Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Nagy Rotor Motor. Hol a hiba...

Nagy Rotor Motor. Hol a hiba a tervben? www.nagyrotormotor.com

Figyelt kérdés

A termodinamika törvényeit meg lehet szegni ezzel a motorral, 100%-os hatásfokot elérve?

A feltaláló még azt is állitja hogy 10%-ra csökken a fogyasztás, ez szerintem lehetetlen. Voltak régebben is rotácios motor tervek de egy sem vált be a gyakorlatban.



2016. márc. 15. 09:22
1 2 3
 11/24 Holló Vezér válasza:
23%

Kedves Kérdező! Először is nagyon sajnálom, hogy oda jutott ez az ország, hogy már senki nem hisz el semmit senkinek. Ez nagyon biztonságos, de így nem lehet ötről a hatra jutni. Talán ez sem véletlen. Én nem vagyok mechanikai mérnök, csak vegyész-informatikus (tanár) de magam is szeretek barkácsolni, és érdekelnek az ilyen dolgok.

A találmány szerintem zseniális, amikor először hallottam róla, az jutott az eszembe, hogy a fenébe van, hogy kétszáz éve a dugattyús motorokat csiszolgatják a mérnökeink, hogy nem tudtak kiszakadni a középkorból.

A hatos csatorna készített egy interjút a feltalálóval, döbbenetes. A bácsi egy zseni, a saját garázsában épített olvasztót, és elkészített egy működő prototípust. Hangsúlyozom: működőt!!! Ha több ilyen ember lenne, hol tartanánk ma már?!

Persze, aki csak rombolni akar, az majd leírja, hogy kamu, meg lehetetlen, meg biztos csak a pénz, nagy átverés stb. Hanyagolnám ezeket a köröket. A feltaláló nagyon szimpatikus hajlott korú tisztességes nyírségi ember. Véleményem szerint nem szélhámos, csak naív művész, ezért néhány dolgot nem szabatosan fogalmaz meg, ezzel persze a SZAKÉRTŐK támadását vonja magára, akik jó részét kicsit sem érdekli az, hogy ez jó lenne-e vagy sem. Mivel nem az akadémia találta ki, biztos, hogy szar, innen indul minden pártatlan vélemény. Szerintem órákat lehetne beszélni pro és kontra. Imre bácsi (elnézést a személyes hangvételért, nem ismerjük egymást személyesen) nem kispályás. Ha én ennyi idős koromban szobatiszta leszek, hálát adok az Istennek. Nem hogy szinte egyedül egy ilyen kaliberű felfedezést megtegyek, és a működőképest prototípust szinte egyedül legyártsam. Ha még lesz időm, akkor írok bővebben. Lényegében: működőképes az ötlet? Igen! Piacképes? Valószínűleg igen! Ez egy kész termék? Nem! Ha valaki ezt az találmányt pénzzel is felkarolja, 2-végtelen év mire tényleg ezzel hajtott autó kerül forgalomba. Sokat kell még mérni, tesztelni, javítani a konstrukció gyengeségeit. De bár egy stadionból ezt a találmányt karolnák fel, ez az maradék kis ország megélhetne belőle, és végre a fiatalok is kapnának egy jó példát, hogy érdemes itthon is dolgozni. És ne értsetek félre nem vagyok én a sport ellen se, de egy 2L/100km-t fogyasztó autóval át lehet menni a szomszéd városba szurkolni.

2016. aug. 5. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 Holló Vezér válasza:
50%

Az a baj, hogy nagy a baj. Az Agitprop nyomja ezt a tudás alapú maszlagot, közben meg az egyetemeken is marokkő pattintást oktatnak, de legalább lelkiismeretesen, le is kell vizsgázni belőle.

Hát ébresztő! Ébresztő! Az a gond, hogy a világ többi része viszont nem aludt el. Sok egyetem rájött (nem, nem nálunk!) hogy használható tudást kell tanítani, ezért együtt működnek a valódi csúcs technológiás piaci szereplőkkel. Csak hazánkban először ezt még fel kéne építeni, amit szintén nem nagyon lehet lózungokkal.

