Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Hogy hogy nem sulyed el egy...

Hogy hogy nem sulyed el egy ilyen hajo? Www.Hir24.hu/kulfold/2014/08/13/kesz-a-vilag-egyik-legnagyob b-oceanjaroja-galeria/

Figyelt kérdés
2014. aug. 14. 12:18
1 2
 11/15 TappancsMancs ***** válasza:

a 10 est javítom ez így nem volt helytálló bocsi


A mérlegen a hajó és a kiszorított víz egyensúlyban lenne. Az egész hajó térfogatával egyező víz lenne nehezebb.

2014. aug. 14. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 TappancsMancs ***** válasza:

Kis érdekesség a hajók statikájáról. 0:30 nál van egy vízre bocsájtás. Nézd meg mennyi billenést is el tudnak viselni.

https://www.youtube.com/watch?v=2FUBNpufuks


egy másik 1:35 után

https://www.youtube.com/watch?v=AR0H5hZZ7N4

2014. aug. 14. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim válasza:
100%
Így van, egy hajó tervezésével általában nem a Jani bácsit bízzák meg a piacról, hanem komoly szakemberek, szakcsoportok foglalkoznak vele. Pont azért, mert emberéletben illetve természetben hatalmas károkat tud okozni, ha valaki valamit elszúr. Nyilván a rendszer nem tökéletes, ezért is vannak időnként elég komoly bajok, de hajók százezrei járják úgy a tengereket, folyókat, hogy semmi baj nem történik velük. Amikor pedig valami bibi van, ott azért az emberi mulasztás igen erősen dominál... például a Pajtás baleseténél a hajó átalakítása kóklermunka volt, az elvtársak nem adtak se időt se pénzt arra, hogy tavi stabilitásúvá alakítsanak egy folyami stabilitású hajót. Meg is lett az eredménye. A Costa Concordia meg azért borult fel, mert olyan hatások érték, amik egy hajónál egyáltalán nem üzemszerűek (pl. hogy a hajóvezető konkrétan nekib*ssza a hajó oldalát egy sziklazátonynak). Szóval a látvány tényleg félelmetes, de egy ilyen hajó ha normálisan meg van építve és olyan emberek irányítják, akik képesek rá, és nem az ecserin vették a papírjukat, akkor csak úgy nem borulnak fel. :D
2014. aug. 15. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 TappancsMancs ***** válasza:

A kádba rakott lábos példáján maradva ... ahogy "beáll" magától ott egyezik a lábos súlya és a kiszorított vízé. Ezért marad stabilan a merülése. Ha lejjebb nyomod már erő kell hozzá mert a kiszorított víz több lesz mint a lábos súlyaránya.


A hajókat meg már számítógépes programokkal tervezik. Elég egy bizonyos csavart átírni a gépen hogy más anyaga legyen, más mérete stb és kiadja az össze fontos adatot, hogy mekkora lesz a merülése, költsége stb stb. Repülőgépeket is így tervezik. Egy ekkora óceánjárónál csak a belső burkolatokat rögzítő elemek, csavarok pántok akármik is olyan mennyiségek, hogy megnézik tartósság, szerelés, költség, merülés stb vonzatában is. Valószínűleg bármelyikünk elfogadná ennek az óceánjárónak csak a 20mm es csavarjainak árát. :)

2014. aug. 15. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 TappancsMancs ***** válasza:
2014. aug. 15. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!