Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Meddig lesz még ez az elektrom...

Meddig lesz még ez az elektromos energiára való átállás (elektromos autó, napelem, stb) ennyire erőltetett?

Figyelt kérdés

Mondanék példákat:


Autók:

Egy új kisbenzines turbós autó fogyaszt 3-4liter benzint, úgy megy mint egy rakéta. Pár éven belül ezeknek mégjobban lecsökkenhet a fogyasztása, és olyan szűrőket tehetnek bele hogy végképp nincs semmi környezetszennyezésük.

1.nem kell fél napokra töltőn hagyni. Elektromossal nem tudnék elmenni külföldre mert bekéne iktatnom egy félnapos pihenőt a töltésre minden nap.

2.Az akku jelentősen rongálódik a hidegben, és a túlzott melegben is (javítsatok ki ha tévedek) és az emberek 85%-a biztos kint parkol a szabad ég alatt.

3.az akku tudtommal olyan anyagot tartalmaz ami ha tönkremegy eléggé szennyezi a környezetet, nagymennyiségben azzal se tudnának mit kezdeni

4.Ha mindenki elektromos autóval járna akkor annyi elektromos áram kéne amennyit kifejezetten csak atomerőművel lehetne előállítani (személy szerint az atomerű mellet érvelek, de ez a zöldeknek egy paradoxon ugyebár)

5.Azt viszont jó ötletnek tartom hogy villamosok üzemeljenek buszok helyett mert tömegközlekedési szinten meglehetne oldani az elektromos ellátást, mert oda nem kellenek akkumulátorok. De ugye ez közjószág lenne, vagyis nem befektetés ezt nyomatni.


napelem:

1.Mindig ilyen 10 éves időszakban okoskodnak hogy megtérül. Kezdjük ott hogy 10-éves viszonyban azt sem tudhatjuk mennyi lesz akkor a villany ára.

2. Arra meg semennyi valószínűség hogy a napelemes rendszerek 15év múlva is működni fognak hibátlanul, megfelelő hatásfok mellett.

3. Miért mindig a korszerűtlen gázos/egyéb rendszerekhez hasonlítják? Szerintem ha egy nagyon modern gázkazánhoz, jól szigetelt házba számolnánk ki már nem is térülne meg.

4. Házakba is akarnak már akkumulátort tenni, de azok mégnagyobbak mint a kocsikba. Így ha tönkremegy mégtöbb káros anyag.


Persze nem arról van szó hogy zsákutca az egész, mert vannak olyan helyek ahol szükség lehet ezekre, de ezek nem gazdaságos és környezetbarát dolgok mint ahogy reklámozzák. Végképp nem világmegváltó egyik sem.



2017. jan. 17. 19:57
1 2 3 4
 11/36 anonim ***** válasza:
100%

"Egy új kisbenzines turbós autó fogyaszt 3-4liter benzint, úgy megy mint egy rakéta."


Bocs, de ez így nem fedi a valóságot. Valóban tud 3-4 liter benzint fogyasztani (inkább 4-et), de akkor eléggé nagypapásan kell hajtani a járgányt, egy személlyel (sofőrrel), csomagok nélkül. Ha viszont megy mint a rakéta, akkor zabál is mint a dög, egy 1.2-es turbósnak ha kitaposod a szemét, akkor simán bekajál akár 7-9 liter benzint is (ettől tud menni, mint a rakéta).

Nem hallottál még a VW-botrányról? Pedig elég nagy vihart kavart 1-2 éve. Nézz utána, az (majdnem) pont ezzel kapcsolatos.


"Pár éven belül ezeknek mégjobban lecsökkenhet a fogyasztása,"


Hát... Nem. kb. 4-5 liter alá nem tudnak menni, még ha megszakadnak sem. Legalábbis a lakossági autóvezetési szokásokat figyelembe véve semmiképpen sem. Itt a határ, amit nem nagyon lehet átlépni.

Hogy miért mondom ezt? Mert egy bizonyos tömeg egy bizonyos távolságra eljuttatásához egy bizonyos energiamennyiség szükséges, ezt nem tudod megerőszakolni. A tömeg adott, mert kell karosszéria, alváz, motor, satöbbi, ezen már nem tudnak faragni. (Így is már olyan vékony anyagból készítik a mai autókat, hogy 15 év alatt szétrohad az összes, ha szabad ég alatt vannak tárolva - és ahogy írtad te is, ez a jellemzőbb.) Illetve tudnának, pl. alu-titán ötvözetből készíteni az alvázat meg a karosszériát meg egyebeket, de ez meg azzal járna, hogy egy mai 4 millióba kerülő autó 6-7 millióba kerülne - szerinted ki venné meg?

A távolság megint csak adott, ha a munkahely 25 kilométerre van, azt legfeljebb odaköltözéssel lehet csökkenteni, máshogy nem.

A benzines motorok hatásfoka pedig már 20 évvel ezelőtt is majdnem ugyanannyi volt, mint manapság, szóval ezen a fronton sem várható egetrengető áttörés.


"3.az akku tudtommal olyan anyagot tartalmaz ami ha tönkremegy eléggé szennyezi a környezetet, nagymennyiségben azzal se tudnának mit kezdeni "


Pont a nagy mennyiség a lényeg. Minél nagyobb mennyiségben keletkezik valamiből hulladék, annál inkább megéri azt a valamit újrahasznosítani, az újrafeldolgozására különböző technikákat kifejleszteni, vagy eleve olyan módokat keresni a gyártására, hogy később minél egyszerűbb legyen az újrafeldolgozása. Kis mennyiség esetén senki nem öl bele pénzeket meg energiákat, hogy törődjön az újrahasznosításával.


