Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Lecsökkenthető -e annyira egy...

EagleHUN kérdése:

Lecsökkenthető -e annyira egy belső égésű motorok üzemi hőmérséklete, hogy ne keletkezzenek bennük nitrogén oxidok?

Figyelt kérdés

Persze a legjobb megoldás lenne kidobni mindet és elektromosra váltani.

Csakhogy ez nem megy egyik napról a másikra.

Nem új gépjárművek gyártásához keresek megoldásokat, hanem a meglévőek átalakítására.


Egy ilyenre tudok példát, kis mennyiségű víz porlasztását a már levegővel kevert és porlasztott üzemanyaghoz. Ez csökkenti a hőmérsékletet és a gőz tágulásával növeli a motor erejét. Kipróbáltan működik. (De csak kis mennyiségű vízzel és az nem vesz részt az égésben azaz nem üzemanyag! Leírom mielőtt valaki ezóba küldene. XD)


Azt viszont nem tudom lecsökkenti -e annyira a hőmérsékletet a víz hogy a légkörből bekerülő N2 ből ne oxidálódjon semmi?


Elvileg benzines üzemben működik ez a megoldás.

De mi a helyzet a dízenél?


(Sajnos nem találtam meg hogy ez mekkora hőmérsékleten következik be az N2 oxidációja a belső égésű motorokban. A villámlásnál 3000C-t írtak légköri nyomáson, nyilván a motorban a nagyobb nyomás miatt alacsonyabb ez a hőmérséklet. De mennyi? Ha valaki tud nyomás-oxidáció táblázatot erről kérem linkelje ide.)


Mennyiben változna a dolog Dízel és Benzin üzem közt?


Tud valaki más megoldásokat ilyesmire?

(Kifejezetten a légszennyezés csökkentése érdekelne!)



2017. aug. 14. 20:04
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:

Itt azt írják hogyha gyorsabb az égés akkor csökken a NOx kibocsátás:

[link]

2017. aug. 14. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:

2400C felett számolni kell az NOx keletkezésével:

[link]

2017. aug. 14. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 Wadmalac ***** válasza:
100%

Hát bizony, a vizes módszer dízelhez nem jó, a dízelnek a kompressziógyújtáshoz kell a magas hőmérséklet, azt meg rontaná a vízbeporlasztás.

A dízel égésterében jóval lassabb az égés, a lángfront haladása, mint benzines esetén, a hosszabb ideig fennálló magasabb hőmérséklet meg sajnos növeli az N2O keletkezést.


Nem nagyon van itt jobb módszer az utólagos, katalizátoros csökkentésnél.

2017. aug. 15. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:

Nekem va egy megoldasom: Tiszta Oxigennel kell uzemeltetni a motort, illetve az uzemanyagbol eltavolitani az osszes N-t.

Tudom K-va veszelyes, de nem ez volt a kerdes. Vagy lehet az oxigent pl CO-kent tarolni es ugye felhasznalni az egeshez(generatorgaz), persze nem a legjobb megoldas.

2017. aug. 16. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 Wadmalac ***** válasza:

#4: Ez egy fémszerkezetű motornál nem fog menni.

Nem hogy a tiszta oxigén, de még a nitróval (N2O) megküldött motorban is leégnek a szelepek, dugattyúk.

Az oxigénfelesleg azon a hőmérsékleten megtalál mindent, ami oxidálható.

Persze ha a beszívott levegőben illetve üzemanyagban nincs nitrogén, akkor természetesen az égéstermékben sem lesz. Csak ezt nem lehet megoldani.

2017. aug. 16. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 Wadmalac ***** válasza:

Az a megoldás, hogy a belsőégésű motorokat kukába vágjuk.

Folyamatban van a dolog. Elektromos, üzemanyagcellás autók.

2017. aug. 16. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:

"Az a megoldás, hogy a belsőégésű motorokat kukába vágjuk.

Folyamatban van a dolog. Elektromos, üzemanyagcellás autók.

"


Igen így van. Említettem is. Csak ennyi elektromos autót és akkumulátort legyártani sem kis környezetszennyezés. Meg van pár dolog melyet még nem oldottak meg. Pl: Töltési idő, akkuk élettartama...

Plusz nem kis környezetszennyezéssel energiafelhasználással és nem kevés hulladék (autóval) keletkezésével jár ez a folyamat...és nem is kevés ideig fog tartani ez már most látható. A mai új benzines dízeles autókat a tulajok nem fogják "eldobni" 15-20 éven belül.

De ha lenne megoldás a szennyezés csökkentésére akkor lehetne kötelező az átalakítás pl...

2017. aug. 17. 06:26
 8/15 A kérdező kommentje:

"Nekem va egy megoldasom: Tiszta Oxigennel kell uzemeltetni a motort, illetve az uzemanyagbol eltavolitani az osszes N-t.

Tudom K-va veszelyes, de nem ez volt a kerdes. "


A tiszta oxigénes működés bennem is felmerült, de tudom azt amit a többi válaszoló is leírt.

Drága és mindent eloxidál azaz több problémát okoz mint amit megold...


"Vagy lehet az oxigent pl CO-kent tarolni es ugye felhasznalni az egeshez(generatorgaz), persze nem a legjobb megoldas.

"


Ezt meg konkrétan nem értem...a CO egy részben elégett szén további oxigén szükséges a tovább égéséhez. (Nem fog oxidálószerként működni, hiába van benne 1db O)

A további oxigént a levegőből nyered hozzá. Amivel bejut a nitrogén is. Tehát ugyanott vagy.

Tiszta oxigénnel elégetve meg már tisztáztuk mi van. A CO-nak mint üzemanyagnak pedig sokkal kisebb az energia tartalma mint a sima fosszilisnek...


Vagy ha a CO2 O2 tartalmára gondoltál esetleg?

Ott meg már teljes energia minimumon van és gyakorlatilag energia befektetéssel kellene az oxigént "kiredukálni" a széntől, majd újra elégetni. (Mit csinálsz a tiszta szénnel? Kipufogod?) Az oxigén ilyetén előállítása a hatékonyság miatt lényegesen több energiát igényelne mint amit égetéskor visszanyersz annál meg pláne többet mint amit fel is tudsz belőle használni...

2017. aug. 17. 06:36
 9/15 Wadmalac ***** válasza:

Úgy tudom, hogy az alkoholüzem csökkenti a nitrogénoxidok kibocsátását. Szóval az E85 jó alternatíva.

A dízelen mondjuk nem segít.

2017. aug. 17. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

A generatorgaz egheto(oxidal) es regen utcamegvilagitasra hasznaltak, es pont az tortenik amire vagysz, alacsonyabb egesi csucshomerseklet.

Amit a tiszta oxigenrol irtam, az is lenne egy jarhato ut, csak mindent keramiabol kell kesziteni. De tudom nem ilyen egyszeru. A masik nemesgazzal kivaltani a levego nitrogen tartalmat He, Ar, Xe, Kr es maris van megoldas. Tudom nem ilyen egyszeru megintcsak, de most gondolatkiserletezunk ugye?

2017. aug. 17. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!