Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Jól gondolom, hogy a matematik...

Jól gondolom, hogy a matematika tanítás melletti érv, miszerint a logikus gondolkodásra tanít, téves?

Figyelt kérdés

Állítólag a matematikát azért tanítják, mert fejleszti a logikus gondolkodást, ez azonban nem igaz.


Itt van a levezetésem:


Az iskolának az életre kellene nevelni, tehát azt a logikát kellene elsajátítani, amiben az életben tudsz érvényesülni. Hogy ne legyen gondod az ismerkedéssel, legyen pénzed, jó kapcsolataid, stb. Erre viszont a matematika nem tanít meg. Sőt, jó matekos is hozhat rossz döntéseket. A matematika ugyanis egy elvont tudomány, ami csak a saját rendszerén belül működik, semmi haszna nincs az életben. Már az alapműveletek sem kellenek, mert ott a számológép. Lehet, hogy valaki a legnehezebb egyenleteket is megoldja, de ha oda sem tud menni egy csajhoz, mit ér vele?

Pontosan ezért van az, hogy Lil G - aki otthagyta a középiskolát - sokra vitte az életben. Híres ember lett, akinek rengeteg követője van az instagramon, milliós megtekintése a YouTube-on. Saját bevallása szerint ő a pénzt választotta, és nem fogjuk sem középiskolában sem egyetem látni.

És pontosan erről van szó. Az, hogy boldogulsz-e az életben nem attól függ, hogy jó matekos vagy-e. A logikus gondolkodás, ami kell az élethez, egyrészt született képesség, másrészt tapasztalatok alapján alakul ki, semmi köze nincs a geometriai transzformációkhoz, vagy a másodfokú egyenletekhez.


2023. máj. 11. 07:13
1 2 3 4
 21/32 A kérdező kommentje:

"Magát a matematika tantárgy létét nem sok értelme van vitatni, a tanítás módszertanát, és hogy korszerű legyen a tananyag - azt igen."


Hát persze.

Milyen érdekes, hogy ez az egyetlen olyan tantárgy, ami konkrét pszichológiai fóbiát okoz:


[link]


De úgy látszik, hogy a fejesek is ébredeznek, mert az érettségin már csak 12%-ot várnak el, ami után lehet szóbelizni.

Kezdik belátni, hogy ezt a tudományt lehetetlen megtanulni normálisan, erre születni kell.

A következő lépés az empatikus hozzáállás lenne, hogy ne frusztráljjk ezzel a jövőbeli bölcsészeket, viszont adagoljuk erősen a fizikusnak készülőknek.

2023. máj. 11. 10:57
 22/32 Kólauborkával ***** válasza:
91%

Én matek korrepetitor voltam/vagyok és sokat őrlődtem a te problémádon és az a helyzet, hogy a tapasztalataim arra vezettek, hogy sajnos sok középiskolás telibeszarja a dolgokat.

Aki nem szellemileg alulmaradott állítom, hogy kis szorgalommal a mérnöki szintű matekot még megértené.

Viszont a nagy átlag telibeszarós sajnos így én is elgondolkoztam azon, hogy mi lenne ha kivennénk a matekot.

Nagyon rossz lenne. Te áttudod kínlódni magad kettessel, ha telibeszarod akkor is, viszont nagyon kevès olyan zseni van, akik eltudnák sajátítani az egyetemhez szükséges matekot ott az egyetem elsö évében.

Szóval összességében sokkal több ember járna rosszul hosszútávon (és vele együtt a tudomány), ha kivennénk a matekot. Így okoz a telibeszarósoknak egy kis feszkót, de amúgy összességében nagyon is kell…

2023. máj. 11. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 anonim ***** válasza:
79%

#3 "Sőt még jobban megkeserítette az életemet, mert volt olyan "kötelező olvasmány" ami után hetekre kerültem be a pszichiátriára."


Melyik volt az?

2023. máj. 11. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/32 anonim ***** válasza:
90%

#17-18 vagyok.

Gondoltam, hogy ezeket fogod reagálni majd. Az a baj az érveiddel, hogy ezek a te nézőpontjaid, ez a te véleményed. Neked felesleges, azaz szerinted ezért rendszerszinten opcionálissá kellene tenni.


Csakhogy ez nem így működik, másnak a matek a könnyű és az irodalom a nehéz. Szerinte meg az irodalmat kellene opcionálissá tenni. A harmadik szerint a testnevelést, a negyedik szerint a fizikát, az ötödik szerint a kémiát stb. Mindenkinek megvan a mumus tantárgya, persze, hogy feleslegesnek tartja, "nem lesz rá szüksége az életben".


Csakhogy ha felülről nézzük, rendszerszinten nem így működik, az érettségi az nem kívánságműsor, azt kell megenni, ami az étlapon van. Ha tetszik ez neked, ha nem. Az élet így működik, mindig lesznek olyan dolgok, amiket feleslegesnek tartasz és nyűglődés megcsinálni, de akkor is meg kell. A felnőtt élet az ilyen, éppen ez az érettséginek is egy edukálása erre, hogy ahhoz, hogy elérd, bizony túl kell esni olyan dolgokon is, amire kevésbé van affinitásod. Ez van. Az érettségi bizonyítvány (elvileg) azt is jelenti egy emberről, hogy képes azt is megcsinálni, amihez lehet, hogy nincs kedve, de ennek ellenére képes elvégezni a kötelességét. Ebből a szempontból névze nagyon gyerekes, amiket írkálsz, hogy "minek ez nekem", "a youtube-on valaki azt mondta, hogy ő enélkül is sikeres lett", a gyerekek szoktak ilyenekkel jönni...


