Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Miért nincsenek dupla szárnyú...

Miért nincsenek dupla szárnyú repülők?

Figyelt kérdés
Nem a kétfedelesekre gondolok.Hanem olyan sárkányszerkezetre amelyen a vízszintesvezérsík helyén még egy szárny helyezkedik el.Ez a második szárny lehetne fordított nyilazású?

2012. júl. 2. 11:25
 1/6 anonim ***** válasza:

Ennek csak egy előnyét tudom elképzelni, a nagyobb felhajtóerőt. Viszont amilyen sebességgel közlekednek a mai gépek, nem tudom, szükség van-e rá, és a légellenállást is növelné.

A fordított nyilazás pedig a szárny körüli turbulencia ellen lett anno kitalálva, ha jól tudom, cserébe viszont annyira instabil, hogy csak elektronikusan lehet stabilan tartani. Ez meg gondolom újabb hibalehetőség és veszélyforrás, legalábbis a kereskedelmi gépeknél.

2012. júl. 2. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
mert nincs rá szükség már,régen lehet kellet felhajtó erő meg stb de mostmár van hajtómű oszt lehet ezé nem :)
2012. júl. 2. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 mustafa33 ***** válasza:
100%
Mire lenne jó? Rükvercben akarsz repűlni? ☺ ☺ ☺
2012. júl. 3. 02:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
De ha ezek a szárnyak csupaszárny gépekhez hasonlóan plusz utasokat lennének képesek szállítani,akkor gazdaságosabb lenne. Ez ugye hatalmas tömeget jelent,ezért kell a plusz felhajtó erő. És egy előre nyilazott meg egy hátra nyilazott szárny pedig stabilabbá tenné a gépet.
2012. júl. 6. 13:30
 5/6 anonim ***** válasza:

Valószínűleg megvan az oka, hogy miért így néznek ki, sajnos nem tudom a választ. Viszont nemrég volt egy hír arról, hogy az MIT-n terveztek egy szuperszónikus repülőgépet ami dupla szárnyú! Nagyon állatul néz ki!


[link]

2012. júl. 7. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

"De ha ezek a szárnyak csupaszárny gépekhez hasonlóan plusz utasokat lennének képesek szállítani,akkor gazdaságosabb lenne."


Ha lennének ilyen gépek, biztonságosak, rejtett hibáktól menetesek, stb., és a kifutók, repterek is képesek lennének a fogadásukra, akkor lehet(!), hogy gazdaságosabbak lennének, de mivel a jelenlegi gépek fejlesztésébe embertelen pénzeket öltek már, és sokszáz utas halála is kellett hozzá, nehéz lenne rávenni a befektetőket, hogy ezt a munkát szinte előlről kezdjék. Még az airbus bevezetése is rizikós volt, pedig az még csak nem is egy újszerű elrendezés. Gondolj a Concorde-ra. Gyakorlatilag egy súlyos baleset kellett, amit ráadásul ki is vizsgáltak, és nem is a gép hibája volt, mégis befuccsolt az egész típus.

2012. júl. 9. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!