"Ha mindenki elektromos autóval járna akkor annyi elektromos áram kéne amennyit kifejezetten csak atomerőművel lehetne előállítani "


És ez miért baj? Ha majd egyszer sikerül működő termonukleáris (fúziós) erőművet építeni, akkor annyi áramunk lehet közel nulla környezeti és egyéb problémákkal, hogy még a csapból is áram fog folyni. Ez nem vicc, megfelelő technológia esetén két vödör vízből fedezni lehetne egy mai kisebb város teljes évi energiaszükségletét. Végtermékként meg keletkezne oxigén meg hélium. Na bumm, melyikkel is lenne bármi probléma?


Pont az akkumulátorok (villamos energia tárolása) a jelen egyik legnagyobb problémája - és egyben kihívása is. Ha az akkuk tömeg/energiasűrűség arányát sikerülne legalább csak megközelítőleg a fosszilis üzemanyagok (benzin, dízel, gáz, kerozin) közelébe juttatni, akkor jelentős mértékben csökkenteni lehetne a környezetszennyezést, sokkal "zöldebben" lehetne autókázni, fuvarozni. Rengeteg cég dolgozik ezen, és vannak ígéretes irányvonalak is - reméljük, még ebben vagy a következő évtizedben megtörténik az áttörés.

2017. jan. 18. 02:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/36 anonim ***** válasza:

Hosszú, de érdemes...

[link]


Ajánlom még az itteni 22-est:

http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__826..

2017. jan. 18. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/36 Wadmalac ***** válasza:
100%

Nagyon jó válaszok születtek.

Az akku témát én továbbgondolnám.

Ha sikerül majd kifejleszteni a nagy energiasűrűségű (kis méret, tömeg és nagy kapacitás), megbízható, olcsón gyártható autóakkut az elektromos járművekhez és ez annyira tömegtermékesedik, hogy végre szabványosodik, akkor már nem lesz semmi gond a töltési időkkel sem.

A szabványméretű, szabvány feszültségű és kapacitású akkukat el lehetne készíteni pár mozdulattal cserélhetőre, ekkor az akku olyan betétes csere lesz, mint a szódáspatron vagy a PB-palack.

Így a kúton nem áramot töltenél, hanem akkublokkot cserélnél, másodpercek alatt.

A blokkokat majd a kút eltöltögeti magának.


Persze mondom, ehhez jelentős energiasűrűség- és élettartam-növelés kell még, egy mostani Tesla S 750 kilónyi akkuját a kúton kicibálni nem egy bevásárló háziasszony feladat. :D

2017. jan. 18. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/36 anonim ***** válasza:
Azért is erőltetik mert a kőolaj nem megújuló energiaforrás és hamarosan az összest elhasználjuk és akkor lehet neked 4 litert fogyasztó rakétakocsid ha 1 liter benzint se tudsz beszerezni.
2017. jan. 18. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/36 anonim ***** válasza:

Az állításaid természetesen tele vannak ferdítésekkel, egy jobb elektromos autó simán elmegy 2-300 km-t, míg egy átlagos felhasználó nem megy többet napi 25-50 km-nél. Az újfajta töltők pedig 30 perc alatt maxra húzzák az aksit... "félnapos pihenőt a töltésre minden nap."

És miért csak atomenergiával lehetne előállitni a szükséges áramot? Persze úgy könnyű, hogy a kormány betiltja a szélerőműveket, de egyébként már sokkal gazdaságosabb lenne megújulókba fektetni.


stb stb...

2017. jan. 18. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/36 A kérdező kommentje:

10# Igen viszont Magyarországon tudtommal még nem készült el az erre való üzem.


11# Nem a 3-4 liter a mondanivalóm lényege hanem hogy képesek lennének olyan szűrőket beletenni amivel kiszűrnék a szén dioxidot. VW botrány meg a dízelekről szól ahol nem csak szén dioxid keletkezik. Benzines ha többet is fogyaszt mint egy dízel kevésbé káros a környezetre nézve.


Én alapból atomerőmű párti vagyok, úgyhogy a Fúziós erőmű tényleg jó dolog lesz ha sikerül a franciáknak de az nem a mostani, sem a következő évtizedben nem fog Magyarországra kerülni.


11+Wadmalac#

Igen ha az akku témában megtörténik az áttörés értelmét veszti a kérdésem. Viszont jelenlegi kapható elektromos autókban nem olyan akkuk vannak mint amikről ti is írtok. Az egyenlőre inkább a scifi kategória mint a valóság.



Azt elfogadom hogy 60 év múlva már bőven nem belsőégésű járművekkel fogunk közlekedni de a jelenlegi technológiára felesleges lenne átállni mivel 5 év múlva teljesen elavult lesz nem hogy 10 év múlva... Ezért kéne inkább a jelenlegit is még környezetbarátabbra először, és ha sikerül az erőforrás ellátásban (akku) áttörést elérni csak akkor tömeget gyártani az elektromos autókból. Mert addig azzal is csak szennyezzük a környezetet.


15# egy akksit minnél gyorsabban töltesz annál hamarabb megy tönkre

2017. jan. 19. 19:44
 17/36 A kérdező kommentje:

Na és van az elektromoson kívül másik technológia is ami kiforrhat


[link]

2017. jan. 19. 19:47
 18/36 anonim ***** válasza:
A technologiát a legnagyobb mértékben az fejleszti ha használják.
2017. jan. 19. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/36 anonim ***** válasza:
Az üzemanyagcellás autot is villanymotor hajt.
2017. jan. 19. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/36 A kérdező kommentje:
Nem is a villanymotorral van baj hanem hogy miből kap energiát.
2017. jan. 19. 20:53
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!