Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Skywatcher flex-Goto Dobson...

Skywatcher flex-Goto Dobson és a fényképezés? Működhet?

Figyelt kérdés

Szeretnék majd egy 250-es vagy 300-as Dobson-t a jövőben első sorban csak észlelésre, de kíváncsi lennék, hogy a dobson féle mechanika goto vezérléssel miért nem alkalmas fotózásra (mély-égre gondolok)? Pontatlan a hosszú expohoz? Egyensúly?

(amatőr vagyok, szóval nekem azért nem evidens)

Válaszokat előre is köszönöm!



2016. aug. 22. 18:24
 1/2 anonim ***** válasza:
100%

A hosszú expós mélyég-felvételekhez követni kell az égbolt elfordulását - ezt ekvatoriális szerelésű mechanikával célszerű megoldani. Ebben az esetben az egész forgástengelye párhuzamosra van állítva a Föld forgástengelyével és így egy tengelyen forgatva le tudja követni az égbolt mozgását (általában a gyakorlatban ez sem elég pontos, ezért ezen túl még meg is kell vezetni). Elvileg maga a követés megoldható azimutális szerelésű állványon is (pl. a motorizált dobsonnal), de ez két tengelyen kombinálja a mozgásokat (vízszintes, függőleges). Lehet ez pontos is, akár órákon át a látómezőben tartja az objektumokat, de ebben az esetben a látómező szépen lassan elforog - ezért nem alkalmas hosszú expós fotózásra.

A nagy obszervatóriumi műszereken ennek ellenére használnak azimutális szerelésű mechanikákat hosszú expozícióval, de ott egy számítógépesített automatika gondoskodik a látómező folyamatos "visszaforgatásáról", ez az amatőr cuccokban még nem érhető el normális áron.

2016. aug. 23. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:

Így már értem, köszönöm szépen! Akkor hanyagolom a goto-t. A követési kényelem nekem nem nagyon ér meg még ~250ezret... :D Majd hold és bolygó felvételeket csinálok: videó aztán registax, ha meg mindenképp mélyegeznék jöhet egy nagy kaliberű EQ. Vagy egy kisebb tubus+kisebb eq (az kb. ugyanannyiba kerül :D), csak legyen nagyobb mint a mostani 114/900-asom egy gyenge eq1-en.