Én nagyon elvárnám szeretett vezérünktől. hogy végre vessenek véget a szabadalmi maffia korlátlan hatalmának, és a nem becsületes elemeket legyenek szívesek átképezni zongoristának (vagy másnak). Nagyon sok briliáns találmány tűnt el a süllyesztőben az elmúlt harminc évben. Ha nemzeti kormánynak sikerült volna legalább egy kicsi százalék a nemzet szolgálatába állítani, legalább lenne mire mondogatni, hogy milyen kreatív feltaláló nemzet vagyunk. Csináljon a nemzet végre egy TSZ-t, ami megvédi a feltalálókat, segít levédetni a találmányokat, jogi segítséget nyújt és a jó ötleteknek finanszírozást és marketinget biztosít.

Most Magyarországon feltalálni valamit kb olyan lehet mint az utcán találni egy csőre töltött AK-47-est. Biztos, hogy bármit talál fel csak baja lesz belőle. Ezért is nagyon sajnálom az ilyen Imre bácsikat, mert talán ő még nem is látja, hogy mennyi baj elé néz, ezzel a találmányba, amibe bele fektetett a rövid életéből éveket vagy évtizedeket. Sajnos az üzleti élet teljesen gátlástalan, és a legtöbb feltaláló összeomlik, megkeseredik, amik látja, hogy milyen módszerekkel veszik el a találmányát, úgy hogy neki nem hogy anyagi haszna nincs belőle, hanem még gyakran meg is hurcolják.

Egyébként a motor, szerintem zseniális. Csak pár dologba kell bele gondolni. Nincs méret korlátja se lefelé, se felfelé. Pl. minden átvitel kihagyásával simán be lehet építeni egy kerékbe is, akár egy villanymotort. Nem kell váltó, kuplung. Nem kompressziós, nem kell önindító. Mivel nem kompresszál nem is melegszik olyan mértékben mint az OTTO motorok. Nem kell vízhűtés, vízpumpa szíjjak, láncok. A beszívott levegővel egyben hűti is magát a blokk, zseniális. Nem tudok jobbat mondani. Mivel nem kompresszál, a gyújtás előtt, ezért nincs lehetősége az elporlasztott üzemanyagnak, hogy újra cseppekké álljon össze, ez okozza a lassú égést, amit a feltaláló is említ.

Hogy rosszat is mondjak a szelep vezérlés szerintem átgondolást igényel rajta, ugyanis ha nő a hézag a blokk és a forgó rész illesztése között pl kopás, melegedés hatására a tágulás a nyílt motortérbe történik, ha jól értelmeztem az animációt. De éppen ezek azok a dolgok, amikről a fejlesztés szól. Ki kell találni rá jobb anyagokat, eljárásokat és akkor tartós is lesz.

2016. aug. 5. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
40%

Holló Vezér !

Azt se tudod mit beszélsz. Nem tudom mivel foglalkozol, de ahogy szokták mondani "a cipész maradjon a kaptafánál". Tényleg van probléma, de én inkább úgy látom hogy az a baj hogy túl sok a hiszékeny ember.

Ezért van sok csaló, sumák ember aki az emberi hiszékenységre épít.Van aki magas hozamú befektetést ígér és van aki olyan szuper találmányt ami rengeteg pénzt fog hozni.Hogy ilyesmi nem létezhet? Dehogynem, csak sok kamu köztük és erre jó példa az említett Rotor Motor.

