Mi lehet az oka a Dunning–Kruger-hatásnak?
Az lenne a logikus, hogy minél kevesebbet tud valaki a témáról, annál alázatosabban áll hozzá. Bővíti az ismereteid, és nem kezd el okoskodni, hogy ő jobban tudja azt, mint a szakértők.
Ehelyett pont az ellenkezője történik:
Nem mert ha keveset tudsz akkor azt könnyebben címkézed " a mindennek" mintha sokat.
A sok ismeret útján megjárod a kitérőket, bizonytalanságokat, azt hogy ki az akitől tanulhatsz, ergo többet tud nálad.
Tipikus itt is, hogy a tudomány mindentudóságát, egyértelműségét azok hirdetik, akik sose foglalkoztak igazán vele, csak gondolnak róla dolgokat.
Elkezdhetnék okoskodni, de nem értek sajnos annyira hozzá.
De amúgy az egy magyarázat rá, hogy minél kevesebbet tud, annál kevésbé tudja, hogy keveset tud, mert nem is látja, hogy az adott témakör mekkora méretű.
De biztos annak más okai.
Köszönöm a válaszokat.
Egyébként akire jellemző ez a Dunning-Kruger-hatás, azzal érdemes elkezdeni vitázni, vagy legalábbis jobb belátásra lehet téríteni?
Gondolok itt például azokra, akik az általános iskolai matematikát sem tudják, de okoskodnak kvantumfizikai témakörben, mert összeolvastak ezt-azt.
Vagy azokra, akik alapvető biológiai ismeretek nélkül is kijelentik, hogy az evolúció tévedés.
Vagy jobb az ilyen embereket inkább hagyni?
Nektek mik a tapasztalataitok?
Itt a magyarázat egy avatott szakember szájából.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!