogy egy etanollal is hajtható feltöltött( akár kompresszor, akár turbo) benzinmotor, vagy egy PDTDI éri meg jobban.

Nos, a válasz az, hogy A és B közül a C éri meg.

A feltöltött benzinmotornak csupán a teljesítményéhez képest jó a fajlagos fogyasztása, a köbcentihez képest "eszik" az rendesen. Etanolból még 20-30 %-kal többet, mint benzinből. Mivel ezek a motorok általában elég rendesen "ki vannak élezve", eléggé rövid élettartam várható tőlük.

A PD-TDI a Wolkswagen agyonhypeolt fejlesztése volt. A lényege a közvetlenül az injektorba beépített magasnyomású pumpa, ami megspórolja a teljes üzemanyagrendszer 1400 barra való felpumpálását, ezzel hatásfokot javít. A VW ezt a saját frenetikus találmányaként hirdette, pedig a NOHAB mozdonyok ugyan mechanikus pumpával ,de alapelvben azonos rendszerrel futnak a hatvanas évek óta.

A rendszer valóban működik, valóban nagyon jó üzemanyag-mennyiség és -nyomásszabályozást ad, viszont motorelektronikailag és mechanikailag is annyira szervizigényessé és megbízhatatlanná teszi a rendszert, hogy maga a VW is leállt vele, visszatértek a common rail TDI-hez.

Nem érdemes megvenni, mert a gatyád rámegy, ha szervizelni kell.

A legjobb megoldás egy sima TDI motor.

Ha mindenképpen meg akarsz maradni a benzinmotornál, a gáz beszereltetése jelenthez gazdaságos alternatívát. Persze ahhoz, hogy ez megérje (mivel a beszereltetés költsége nagy), jelentős éves kilométert kell futni.

2014. aug. 11. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

Sebesség a lényeg, de akkor ezek szerint a komresszoros etanolra átállított benzin motor a legjobb ahogy nézem.

Szóval fogalmazzunk úgy, hogy a pdtdi meg egy parasztvakítás.

2014. aug. 11. 12:07
 7/11 Wadmalac ***** válasza:

"a pdtdi meg egy parasztvakítás."

Hát, utólag annak bizonyult. :D

Egyébként tényleg jó, fogyasztásra, teljesítményre, emisszióra is. De csak addig, amíg működik. Utána anyagi csőd.

2014. aug. 11. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 Wadmalac ***** válasza:

"Sebesség a lényeg"

Ne az legyen.

Ez egy 130 km/h-ra korlátozott ország. :D

A lényeg a nyomaték, azzal pedig a gyorsulást. Ezt tudod tényleg kihasználni, nem csak versenyzés céllal, de hétköznapi használatban is.

2014. aug. 11. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

Jó de szoktam menni kirándulni németbe is :)

Am igen ha nyomaték akkor dízel, de én most egy sebességről beszéltem.

2014. aug. 11. 16:40
 10/11 A kérdező kommentje:
Amúgy téged Wadmalac sok helyen látlak, eléggé képbe vagy, neked milyen végzettséged van, hogy ennyire vágod az ipart? :)
2014. aug. 11. 16:41
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!