2016. aug. 5. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim válasza:
55%
James Watt is befektetőkkel futtatta fel a találmányát... Ha rajtatok múlt volna, akkor még gyalog meg szamárháton járnátok, mert a vizet a gőzt, meg a tüzet ugyse lehet munkára fogni... Tisztára mint a sötét középkorban. A motor működési elvét meg sem értettétek! A lényege, hogy nincs sűrítése, ami iszonyúan visszafogja a dugattyús motorokat. A gáz a benzingőz és más légnemű robbanásveszélyes anyagok is képesek normál légköri nyomáson robbanni, azaz nagyon nagy energiával pillanatok alatt elégni. A folytás a sűrítés csak fokozza a robbanási energiát. De ha ez egy gép, az otto motor mozgásának fentartásához szükséges, akkor ehhez a sűrítési folytási folyamathoz is jókora energia kell. A rotormotor esetében egy olyan gépről van szó, amiben a robbanás légköri nyomáson következik be, és a robbanás lökés hulláma egy irányba végezhet munkát, ehez a lapátot kell maga elött tolnia. A lapát szoros illesztéssel, de fizikai kapcsolat nélkül siklik a robbanótér fala mentén. Ergo nincs surlódási veszteség, ezzel kapcsolatos anyag errózió és felesleges hőfejlődés se. Aki nem érti a működési elvet annak javaslom egy acél hengerbe pb gáz levegö elegyét juttatni, rárakni az egészre egy fedőt és a gáz levegö elegyet szikragyujtással meggyújtani... Ott sincs folytás mert a fedő csak rá van téve, de garantálom a robbanásnak akkora energiája lesz, hogy a fedőt a plafonba állitja. A vizgőz témára visszatérve. A feltalálóbácsi nem kémikus az látható, azonban a motor valószínűleg pb gázzal üzemelhet, itt a robbanásszerű égés során vizgőz meg teljesen tiszta co2 keletkezik. A bácsi a co2t kifelejtette. Azonban a motor iszonyú nyomatékra is képes lehet valóban, de a tévés interjúban ezt sem tudja elmagyarázni normálisan lsd a húsdarálós példa. A nyomatékot az erőkar növelésével lehet fokozni, tefmészetesen a fordulat csökkenés kárára, de itt több forgó "robbanó kamrát" lehet a 3 helyett a megnövelt henger alakú palást köré telepíteni, és igy valóban
2017. okt. 27. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim válasza:
55%
Szerencsére nem a dugattyusmotormaffia tett el láb alól, hanem telefonon pötyögök, és emiatt idő elött elküldte a hozzászólást. Na szóval ezzel a megoldással iszonyú nyomaték kisajtolható a szerkezetből. Ez egy prototípus ami üzemel, de nagyon komoly fejlesztést igényel, többek között a zajcsillapításban, a robbanásos égés miatt van emissziós értéke is amit valahogy mérni kéne, de a gázok nem egy klasszikus kipufogó csőben gyülnek össze. Tehát gyerekcipőben járó találmányról van szó, amely véges energiahordozót használ, a fejlődés elindult az elektromos hajtás irányába, a találmány 20 évet elkésett de szerintem megérne egy misét. Befektetésnek nem biztos hogy megtérül, mert nagyon nehéz elterjeszteni, és helyette van elavultabb kiforrott milliók álral használt technika és jönnek az elektromos motorok is, de innen szép nyerni.
2017. okt. 27. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:

Ez 2016 óta pörög itt, és még mindig semmi eredmény.

Nem kéne átmenni az ezotériába?

Ott még támogatók is lesznek.

2017. okt. 27. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim válasza:

Írtam egy emailt a feltaláló által megadott címre jó fél éve, de semmi válasz. A tisztázásra váró kérdés az lett volna, mivel a robbanás energiája azonnali hatást mér a lapátra, mint egy ütés, az viszont az elmozdulásra olyan hirtelen nem képes, mégis hogyan lesz ez konstans nyomatékú motor? Mint ha egy húsdaráló karját a folyamatos tekerés helyett nagy sebességgel kalapáccsal ütögetnénk. Ha a daráló üres, akkor elpörög szépen a kar (ahogy a videóban is pörög a motor), mintha az elmélet jól működne, de amint terhelést engedünk rá, már más a helyzet.