Az oktatási rendszer egészét pedig nem fogják egyéni kívánságokhoz igazítani, olyan nincs, hogy te magad számára feleslegesnek tartasz valamit, ezért nem tanulod, és "tanulja az, aki ezzel szeretne foglalkozni". Az ilyen érvelést egyrészt a pedagógia sem ismeri (mert te nem tudod magadról eldönteni egy bizonyos életszakaszban, hogy valami szükséges-e neked), másrészt az oktatási rendszer szempontjából ez megvalósíthatatlan. Vannak dolgok, amiket rendszerszinten csak kaptafa módjára lehet elintézni, nem lehet minden egyes diák egyéni sirámaihoz igazodni. Ha tetszik ez, ha nem. Ez mindig is így volt.

2023. máj. 11. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/32 anonim ***** válasza:
92%

Olyan nincs, hogy "átlagember". Csomó helyre kell a matek, lásd egy újabb kérdést róla.


Ha úgy vitatkoznék mint te:

Az angoltanítás fölösleges, mert sorozatnézéssel simán bárki megtanul angolul, minek pazaroljam az időm angolórákra. Lehetne helyette inkább matek, mert az rosszabbul megy az embereknek, ha többet foglalkozunk vele, jobban megértik.

2023. máj. 11. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/32 anonim ***** válasza:
87%

Kérdező, hagyd ott akkor a 'csába az iskolát, oszt' legyél te is lildzsí, semmi se tart vissza.


Majd meglátjuk, hogy sikerül :D


(illetve te majd meglátod, én 99,999%-ig biztos vagyok benne, hogy teszkós árufeltöltőként végzed és egész életedben minimálbéren fogsz vegetálni)

2023. máj. 11. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/32 Tislerics Máté ***** válasza:
88%

A matematika kb. az egyetlen olyan tantárgy, amiben nem elég egy minimálisan elvárható absztrakciós és logikai készség. Ott bizony meg kell tornásztatnod az agyadat, ahhoz hogy megértsd és meg tudd oldani a feladatokat. Nem elég bemagolni az évszámokat, vagy megérteni, hogy Hitler valamiért csinált valamit, aminek ez is ez lett a következménye.



Matematika tanulás közben nem veszed észre, hogy fejlődik a logikai és absztrakciós készséged, mert csak azt érzed, hogy ez nehéz, mert nem elég bemagolni és rendesen rá kell feküdni a megértésére. Kilépsz a komfortzónádból miatta és jobban megtornásztatod az agyadat. Ennek érthető okokból komoly előnye lesz az életedben. És nem egy kifejlett csimpánz logikai készségeivel fogsz kikerülni a középiskolából.


Nyilván vannak olyanok is akiknek ez magától kialakul, vagy tehetséges és matek nélkül is kiválóan megértik a bonyolultabb összefüggéseket is az életben. De annak érdekében, hogy ennek a kifejlesztése mindenkit megillethessen igenis szükség van a matematikára.

2023. máj. 11. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/32 anonim ***** válasza:
100%

#23 (11:29) - nem a kérdezett személy vagyok, de válaszolok:


Anno nagyon szorgalmas diákként kezdtem a gimit, és minden kötelező olvasmányt be akartam nyomni tisztességgel. Ezért a gyermeteg naivitásomért bizonyos tanarak autistának néztek, a magyartanárnő pedig mindig sokatmondóan mosolygott (vagyis "somolygott", mert Solymosné-nek hívták) rám és elnézte egyéb slendriánságaimat - mert ő volt a suli könyvtárhivatalosa is - ugyebár.


Az "Antigoné" eléggé megfeküdte a gyomrom az olvashatatlan fordításával. Az "Édes Anna" olvasását félbehagytam, mert éppen leadták TV-filmben. A legdurvább viszont a "Goriot apó" című pszichiátriai esettanulmány volt - innentől inkább magam választottam meg, hogy mire szánom az értékes időmet!

:-)

2023. máj. 11. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/32 anonim ***** válasza:
100%

van egy pszichológiai tétel, ami nagyjából így hangzik: minél kevéssé ért valaki valamihez, annál magabiztosabban nyilatkozik róla. Szokták ezt úgy is fogalmazni, a tudás nem gátolja a kinyilatkoztatásban.


Nos a kérdező az általa felvetett témában ékes bizonyítéka a tételnek.

2023. máj. 11. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/32 TappancsMancs ***** válasza:
51%

Különválasztanám inkább azt, hogy a matek mennyire ad logikát és azt, hogy az oktatás mit oktasson. A matematika nem ad igazi, vagy mondjuk úgy valamiféle általános, teljes logikához segítséget. Az meg, hogy az oktatásban mit kellene és lehetne változtatni, önmagában egy többszáz válaszos kérdés lenne. Azért valamennyi matematikát nyilván kell tanítani és többet mint a minimálisan az életben valóban használtak.


A túlzott és extrém matek részeket szerintem ponozás nélkül, csak mutatóba kellene tanítani, osztályozás nélkül, vagyis nem megtanultani fölöslegesen mindenkivel, hanem csak megismertetni, hogy akiket pályaválasztásilag is érdekelne, azok megismerjék. Ilyen rendszer gyakorlatilag nincs is az oktatásban jelenleg. Pedig egyáltalán nem szükséges mindent osztályozni és elvárni, simán lehetnének ismertető jellegű oktatási anyagok is.

2023. máj. 12. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!