Az ellenőrzött égés a motorokban folyamatosan megy végbe, a táguló égésteret nyomás alatt tartva, szinte folyamatosan nyomva a dugattyút. Itt viszont azonnal felépül a nagy nyomás de elmozdulás olyan hirtelen nem tud létrejönni, a nyomás pedig drasztikusan csökken az égéstér tágulásával.

Szerintem ez is kamu. Lehet az öregember hisz benne, de mellette van aki az egészet pénzkeresetre próbálja használni.

Volt már nem egy ilyen magyar találmány. (Pl. "Vekla") Ezek mind azért kapnak teret, mert az újságírók egy az egyben megírják a baromságokat, a többi laikus pedig elhiszi, hiszen már több helyen is megírták, az önjelölt szakértők meg is magyarázzák nekik, mint ebben a topikban is.

Ha már belsőégésű motor, ott a Mazda új diesel-otto motorja.

Vagy youtube-on a "Russian rotary vane engine". - amivel kapcsolatban egy a kérdésem, honnan tudja a nyomás, hogy melyik dugattyút melyik irányba nyomja el? Mert itt nem fix egyik dugattyú sem, amihez képest el tudna mozogni a másik.

Na de vissza a robbanó motorhoz, mivel már jó ideje írták, hogy 1 év után +15%-ot kapnak a befektetők, hol vannak most ezek az elégedett adományozók? Már saját gyártású autóra is elő lehet rendelni, de egy nyelvtanár nincs, aki a helyesírási hibákat a honlapon kijavítaná.

2019. dec. 1. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim válasza:
Tényleg semmi előrelépés a sorozatgyártás beinditásában?Szerintem eddig a bácsi egy ilyen motorral működő autót saját költségénn is legyárthatott volna.
2020. febr. 1. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim válasza:
Imre bácsi kamuja (bár nem vagyok meggyőződve, hogy tudatosan kamuzik, csak bezárta magát egy önmaga által kreált világba) elméletileg sem működhet normálisan, csak jóval kisebb hatásfokkal, mint a dugattyús gépek. Az, hogy az öreg mondja a magáét, egyáltalán nem biztosíték arra, hogy nála a fizika másként működik. (Ugyan mitől működne másként?) Az az elszomorító, hogy egy magát vegyész-informatikusnak mondó tanár(?) a középiskolás fizikával sincs tisztában, és kőbaltázza az egyetemi oktatást. Bár nem vagyok meggyőződve, hogy bármi köze van hozzá. Először a fejekben kellene rendet tenni, aztán 2-vel kisebb számra cserélni azt a bizonyos kabátot.
2020. szept. 30. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 Holló Vezér válasza:
Kedves előző név nélkül nyilatkozó honfitársam. Évek után (7) újra eszembe jutott ez a rotor motor ötlet. Rákeresve meglepődtem, hogy a saját hozzászólásaimat olvastam vissza. Már nem is emlékeztem, hogy beleszálltam az ügybe. Vannak fejlemények az ügyben, sajnos csak szörnyű tragédiák. Szintén a hatos csatornán nyilatkozott Imre bácsi (még 2020-ban), hogy húzta csőbe egy "befektető", foglalta le (lopta el) a két működő prototípusát. Elindultak a szabadalmi bejegyzések, de maga sem bizakodik, hogy ezek tényleg képesek valódi védelmet nyújtani. Közben mindenéből kiforgatták, eladósodott, egyik albérletből a másikba menekül, de nem adja fel. Ami a találmányt illeti, illetve az előző hozzászólót. Én simán elhiszem a 400%-os hatásfokot, amit a feltaláló emleget, az egész csak azon áll vagy bukik, hogy mit tekintünk a 100%-nak. Tisztességesen be kéne mérni, jegyzőkönyvezni, dokumentálni. Régen erre voltak állami hivatalok (mérésügyi hivatal). Sajnos én úgy látom, hogy az ország az elmúlt 7 évben retrográd mozgásban van, az uram-bátyám világ irányába, és az efféle kapitalista modern huncutságokra, mint a feltalálás nincs nagy igénye a kormányzatnak. Pont. Sőt, talán két pont.
2023. febr. 26. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!